2024-04-30, 20:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej, det förefaller som om EU sätter stopp för påtryckningar avsedda att tvinga hem värnpliktiga Ukrainare från EU-länder. Det uttrycks dock inte riktigt så, utan det är min slutsats.

"Så det kommer inte att finnas några restriktioner eller påtvingade återvändande av ukrainska medborgare oavsett kön eller ålder till ett land som är i krig."

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/04/30/7453624/

Ptjah.., skall faktiskt sägas att det finns tillräckligt utav rekryter i Ukraina att ta av. Jag vet ju inte hur det egentligen skall ligga ann.., men om du se här..ifrån 5:30..och speciellt ifrån 7:00.

https://www.youtube.com/watch?v=lFOkrEEUTUo&ab_channel=DWNews

Journalisten hävdar medelklassen ifrån Ukraina besparas ifrån mobilisering/rekrytering.., om det stämmer har Zelenesky jobb kvar att göra.., jag vet inte..

Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Se på fan, kan du länka? I så fall får jag ju ändra min åsikt

Bara att gå in på tyska nyhetssidor, använd "google translate" direkt. Är enig i det "Silferrygg" skriver. I vapen/ammo-stöd är de gröna heta på gröten i Tyskland.
Citera
2024-04-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Utöver det så är snart pensionsfonderna uttömda…
Ryssarnas heliga ko. -Rör den och kolla vad som händer . . .
Citera
2024-04-30, 20:44
Medlem
Bara för att skildra detta meningslösa krig och otaliga liv som går till intet.

På en 7 minuter lång promenad filmar en rysk soldat fler döda ryska soldater än vad det dog totalt i denna konflikt 2021. En död ryss varannan meter. Är Putins krig värt det?

https://twitter.com/NOELreports/status/1785368169109942634
Citera
2024-04-30, 20:47
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Svensk försvarsindustri har gjort bort sig fullständigt i Ukraina.

Så går det när man satsar på design och High tec

Men cv90 och archer, de verkar vara helt satta ur spel nu. Jag hade förväntat mig mera faktiskt

Har man inte provat systemet i skarpt läge så är det svårt att veta hur det kommer att fungera.
Archer blev inte direkt någon succé i ukraina men CV90 är det inget större fel på förutom problemen i början med igensatta filter
Citera
2024-04-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
…och den har man rört. Mindre än hälften kvar i NWO (vilket är för svårt att förstå för ryssapologeter),
Men tömningen av fonden har i alla fall till apologeternas stora lycka ökat Rysslands BNP. JÄVLA DUMSKALLAR!
Citera
2024-04-30, 20:50
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Lugna ner dig.
Ukraina får ett till patriotsystem till sommaren så det kommer att ordna sig.
Du kan somna om nu.
Toppen, själv hoppas jag även att hela brojäveln sänks inom kort. Skulle vara ett stort + och lillryzzen i kreml skulle go bananas
Citera
2024-04-30, 20:52
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Vet inte vad du menar med detta riktigt...?
De har redan rört den och inget har hänt.
Citera
2024-04-30, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vet inte vad du menar med detta riktigt...?
De har redan rört den och inget har hänt.

Logiskt ändå, ryssarnas nya pensionsplan är ju att dö i Ukraina, så då behövs det ju inte sparas till ålderns höst. Sedan super många ryssar ändå ihjäl sig. Resten kan väl ta krokodil och dö på det viset.

På så vis får putin och hans oligarkpolare mer pengar till sånt som verkligen är viktigt: villor på Franska solkusten, champagne, och horor.
Citera
2024-04-30, 21:00
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Tack. Förstår dock inte varför du skriver du/ni.

Det var menat att både du och andra som är intresserade av det jag länkade till.
Att hantera fyra språk (finska, svenska, engelska, tyska) samtidigt (då jag är även aktiv på finska och tyska forum) gör att det blir vissa sammanslagningar av alla fyra språks sätt att hantera inlägg.
Citera
2024-04-30, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Bara för att skildra detta meningslösa krig och otaliga liv som går till intet.

På en 7 minuter lång promenad filmar en rysk soldat fler döda ryska soldater än vad det dog totalt i denna konflikt 2021. En död ryss varannan meter. Är Putins krig värt det?

https://twitter.com/NOELreports/status/1785368169109942634

För putler är det såklart värt det, han bryr sig knappast om dessa döda orcher.

Ryssland pushar på hårt och offrar det som behövs offras. Dom tar tillfället i akt innan Ukraina ens får resurser i form av ammunition till fronten. Lär bli en väldigt blodig sommar för båda parter även om ryssland troligen kommer kunna offra mest i form av män och materiel.
Citera
2024-04-30, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
https://www.gruene-bundestag.de/themen/sicherheitspolitik/krieg-gegen-die-ukraine

Hoppas du/ni kan tyska. Kunde inte göra en direktöversättning av hela sidan.
Doch delen med detta försökte jag översätta så gått det gick med min genomsnittstyska. Under rubriken "Hilfe auch mit Waffenlieferungen"

Finns även detta:
https://www.zeit.de/politik/deutschland/2022-10/gruenen-parteitag-waffen-ukraine-krieg-russland

Enbart ingressen då min dator ville inte ladda hela sidan.

Orchernas databrickor fixar översättningen som ingenting...
Citera
2024-04-30, 21:21
Medlem
Hur länge tror ni kriget kan fortsätta tills någon sida kollapsar helt? 1 år, 5-10 år eller längre? Och vilken sida skulle kollapsa först? Putin lär ju inte sluta och Ukraina lär aldrig ge upp och i så fall kan väl kriget teoretiskt fortsätta tills vi på riktigt har en sida som helt enkelt inte har något kvar att sätta emot. Och vem som vinner där har ju media och "experter" väldigt delade meningar. Ryssland har väl störst manskap men västvärlden mest pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in