Citat:
Ursprungligen postat av
Headbanging
Så vem menar du ska bedöma det då?
Det finns mängder med professionella personer som skulle kunna göra ett bättre jobb är soc och fritidspolitiker i nämderna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Headbanging
Jag undrar också vad du gör i den här tråden? Är det inte bättre för dig att hänga med ditt dumskallegäng på TikTok?
Jag har inget med de att göra. Jag påpekar bara att en del av kritiken mot soc är fullständigt korrekt och att de inte följer vare sig lagar eller sina egna regler när det gäller deras utredningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Headbanging
Här har du inget att hämta. Vi som skriver här har bred erfarenhet av både soc. förskola.skola. Polis m.m. Vi har på nära håll sett hur man arbetar med kajkade familjer.
Nej ni är bara experter på att döma ut alla föräldrar och tycker att soc alltid har rätt, vilket de absolut inte har.
Citat:
Ursprungligen postat av
Headbanging
Vi har förtroende för våra myndigheter.
Precis...no shit. Ni kan inte ta in att soc kan ha fel och att de får enorma konsekvenser för de familjer och barn som råkar ut för haveriet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Headbanging
Vi vet att fel kan begås men det är inget strukturellt problem. Det strukturella problemet är att soc ofta kommer in för sent med sina insatser.
Jo det är ett strukturellt problem att det finns en myndighet som inte behöver ta ansvar för vad de skriver i sina utredningar och kan ljuga vitt och brett om sina klienter utan konsekvenser.
Det är egentligen inte lagligt, men de åker aldrig dit om de ljuger i princip. Det är absolut ett strukturellt problem.