2024-04-30, 22:53
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kul. 2 matcher mot 6 (?) gruppspel.

Ecl matcherna och Juventus är mer än 2 matcher. Visst vi har fler gruppspel, men hade tur i lottningen samtliga gånger och väl i gruppspelen gjorde vi bort oss varje gång medans DIF imponerade i ecl gruppspel och skakade Juventus.
Citera
2024-05-01, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Ecl matcherna och Juventus är mer än 2 matcher. Visst vi har fler gruppspel, men hade tur i lottningen samtliga gånger och väl i gruppspelen gjorde vi bort oss varje gång medans DIF imponerade i ecl gruppspel och skakade Juventus.

Är du helt jävla dum i huvudet, vi har för fan gått till slutspel i europa league 2 gånger, vunnit ett par matcher i cl, och du håller diffens europaspel högre? Flytta till stockholm o bli djurgårdare för helvete, bli miljöpartist på samma gång o gå o hångla med greta. Eller ännu bättre flytta till helsingborg o håll på svinen där.
Tur i lottningen jo tjosan slagit ut salzburg 2 gånger, celtic, rangers, slagit många högre rankade lag i europa league. Diffen är inte ens nära dom prestationerna.
Du måste ta mig fan vara polare med Brända Brandy
Senast redigerad av fredrik29 2024-05-01 kl. 00:35.
Citera
2024-05-01, 00:40
Medlem
TzOns avatar
Jag har skådat framtiden.

Häcken får möta Cukaricki i Conference League kval. Enbart för att namnet påminner om Kukräven. 1-1 borta och vinst med 3-1 hemma för Häcken.

Dif får möta TransINVEST Vilnius och Transvestiterna vinner på straffar efter 0-0 och 1-1

Elfsborg får möta Breidablik och får gåshud efter 0-3 borta och 1-3 hemma.

Framtiden är skådad.
Citera
2024-05-01, 03:20
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Är du helt jävla dum i huvudet, vi har för fan gått till slutspel i europa league 2 gånger, vunnit ett par matcher i cl, och du håller diffens europaspel högre? Flytta till stockholm o bli djurgårdare för helvete, bli miljöpartist på samma gång o gå o hångla med greta. Eller ännu bättre flytta till helsingborg o håll på svinen där.
Tur i lottningen jo tjosan slagit ut salzburg 2 gånger, celtic, rangers, slagit många högre rankade lag i europa league. Diffen är inte ens nära dom prestationerna.
Du måste ta mig fan vara polare med Brända Brandy

Dif kommer vara Sveriges högst rankade lag i Europa denna säsong. Vad tror du det beror på? Tänk till lite. Du nämner Celtic, Rangers och Salzburg. De var inte i bra skick när vi mötte dom. Cl vinsterna var mot ett skitigt Olympiakos och ett uselt Shaktar. Inte så imponerande. Medans de lag DIF mötte i ecl hållde mycket hög nivå. Detsamma gäller det Juventus de mötte.
Citera
2024-05-01, 05:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ni kommer säkert fortsätta vinna guld 50-60% av åren även den närmaste framtiden. Det behöver absolut inte vara negativt för ligan som vissa hävdar. Det kan snarare bli så att ni blir något av ett ånglok som tvingar andra klubbar att bli bättre för att slå er och på så sätt höja kvaliten på allsvenskan som helhet. Just i år är dock ett jävligt dåligt exempel då man undrar vad alla sysslar med.

Jag gillar inte narrativet som drivs om att ligan börjar redan nu bli "tråkig". Inte för att det är Malmös fel att det är på det sättet, men jag är lite orolig över att det får mer långtgående konsekvenser för ligan. Vi är liksom 6 omgångar in i serien, vänta minst till omgång 10 innan man kan dra några slutsatser.
Jag förstår att man måste jaga besökare, det är a och o för alla medier, men det måste finnas en balans i det.
Citera
2024-05-01, 05:42
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Dif kommer vara Sveriges högst rankade lag i Europa denna säsong. Vad tror du det beror på? Tänk till lite. Du nämner Celtic, Rangers och Salzburg. De var inte i bra skick när vi mötte dom. Cl vinsterna var mot ett skitigt Olympiakos och ett uselt Shaktar. Inte så imponerande. Medans de lag DIF mötte i ecl hållde mycket hög nivå. Detsamma gäller det Juventus de mötte.
MFF vann sin EL-grupp säsongen 19/20 med FCK och Dynamo Kiev.
Citera
2024-05-01, 07:39
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
MFF vann sin EL-grupp säsongen 19/20 med FCK och Dynamo Kiev.

Jag har för mig att Dynamo Kiev startade med fem ukrainska landslagmän i vår segermatch mot dem. Ett Ukraina som precis då vunnit sin EM-kvalgrupp. Jag håller den segern väldigt högt.
Citera
2024-05-01, 11:00
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Fy fan vad klockrent!
Citera
2024-05-01, 11:09
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Dif kommer vara Sveriges högst rankade lag i Europa denna säsong.

När man ligger och harvar i mittenskiktet i Europas 23:e liga så måste man hitta narrativ där dom finns, oavsett hur djupt man behöver gräva...
Citera
2024-05-01, 11:29
Medlem
Korders avatar
Inte varje dag man ser mff:are som vurmar för djurgården.
Citera
2024-05-01, 12:35
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Användaren är rätt känd för trollning rätt vad det är inom olika lagsporter här på flashback.
Citera
2024-05-01, 12:44
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder

Den imitationen av kukräven var nästan rolig men bara nästan. Såklart älskade kukräven inlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in