2024-05-02, 11:55
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag har hållt på med aktier i 20år och la precis som du stor vikt vid detta.

I bolag av den här typen speciellt med anotos historik vill jag påstå att det är en mycket stark indikator på att ett större genombrott ligger nära i tid.

Speciellt när flera insiders gör förhållandevis stora köp nära varandra i tid.

Dom har järnkoll på vad som händer inom bolaget på vissa plan men dom kan så klart inte förutse allt och deras allmäna kunskap om aktiemarknaden och hur kursen rör sig vet dom kanske lika lite/mycket om som vi.

Just nu dras det, likt flugor till en hästskit, massa olyckskorpar till aktien dels för att gotta sig i andras olycka och dels för att framställa sig själva som någon slags finansgeni.

Det är samma visa varje gång.

För dig som ny gäller det att balansera upp det här lite. I närtid överreagerar alltid börsen och för mindre bolag som det här blir reaktionen extra överdriven. Det gäller även åt det possitiva hållet.

I närtid kan det bli en skakig resa med ytterligare tapp neråt fram till att vilkoren för emissionen är satta och även över den.

Men det är ingen här inne som vet vad som händer. Alla gissar och spekulerar. Det kan lika gärna komma ett pm om någon deal och ett besked om att ett känt namn med rätt bakgrund lockats att ta över som vd så är olyckskorparna bortblåsta och snacket om 23:- igång igen.

Som någon skrev det kan bli ett nytt fingerprint och det kan gå käpp rätt åt helvete.

Åtta år sedan! Sensmoralen är att insiderköp är noll väry som köpsignal!
Citera
2024-05-02, 12:05
Medlem
Ringhals3s avatar
Förlåt att jag spammar!
Men vi måste ju uppmärksamma det faktum att Anoto har All Time Low idag på 19 öre!

Blir det under 10 öre i sommar?
Citera
2024-05-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Åtta år sedan! Sensmoralen är att insiderköp är noll väry som köpsignal!

Sensmoralen är snarare att absolut ingenting är säkert eller går att ta för givet när det gäller aktiehandel.

Trodde du verkligen det?

Du har väl hållit på med aktier tillräckligt länge för att känna till riskerna, speciellt i ett bolag som detta!?

Det var ju inte länge sedan du hade en i princip vattentät plan för att belåna ditt hus, köpa Telia aktier och få en årlig utdelning som var högre än räntekostnaderna för lånet. Om du har så långt gående planer i ett så stabilt företag som Telia, som kort efter att du redovisat din vattentäta plan störtdök och fick kursen halverad borde du väl begripa att en aktie som Anoto är som att leka med elden?
Citera
2024-05-02, 16:07
Medlem
Citat:
Förlåt att jag spammar!

Det är väl det enda du bidrar med i aktieforumet. Gräva fram åtta år gamla inlägg etc och göra dig lustig över. Det är ju i princip det enda man ser när det är du som är avsändare.

Vad tillför du genom det? Skapar en sådan där stämning som finns på många arbetsplatser och en hel del klassrum där alla är livrädda för att göra fel och ingen till slut vågar yppa en tanke om något som inte är bergsäkert.

Är det det som är ditt mål, håna och förlöjliga folk som gjort fel så att ingen vågar lufta sina idéer. Tycker du det är en bra anda i ett forum som behandlar ett ämne som ingen någonsin kan ge några säkra prognoser om.

När det gäller insiderhandel och vad som var känt just då vidhåller jag att det är en stark indikator i ett bolag som det här och jag hade resonerat exakt likadant i dag.

Eftersom du och signaturen Rivet verkar få en riktigt ståballe när det går dåligt för andra kan jag bjuda dig på att mina inspel i Anoto gett mer förluster än vinster, men det bryr mig inte i ryggen för till skillnad från er visste jag mycket väl att det utfallet inte alls var förvånande.
Citera
2024-05-02, 16:15
Medlem
Citat:
Det är väl det enda du bidrar med i aktieforumet. Gräva fram åtta år gamla inlägg etc och göra dig lustig över. Det är ju i princip det enda man ser när det är du som är avsändare.

Vad tillför du genom det? Skapar en sådan där stämning som finns på många arbetsplatser och en hel del klassrum där alla är livrädda för att göra fel och ingen till slut vågar yppa en tanke om något som inte är bergsäkert.

Är det det som är ditt mål, håna och förlöjliga folk som gjort fel så att ingen vågar lufta sina idéer. Tycker du det är en bra anda i ett forum som behandlar ett ämne som ingen någonsin kan ge några säkra prognoser om.

