2024-04-30, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det handlar inte om kollektiv bestraffning. Om en rullstolsbunden person nekas inträde på polishögskolan så bestraffar vi inte personen, utan helt enkelt konstaterar att en rullstolsbunden person inte är lämplig att vara polis. Samma sak gäller kvinnor (med några få undantag).
Det är alltså din lösning på problematiken med polisläckorna och polisen som organisation?
Vad med män med invandrarbakgrund då? Eftersom det är läckproblemet som avses att åtgärdas kan inte dessa anställas inom polisen heller. Och, sen när polisen består av enbart svenska män, tror du att det kommer fungera felfritt då eller?
Citera
2024-04-30, 22:32
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Män våldtar barn och förråder oskyldiga. Män hittar på en massa fabler om en man i himlen och dödar och förföljer alla som inte vill tro på deras perverterade fantasier. Män har förstört alla civilisationer någonsin genom hela den mänskliga historien eftersom män är giriga backstabbande horor som villigt säljer ut sina egna för lite guld och kortsiktiga personliga vinningar. Män är så jävla äckliga och utstuderade att de kan anfalla ett brödrafolk och totalt förstöra dem både själsligt och fysiskt. Män tortyrmördar barn kvinnor och män så fort de får en fis på tvären eller blir det minsta kränkta eftersom män styrs av sina uppblåsta egon, sina kön och sina översvallande känslor som de inte kan kontrollera överhuvudtaget.

Ni har inte skapat ett skit av kärlek för andra människor utan bara för egen vinning eftersom män styrs av girighet och makthunger. Män mår som bäst när de kan förtrycka och exploatera oskyldiga.

Män är emotionellt omogna psykopater som absolut inte borde ha rösträtt och definitivt inte leda ett skit än mindre länder eller några viktiga institutioner. Män parasiterar på kvinnor samtidigt som de skriver kärleksdikter och höjer kvinnor till skyarna för så är den manliga naturen, bedräglig och manipulativ.

Tacka vet jag män på 1800-talet, de visste sin plats, de behövde ingen rösträtt eftersom de krälade i fattigdom och skit precis där de borde vara.

(Till alla autister i tråden, det vill säga ca 97%, ovanstående kallas cynism och ironi, googla eftersom ni inte förstår innebörden av dessa begrepp)

Det låter som du mest raljerar kring muslimska blattars beteende med tortyrmord och sagofigurer i himlen.

Fråga dig själv vad som skulle hända om män slutade leda i morgon och slutade arbeta för att din piercade feministröv ska ha en dräglig tillvaro? Ska du förse alla kacklande kvinnor med el? Vem ska tillhandahålla ditt internet? Grannkärringen? Ni kvinnor kan ju inte ens samarbeta i grupp och ni är för svaga och klena för att jobba med tyngre arbeten. Hur skulle det funka med er i gruvorna? Hela civilisationen skulle rämna blixtsnabbt.
Citera
2024-04-30, 22:33
Medlem
Citat:
Nej, antalet poliser kan säkert minska om man börjar höja kraven rejält och låter de kvinnliga poliserna gå.
Det var en intressant kalkyl. Undrar lite vad du baserar den på. En person är bara en person, även om det är en män.
Citera
2024-04-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Varför "ni":ar du mig? Du har väl ingen som helst aning om var jag står inom någon fråga överhuvudtaget, eller?

Jag kan läsa vad du skriver i tråden. Du vill behålla kakan som den är och äta den samtidigt. Du vill inte ha en korrupt och oduglig poliskår men samtidigt är du positiv till kvinnliga poliser. Du kan inte ha båda. Du får välja helt enkelt. Sänkta krav och kvotering av kvinnor och invandrare till poliskåren i kombination med situationen som råder i Sverige med massinvandring och gängkriminalitet kommer oundvikligen leda till en poliskår som är så oduglig och korrupt att det är direkt systemhotande.
Citera
2024-04-30, 22:35
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Det är alltså din lösning på problematiken med polisläckorna och polisen som organisation?
Snarare en lösning på flera problem vi ser inom poliskåren, varav det största problemet är att vi har poliser som inte klarar av sitt jobb på grund av för låg kompetensnivå.
Citat:
Vad med män med invandrarbakgrund då?
I Sverige ska poliser huvudsakligen vara etniskt svenska män, och de få kvinnor och invandrare som lyckas nå upp till de högt ställda kraven kan också få bli poliser, men borde rimligtvis inte utgöra mer än 5-10% av poliskåren.
Citat:
Eftersom det är läckproblemet som avses att åtgärdas kan inte dessa anställas inom polisen heller. Och, sen när polisen består av enbart svenska män, tror du att det kommer fungera felfritt då eller?
Inte felfritt, men bättre.
Citera
2024-04-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag kan läsa vad du skriver i tråden. Du vill behålla kakan som den är och äta den samtidigt. Du vill inte ha en korrupt och oduglig poliskår men samtidigt är du positiv till kvinnliga poliser. Du kan inte ha båda. Du får välja helt enkelt. Sänkta krav och kvotering av kvinnor och invandrare till poliskåren i kombination med situationen som råder i Sverige med massinvandring och gängkriminalitet kommer oundvikligen leda till en poliskår som är så oduglig och korrupt att det är direkt systemhotande.

