2024-04-30, 18:18
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen har utgivningsbevis, och får publicera där, Sara och Patrik uttalar sig i andra kanaler en del har utgivningsbevis. När de lägger upp Youtube Facebook och annat, gäller det då i Saras och Patriks personliga Facebook? Ebba Bu blev ju stämd för förtal!

Ja, utgivningsbeviset gäller bara dumpen.se. Det som direkt skrivs på Dumpens Facebookvägg omfattas inte av grundlagsskyddet (utgivningsbeviset), så där ansvarar den som skrivit för eventuellt brott.
Citera
2024-04-30, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen har utgivningsbevis, och får publicera där, Sara och Patrik uttalar sig i andra kanaler en del har utgivningsbevis. När de lägger upp Youtube Facebook och annat, gäller det då i Saras och Patriks personliga Facebook? Ebba Bu blev ju stämd för förtal!
Tror det är därför de censurerar bilderna på hemsidan, för då kan de länka dem på facebook.

Men det kanske bara är för att komma förbi facebooks censur. Det har jag inte full koll på. Det krävs ju hur som helst inte att man publicerar namn för att fällas för förtal. Av vad jag har läst så borde det kunna räcka med att posta en länk till deras hemsida.
Citera
2024-04-30, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Ja, utgivningsbeviset gäller bara dumpen.se. Det som direkt skrivs på Dumpens Facebookvägg omfattas inte av grundlagsskyddet (utgivningsbeviset), så där ansvarar den som skrivit för eventuellt brott.
Annan fråga i det sammanhanget... På fb skriver Sara en hel del. Både inlägg och kommentarer. Kan hon i det sammanhanget åberopa sitt utgivningsbevis, eller anses det vara rent personliga publiceringar?
Citera
2024-04-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Gäddan har satt sig och familjen i en fruktansvärd sits ja. Dumpen ser sedan till att alla vet det, så att skadan blir så stor som möjligt. Vilka barnfamiljer vill inte ha hus och bilar nerklottrade, hot mot familjens säkerhet, eller varför inte att pappan tar livet av dig. Kanske svider till lite, men de ska ändå vara tacksamma för Dumpens sätt att jobba. Dumpen räddar ju liv!
Eller hur var det nu?

Ja man straffar alla brottslingar utan att ta hänsyn till familjen
Hur skulle det annars se ut ?
Och gäddorna har kommit med avsikten att våldta en minderårig

Sitt inte och snyfta om familjer.
De offrar själva gladeligen sin familj helt på egen hand.
Det är inte dumpen som dömmer folk.
Det som händer är att folk äntligen få veta vilka smuts de va.
Och inte ens deras barn vill veta av dem, de har förbrukat allt förtroende.

Så det är bra för alla inkl familjen att det kommer fram.

Tråden borde heta vi peddosar som bara tänker på oss själva och som enbart tycker synd om oss själva och varandra
Citera
2024-04-30, 18:36
Medlem
RamsesXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är gäddorna som förstör sitt eget liv.
Och de skiter fullständigt i sin familj barn och arbete
Så att snyfta om familjen är patetiskt
Ingen vill ha gäddorna i sin närhet.
Så det är bra att det kommer fram så att fru och barn kan kasta ut skräpet och leva vidare med sina egna liv.
Trots att gäddan har försatt dem i en jobbig situation
Att snyfta om familjen är väl högst relevant? Dom är ju helt oskyldiga i det här? Eller tror du att dumpen avskräcker andra från att sexchatta för att anhöriga hängs ut?
Om jag hade någon bekant som tog livet av sig pga pedofili så skulle jag förstå det. Men om någon tar livet av sig pga sexchattat med ett fiktivt barn och fått familjen uthängd så skulle jag ju naturligtvis anse att familjen drabbats oskäligt mycket.
Citera
2024-04-30, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamsesXX
Att snyfta om familjen är väl högst relevant? Dom är ju helt oskyldiga i det här? Eller tror du att dumpen avskräcker andra från att sexchatta för att anhöriga hängs ut?
Om jag hade någon bekant som tog livet av sig pga pedofili så skulle jag förstå det. Men om någon tar livet av sig pga sexchattat med ett fiktivt barn och fått familjen uthängd så skulle jag ju naturligtvis anse att familjen drabbats oskäligt mycket.

