2024-04-30, 10:46
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Kreml-kören är aggressivare och konstigare än någonsin. Alla ökända troll (förutom vårt eget hustroll Akademikerfyllot?) och några nya/nygamla förmågor är här lusar ner tråden med alltifrån de klassiska trådsabotagen (spela dum, ironisera, falska rykten etc) så man undrar vad som händer borta i mörkerborgen Kreml just nu. Är det det utannonserade stödet från USA som gör att tiden börjar rinna ut?

Ja, just ni excellerar de i dumheter. Vore intressant få en inblick i hur det går till. Är de botar? Kommer orderna direkt från Kreml eller har de lokala chefer? Just nu verkar taktiken vara att dränka forumet i dumheter som man inte ens orkar svara på.
Citera
2024-04-30, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Ryssarna har inte bråttom de är rädda om sin personal till skillnad mot Syrski som kallas för slaktaren av sin egen personal.

Nu ljuger du allt. Ryssland är aldrig rädda om sin personal (eller om människoliv i allmänhet).

Ryssland har aldrig någonsin varit inblandad i ett krig där motståndaren drabbats av större förluster än ryssarna tagit själva. Vanligen, historiskt sett, så brukar de ryska förlusterna vara minst dubbelt så stora som motståndarnas. Det stora undantaget är WWII där ryssarna lyckades med konststycket att stå för hela 65% av alla de deltagande ländernas totala förluster i manskap i Europa (trots att man dessutom stod utanför kriget under två av de sex åren).

Så du försöker påstå att ryssarna helt bytt tankesätt och stridskultur? Dagens ryska armé skulle alltså vara världens 8:e underverk. Tillåt mig tvivla.
Citera
2024-04-30, 10:48
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Zelensky och Kiev var de som bröt vapenvilan, ingen av dem kommer att klara sig ur detta.

Vilken vapenvila pratar du om? När ingicks den? Mellan vilka?
Citera
2024-04-30, 10:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag försöker att balansera upp tråden då jag har noterat ett allt mer hätskare tonfall från påhejarna av Ukraina allteftersom bakslagen visar sig på slagfältet för Ukraina.
Katastrofen för den Ukrainska krigsmakten börjar bli alltmer uppenbar även i MSM som nu börjat inse verkligheten och kan inte längre undanhålla läsarna om vad som sker på slagfältet.

Skäms du inte när du ser all skit du skrivit? Eller är ditt personliga offer att du förlorat all heder och trovärdighet?

Citat:
Nej det är inte sant. Däremot har Ryssland slagit ut Ukrainas luftförsvar.
Citera
2024-04-30, 10:51
Medlem
Fan så roligt att de betalda rysstrollen avslöjar sig gång på gång med sina usla översättningar!

De enorma förlustsiffrorna avslöjar att ryssen gjort hårda köttvågsförsök sista dygnen. Pansaret håller de tillbaka eftersom de slås ut av drönare, PV-vapen, minor och artilleri.

Vi kommer att se ökade ryska materielförluster inom kort när Ukraina inte behöver spara lika hårt på sina långräckviddiga precisionsvapen.
Citera
2024-04-30, 10:51
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Jag samlar information från flera källor, vilket fler borde göra som skriver i tråden.

Dela dina källor. Eller vill du behålla din visdom för dig själv?
Citera
2024-04-30, 10:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag samlar information från flera källor, vilket fler borde göra som skriver i tråden.

Vilken ”information” samlade du in för att göra detta magplask?

Citat:
Ukraina kommer inte att få några leveranser av flygplan. Var hade du tänkt dig att dom skulle landa när Ryssland behärskar luftrummet?
Citera
2024-04-30, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Att skryta om krigsbrott vet jag inte om det är så smart.
Är det eko nyheterna som skryter om krigsbrott?
Citera
2024-04-30, 10:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jag försöker att balansera upp tråden då jag har noterat ett allt mer hätskare tonfall från påhejarna av Ukraina allteftersom bakslagen visar sig på slagfältet för Ukraina.
Katastrofen för den Ukrainska krigsmakten börjar bli alltmer uppenbar även i MSM som nu börjat inse verkligheten och kan inte längre undanhålla läsarna om vad som sker på slagfältet.

Hmm..

Det enda märkbara som skett nu i april, är att ryssarna har tagit 3 (var det väl ?) småbyar. Jag skriver det igen : småbyar

Någon kvadratkilometer med jord i tillägg har det väl blivit också.., men sen tar det stopp. Detta är det bästa den ryska försvarsmakten förmår !
Citera
2024-04-30, 10:56
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Skäms du inte när du ser all skit du skrivit? Eller är ditt personliga offer att du förlorat all heder och trovärdighet?

Men för helvete Ukraina säger ju själva att dom inte har något luftförsvar kvar. Zelenskyj bönar och mer hela världen att skicka Patriot systemet till Ukraina.
Ryssarna har ju bombat ut det han redan fått, han har inget luftvärn kvar vilket innebär att Ryssarna kan jobba ostört.
Citera
2024-04-30, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Har du en källa till det där? För i början av kriget ghävdade ni inavlade orcher att Ukraina hade Patriot system i lägenheter på tredje våningen i höghus.
Tror du inte att det finns andra system än patriot?
Citera
2024-04-30, 10:57
Medlem
Citat:
Men för helvete Ukraina säger ju själva att dom inte har något luftförsvar kvar. Zelenskyj bönar och mer hela världen att skicka Patriot systemet till Ukraina.
Ryssarna har ju bombat ut det han redan fått, han har inget luftvärn kvar vilket innebär att Ryssarna kan jobba ostört.

Åh fan varför flygbombar de inte Kiev då eller för den delel Kharkiv om Ukraina har slut på luftvärn.
Senast redigerad av pettersson72 2024-04-30 kl. 10:58. Anledning: tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in