Relativister förstår inte absolutism, snart kommer något förståndshandikappat svar.
Citera
2024-04-30, 22:39
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Det var en intressant kalkyl. Undrar lite vad du baserar den på. En person är bara en person, även om det är en män.
Tog man bort kvinnorna från poliskåren så skulle det halvera arbetsbördan för de manliga poliserna. Det är nämligen så att poliser i Sverige åker runt i par bestående av en kvinnlig och manlig polis, eftersom det är för riskabelt för att låta två kvinnliga poliser vara ensamma. De manliga polisernas uppgift är bokstavligt talat att hålla koll på den kvinnliga polisen så att hon inte hamnar i trubbel eftersom hon saknar längd, vikt och muskelstyrka för att klara sig själv. Flera poliserna har vittnat om detta, bland annat den före detta polisen Mustafa Panshiri.
Citera
2024-04-30, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag är inte positiv till kvinnliga poliser, jag är positiv till de som kan sköta jobbet som det behöver skötas, oavsett kvinna eller man. Jag är däremot helt oförstående till hur någon kvinna överhuvudtaget kan vilja arbeta som polis i yttre tjänst.
Det finns dock en hel del jobb inom polisen som inte är yttre tjänst, och dessa kan kvinnor ha precis lika väl som män. Till exempel utredare. Vad man behöver göra är att skärpa gallringen för vem som anställs.
Citera
2024-04-30, 22:46
Medlem
Citat:
Snarare en lösning på flera problem vi ser inom poliskåren, varav det största problemet är att vi har poliser som inte klarar av sitt jobb på grund av för låg kompetensnivå.
I Sverige ska poliser huvudsakligen vara etniskt svenska män, och de få kvinnor och invandrare som lyckas nå upp till de högt ställda kraven kan också få bli poliser, men borde rimligtvis inte utgöra mer än 5-10% av poliskåren.
Inte felfritt, men bättre.
Polisen har letts av svenska män under väldigt många år. Kapten klänning och så vidare.
Citera
2024-04-30, 22:47
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Polisen har letts av svenska män under väldigt många år. Kapten klänning och så vidare.
Ja, feministen Kapten Klänning. Det är som en sjukdom.
Citera
2024-04-30, 22:47
Medlem
Citat:
Jag är inte positiv till kvinnliga poliser, jag är positiv till de som kan sköta jobbet som det behöver skötas, oavsett kvinna eller man. Jag är däremot helt oförstående till hur någon kvinna överhuvudtaget kan vilja arbeta som polis i yttre tjänst.
Det finns dock en hel del jobb inom polisen som inte är yttre tjänst, och dessa kan kvinnor ha precis lika väl som män. Till exempel utredare. Vad man behöver göra är att skärpa gallringen för vem som anställs.

En skärpning av kraven för att bli polis innebär i praktiken ett förbud för kvinnor då bara ett mikroskopiskt antal kvinnor hade uppfyllt kraven.
Citera
2024-04-30, 22:48
Medlem
Citat:
Tog man bort kvinnorna från poliskåren så skulle det halvera arbetsbördan för de manliga poliserna. Det är nämligen så att poliser i Sverige åker runt i par bestående av en kvinnlig och manlig polis, eftersom det är för riskabelt för att låta två kvinnliga poliser vara ensamma. De manliga polisernas uppgift är bokstavligt talat att hålla koll på den kvinnliga polisen så att hon inte hamnar i trubbel eftersom hon saknar längd, vikt och muskelstyrka för att klara sig själv. Flera poliserna har vittnat om detta, bland annat den före detta polisen Mustafa Panshiri.
Det är jag den första att skriva under på att det är ett helt felaktigt upplägg. Det utsätter dessutom den manliga polisen för onödig fara. Dock hade de inte kunnat åka runt ensamma oavsett det är en man eller en kvinna, så det hade fortfarande behövts män i dessa kvinnors ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in