Det är ingen som får sin familj uthängda.
Man visar vad gäddan själv har skrivit och filmar när han kommer för att möta upp en minderårig

Ja det är nog surt ett tag för familjen.
Men när det har lagt sig lite så är det skönt för dem att gå vidare och slippa att ha med gäddan att göra.
Ni överskattar erat eget värde något helt otroligt
Ingen vill ha en gädda i sin närhet
Citera
2024-04-30, 19:11
Avslutad
Citat:
Men när det har lagt sig lite så är det skönt för dem att gå vidare och slippa att ha med gäddan att göra.
Är det någon anhörig som har sagt det, eller är det din gissning att de tycker så?
Citera
2024-04-30, 19:32
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ja man straffar alla brottslingar utan att ta hänsyn till familjen
Hur skulle det annars se ut ?
Och gäddorna har kommit med avsikten att våldta en minderårig

Sitt inte och snyfta om familjer.
De offrar själva gladeligen sin familj helt på egen hand.
Det är inte dumpen som dömmer folk.
Det som händer är att folk äntligen få veta vilka smuts de va.
Och inte ens deras barn vill veta av dem, de har förbrukat allt förtroende.

Så det är bra för alla inkl familjen att det kommer fram.

Tråden borde heta vi peddosar som bara tänker på oss själva och som enbart tycker synd om oss själva och varandra
Hur vanligt är det att det adresseras familjen, nu nämns de inte i Dumpen, men sättet de lägger ut gör att familjen adresseras.

Är det okej att adressera Saras Patriks och fiskarnas barn. Skriva Fishermans Friend på deras ytterdörr.

https://fishermansfriend.com/sv-se/
Vän, kompis, BFF, själsfrände - det spelar ingen roll vad du kallar oss. Fisherman's Friend gillar att finnas vid din sida för att påminna dig om din egen styrka. Som riktiga vänner är vi där för dig under dina bästa och mindre bra stunder. Så gör dig redo att möta dina dagliga utmaningar. Håll dig fräsch, var modig, var dig själv och ta tillfället när det dyker upp. Oavsett vad dagen bjuder på. Var aldrig utan en vän.

https://bellenews.com/wp-content/uploads/2015/08/new-fisherman-700x481.jpg
Citera
2024-04-30, 19:36
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Är det någon anhörig som har sagt det, eller är det din gissning att de tycker så?
Okej, jag svarade Karlsson 5%, inte dig. Hamnade helt fel.

Svar:
Och du tror en son dotter benämner sina föräldrar gäddor. Hoppas nog på att du har en anhörig som fastnar i fiskenätet. Just att fiska antyder att det är slumpen som gör att de fångas. Finns det fiskar som är skyldiga till att hamna i nätet.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-04-30 kl. 19:43.
Citera
2024-04-30, 19:37
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Annan fråga i det sammanhanget... På fb skriver Sara en hel del. Både inlägg och kommentarer. Kan hon i det sammanhanget åberopa sitt utgivningsbevis, eller anses det vara rent personliga publiceringar?

Hon kan inte åberopa utgivningsbeviset, så det är rent personliga publiceringar.
Citera
2024-04-30, 19:38
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamsesXX
Men gäddorna är de som tagit beslutet och agerat på ett sätt som lett till konsekvenser. Hade de inte gjort det, utan tänkt på sina familjer, hade de inte avslöjats.
Citera
2024-04-30, 19:41
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
Ja, det finns ju en god anledning att Dumpen väljer att röra sig i gråzonen mellan barn och vuxna.

Dom tjejer som fiskarna spelar är brådmogna, streetsmarta, trasiga, erfarna, ruffiga och pang på efter sex, alkohol, cigg eller droger. Dom vet vad dom vill ha och har gjort det förr.
Dom skriver på fjortissvenska med med mindset hos åtminstone en 16-20-årig knarkartjej från nåt HVB eller Sis-hem.
Ofta är det "barnet" som snabbt tar kommandot och driver chatten i den riktning som fiskaren vill.
Många av gäddorna är helt klart lågbegåvade, en del uppenbart förståndshandikappade.

Det är såklart helt åt helvete fel av en vuxen man att vilja ha sex med dessa, dessutom olagligt om dom är minderåriga.
Men att påstå att man trålar efter just "pedofiler" och "räddar barn" med denna typ av lockbete är enligt mig falsk marknadsföring.

Sen måste jag erkänna att vissa av pedofilmamma-fallen faktiskt har snärjt en del riktigt otäcka pedofiler ( i ordet bemärkelse).

Men i grund och botten handlar allt om folks behov av att se andra falla. En freakshow helt enkelt.
Men det kommer en backlash.
Allt har sin tid. Och det roliga för Dumpen är nog slut snart. Fem självmord är inte att leka med. Att Sara viftar bort det med att det rör sig om sexchattare säger mer om Sara än om dom döda sexchattarna.
Ingen jävla gråzon där. Ett barn är en person under 18 enligt svensk lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in