När det gäller insiderhandel och vad som var känt just då vidhåller jag att det är en stark indikator i ett bolag som det här och jag hade resonerat exakt likadant i dag.

Eftersom du och signaturen Rivet verkar få en riktigt ståballe när det går dåligt för andra kan jag bjuda dig på att mina inspel i Anoto gett mer förluster än vinster, men det bryr mig inte i ryggen för till skillnad från er visste jag mycket väl att det utfallet inte alls var förvånande.
Jo jag tackar jag!
Här omnämns man i denna haussarfloskeltråd igen...
Tack än en gång!
Det värmde!

Trevlig kväll!
Citera
2024-05-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Jo jag tackar jag!
Här omnämns man i denna haussarfloskeltråd igen...
Tack än en gång!
Det värmde!

Trevlig kväll!

Jag tycker ärligt talat du beter dig som en jävla idiot här inne och själv är den som bidrar allra minst till en seriös diskussion. Vad fan är poängen med att massposta redan postade riktigt gamla inlägg mer än att spela Allan.

Ta diskussionen direkt när inläggen postas och bemöt dom sakligt i stället om du upplever att någon haussar utan grund.
Citera
2024-05-02, 19:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Sensmoralen är snarare att absolut ingenting är säkert eller går att ta för givet när det gäller aktiehandel.

Trodde du verkligen det?

Du har väl hållit på med aktier tillräckligt länge för att känna till riskerna, speciellt i ett bolag som detta!?

Det var ju inte länge sedan du hade en i princip vattentät plan för att belåna ditt hus, köpa Telia aktier och få en årlig utdelning som var högre än räntekostnaderna för lånet. Om du har så långt gående planer i ett så stabilt företag som Telia, som kort efter att du redovisat din vattentäta plan störtdök och fick kursen halverad borde du väl begripa att en aktie som Anoto är som att leka med elden?

Jag drog mig ur teliaplanen med 295.000 netto i vinst och har dessutom inget bolån numera.

Insiderköp är aldrig en given köpsignal.
Citera
2024-05-02, 21:50
Medlem
Citat:
Jag drog mig ur teliaplanen med 295.000 netto i vinst och har dessutom inget bolån numera.

Jävligt bra tajming att först vara så bergsäker på telias aktieutveckling att du ska belåna huset för att köpa fler och sen tvärvända och sälja av allt precis innan kursen halverades.

Citat:
Insiderköp är aldrig en given köpsignal.

Jasså. Vad ser du då som givna köpsignaler?
Citera
2024-05-03, 08:15
Medlem
Citat:
Jag tycker ärligt talat du beter dig som en jävla idiot här inne och själv är den som bidrar allra minst till en seriös diskussion. Vad fan är poängen med att massposta redan postade riktigt gamla inlägg mer än att spela Allan.

Ta diskussionen direkt när inläggen postas och bemöt dom sakligt i stället om du upplever att någon haussar utan grund.
Detta är för att visa hur fel din kompis Alien har haft i alla år.
Det borde väl inte vara så svårt att begripa?

Du har väl sett hur det går när folk försöker diskutera med din kompis Alien?
Hen svarar aldrig på frågorna?

Trevlig dag tillönskas dom flesta av Er!
Citera
2024-05-03, 09:15
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Jävligt bra tajming att först vara så bergsäker på telias aktieutveckling att du ska belåna huset för att köpa fler och sen tvärvända och sälja av allt precis innan kursen halverades.

Jasså. Vad ser du då som givna köpsignaler?

Det finns inga, däremot är stora insiderförsäljningar en starkare säljsignal.Kolla tex SBB och hur många stora insiderköp som gjordes från ATH och ner till 40 kr, inget att ta rygg på precis, eller insiderköpen i Telia senast de låg runt 50 kr, och så ser det ut.

Låg kurs inför konjunkturvändning är en köpsignal som Peab runt 40 kr förra året.
Citera
2024-05-03, 14:59
Medlem
Ringhals3s avatar
Ny All Time Low idag på 15,85 öre!

Att kursen etablerat sig under 20 öre har även medfört att aktien inte längre är ner bara 99,98% sedan All Time High utan nu är ner 99,99% sedan ATH.

Går inte att baissa denna aktie hårt nog!
Senast redigerad av Ringhals3 2024-05-03 kl. 15:05.
Citera
2024-05-03, 16:14
Medlem
Citat:
Ny All Time Low idag på 15,85 öre!

Att kursen etablerat sig under 20 öre har även medfört att aktien inte längre är ner bara 99,98% sedan All Time High utan nu är ner 99,99% sedan ATH.

Går inte att baissa denna aktie hårt nog!
Se där ja!
Rekord är till för att slås....

Trevlig helg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in