2024-04-29, 13:50
  #13225
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka48
De mätte inte det den här gången, men det låg på 36 i mitten av mars under utredningen.

När dom mätte ditt t värde var det direkt efter du smetat på gel som du hade 22?
Citera
2024-04-29, 17:31
  #13226
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Fick starta gel behandling för en vecka sen. Men det är en sak jag inte kan släppa, har högt prolaktin 240 IE/L ?? Är det super högt eller högt inom referensvärde??

Män >17 år: 86 - 324 mlE/L enligt
https://regionvastmanland.se/vardgivare/behandlingsstod/laboratoriemedicin/provtagning/prolaktin-s-/
Och andra sidan så är ju allmänna referensvärden för testo rätt skeva.
Citera
2024-04-29, 18:01
  #13227
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnomepower
Män >17 år: 86 - 324 mlE/L enligt
https://regionvastmanland.se/vardgivare/behandlingsstod/laboratoriemedicin/provtagning/prolaktin-s-/
Och andra sidan så är ju allmänna referensvärden för testo rätt skeva.

Okej tack så mkt. Men då borde ju inte min hypogonadism bero på prolaktinet då alltså har läkaren gjort rätt.
Citera
2024-04-29, 18:10
  #13228
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Är det någon som har fått hcg medan man går på trt här i Sverige?

Eller måste man köra det själv vid sidan om ifall man vill behålla testiklarna?
Citera
2024-04-29, 18:41
  #13229
Medlem
Är testogel och nebido enda behandlingarna i Sverige? Vi använder inget clomid eller liknande här?
Citera
2024-04-29, 22:28
  #13230
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte
Är testogel och nebido enda behandlingarna i Sverige? Vi använder inget clomid eller liknande här?


Inte vad jag vet. Men köp en ask å prova om det hjälper dig
Citera
2024-04-30, 06:37
  #13231
Medlem
ka48s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
När dom mätte ditt t värde var det direkt efter du smetat på gel som du hade 22?
Ungefär 3 timmar efter applicering av gel.
Citera
2024-04-30, 10:35
  #13232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Är det någon som har fått hcg medan man går på trt här i Sverige?

Eller måste man köra det själv vid sidan om ifall man vill behålla testiklarna?

Hej! Kul att du fått påbörja behandling. Hoppas att det kommer ge grymt resultat!

Då gel inte har gett önskad effekt på mig så vill läkaren sätta mig på Nebido. Frågade då om möjligheterna till att få HCG och det var ett blankt nej, tyvärr.
Citera
2024-04-30, 12:00
  #13233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Inte vad jag vet. Men köp en ask å prova om det hjälper dig

Är sugen, men känner en viss motvilja dels till livslång behandling som stänger av kroppens egenproduktion, och dels mot illegala preparat..
Citera
2024-04-30, 19:49
  #13234
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte
Är sugen, men känner en viss motvilja dels till livslång behandling som stänger av kroppens egenproduktion, och dels mot illegala preparat..


Clomid är ingen livslång behandling som stänger ned dig, men det är illegalt ja, utan recept
Citera
2024-04-30, 19:53
  #13235
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka48
Ungefär 3 timmar efter applicering av gel.

Går ju själv på gel, hur många pumptryckningar å vilket märke? Alltså jag skulle vilja veta hur man ligger till på kvällen, eftersom gellen är esterlös så går det in, verkar och dör direkt. Skulle tro att testohalten som man tog ett prov vid 21 tiden på kvällen skulle visa näväldigt lågt, tom lägre än en normal man med fungerande testiklar. Men jag vet inte
Citera
2024-04-30, 19:57
  #13236
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klonk123
Hej! Kul att du fått påbörja behandling. Hoppas att det kommer ge grymt resultat!

Då gel inte har gett önskad effekt på mig så vill läkaren sätta mig på Nebido. Frågade då om möjligheterna till att få HCG och det var ett blankt nej, tyvärr.



Tack polarn!

Vad tråkigt att dom har den inställningen, det är liksom helt ogrundat, det enda negativa jag kan komma på med hcg är att dom kanske skulle få skriva ut Ai. Dom är helt enkelt inte kompetenta nog.

Är det via Rewell som du får blankt nej?

Jag vet defacto folk som har fått hcg utskrivet. Dock inte via Rewell.

Rewell framstår mer och mer som ett skurkbolag
__________________
Senast redigerad av Fritjoffandersson 2024-04-30 kl. 19:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in