Citat:
Ursprungligen postat av
Wall.Engberg
På 1800-talet så flydde över hälften av Sveriges befolkning sitt land och valde att invandra till USA och vandra runt där som vilsna invandrare. Frågan är:
Finns det något annat exempel på ett folk där över hälften av befolkningen lämnat sitt fosterland för att finna lyckan i en annan världsdel? Inte ens dagens Syrien/Somalia/irak/ukraina är väl i närheten av 50%? Är det något svenskar kan så är det att vara invandrare!
Diskutera.
JA! En miljon svenskar flyttade till USA. Jag visste dock inte att de endast var 2 miljoner då totalt. Hur som helst, det är väl knappast någon som klagar över att människor lämnar sina länder om länderna de bor i inte kan erbjuda dem ens vatten och mat.
Anledningen till att många svenskar är emot massinvandringen, har absolut ingenting att göra med personers "status som invandrare". Det har väldigt mycket att göra med att folket har blivit totalt överkörda av regeringen i denna fråga, trots att vi är ett "demokratiskt" land, samt att svenskar givetvis inte vill hamna i minoritet i sitt eget land.
Dessutom, om muslimer inte hade gjort allt för att förvandla Sverige till ett muslimskt land, om personrån, våldtäkter, sprängningar, respektlösheten och mord av oskyldiga hade upphört, hade nog många svenskar haft en annan syn på det. Jag vill att majoriteten i Sverige ska vara svenskar oavsett vad. Men många som röstar på SD vill bara att invandringen ska minskas och skötas bättre, samt att de som gör sig skyldiga till allvarliga brott ska utvisas.
I 20 år har jag lyssnat på folk som använder termen "invandrare" gällande en massa människor, och tror att det är detta som är problemet. Om jag som svensk skulle flytta till Danmark, och därmed bli en "invandrare", är jag då en hycklare för att jag anser att hela världen inte borde komma till Sverige? Om jag hade flyttat till Saudiarabien, öppnat en massa kristna kyrkor/skolor, utfört en massa personrån på unga arabiska pojkar, och våldtagit en massa arabiska kvinnor, då hade jag absolut varit en hycklare. Men jag har aldrig hört talas om svenskar som flyttar till andra länder och beter sig så respektlöst mot befolkningen.
De svenskar som flyttade till USA är idag 100% assimilerade. De förstår inte ett ord av svenska, och många av dem vet inte ens om att de är svenskar, eller i varje fall delvis svensk. Tucker Carlson, Woody Harrelson och Pamela Anderson. Där här du tre kändisar från Nord-Amerika som är etniska svenskar, eller delvis. Det ska finnas fler än 2 miljoner hel-svenskar i USA idag. Men de största grupperna är tyskar, engelsmän och irländare.
De flesta svenskar bryr sig väldigt lite om du är en invandrare, eller tex en arab som är född i Sverige. Du är en icke-svensk (tom icke-europe), som bor i Sverige, och det är det som är problemet, då vi idag pratar om ca en tredjedel av befolkningen. Detta är inte invandring. Detta är kolonisering, och alla icke-svenskar som befinner sig här (framförallt muslimer) är kolonisatörer.
Jag bryr mig inte vad du har hört från någon kommunistisk nyhets-källa. Men faktum är att svenskar är de som idag blir orättvist behandlade. De blir utsatta för grova brott, och journalist-kåren gör allt för att censurera och förminska det. De få gånger en svensk faktiskt skadar en icke-europe, då blir det stora rubriker, och den "ondskefulla nazisten" (det måste han liksom vara, med tanke på att icke-europeer är alltid oskyldiga) hängs ut med namn och bild. Invandrare går före svenskar i bostadsköer. Pensioner sänks för att Sverige ska kunna finansiera massinvandringen, och ålderdomshem byggs om till asyl-boenden. De som ligger bakom detta är psykopater som hatar svenskar.