2024-04-30, 08:49
Medlem
donald12s avatar
Putin den sämsta diktatorn ryzzland haft hittills.

Intressant analys av vart ryzzland är på väg. Ohållbart att ge sig på väst när man bara har en bråkdel av dess ekonomi.

Ryzzlands "bnp" domineras av kriget vilket kommer få katastrofala konsekvenser o skicka ryzzland tillbaka många decennier.

Demografiskt kommer ryzzland kollapsa... Inte som tidigare krig när extremt hög naivitet löste problemen.

https://www.youtube.com/live/KIzN2tIynxM?si=tp_AWd37wChksVde
Citera
2024-04-30, 08:51
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Undrar hur ryzzen skulle klara av en massiv attack inom sina egna gränser, dom verkar inte ha haft mycket att sätta mot när Ukraina lattjat med drönare där 😄

Jag undrar det med, hade varit intressant att se en kombinerad missil och ett drönar anfall likt det Iran gjorde mot Israel.
Jag tror det hade blivit förödande konsekvenser!
Citera
2024-04-30, 08:55
Bannlyst
Ryska armén befinner sig nu i fritt fall, tiotusentals vatniks deserterar eller ger upp det hopplösa kriget som knappast ingen av dem förstår orsaken till.

Varför dö för ingenting? Det får det bättre i fångenskap i Ukraina. Ingenting verkar fungera i den ryska armén, inga befäl, ingen utrustning av betydelse, snåla matransoner - ungefär som Röda armén under Stalin innan vi allierade gick in och höll dem under armarna.
Ukrainsk underrättelsetjänst rapporterar omfattande desertering i ryska armén

Enligt en rapport från Ukrainas försvarsunderrättelsetjänst ökar antalet ryska soldater som deserterar från striderna i Ukraina.

"Deserteringar är utbredda inom de väpnade styrkorna i Rysslands södra militärdistrikt. Totalt har fler än 18 000 ryska soldater lämnat sina positioner i stridsenheterna utan tillstånd," enligt rapporten.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/ukrainsk-underr%C3%A4ttelsetj%C3%A4nst-rapporterar-omfattande-desertering-i-ryska-arm%C3%A9n/ar-AA1nU7v8?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=36d8c9afc89048 0886c3bb904464a514&ei=13
Citera
2024-04-30, 08:55
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
jag håller med dig helt och hållet! Jag blir mest underhållen av dom intelligenta svaren jag får. 😅
Du får kloka svar på dumma frågor.
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
jo jag sitter å ser kriget som ett spel och propagerar för kriget... speciellt när jag umgås med dom båda två samtidigt.
Obs jag var ironisk nu!

vet du ens vad du svarar på? världen är större än din lilla skärm.
Du verkar uppenbarligen själv inte förstå vad du själv skriver eller hur du uppfattas.
Slingrig och hal och att alla uppfattar dig på samma sätt flyger dig helt över huvudet.
Citera
2024-04-30, 09:00
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Ryska armén befinner sig nu i fritt fall, tiotusentals vatniks deserterar eller ger upp det hopplösa kriget som knappast ingen av dem förstår orsaken till.

Varför dö för ingenting? Det får det bättre i fångenskap i Ukraina. Ingenting verkar fungera i den ryska armén, inga befäl, ingen utrustning av betydelse, snåla matransoner - ungefär som Röda armén under Stalin innan vi allierade gick in och höll dem under armarna.
Ukrainsk underrättelsetjänst rapporterar omfattande desertering i ryska armén

Enligt en rapport från Ukrainas försvarsunderrättelsetjänst ökar antalet ryska soldater som deserterar från striderna i Ukraina.

"Deserteringar är utbredda inom de väpnade styrkorna i Rysslands södra militärdistrikt. Totalt har fler än 18 000 ryska soldater lämnat sina positioner i stridsenheterna utan tillstånd," enligt rapporten.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/ukrainsk-underr%C3%A4ttelsetj%C3%A4nst-rapporterar-omfattande-desertering-i-ryska-arm%C3%A9n/ar-AA1nU7v8?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=36d8c9afc89048 0886c3bb904464a514&ei=13

Är ju knappt 2v stridsförluster i manskap.

Knappast något som kommer att vända kriget närmsta tiden.
Citera
2024-04-30, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jo tydligen ville ryssråttorna det eftersom de påbörjade en invasion av Ukraina.
Precis.
Citera
2024-04-30, 09:34
Medlem
ariberts avatar
Fullständig katastrof för den Ukrainska krigsmakten. Ryssarna bryter igenom över hela frontlinjen och Ukrainarna kapitulerar med hela bataljoner då dom vägrar att slåss mot en förkrossande övermakt.
Moralen är i botten i den Ukrainska krigsmakten som känner sig helt övergivna av det politiska etablissemanget i Kiev.
Citera
2024-04-30, 09:37
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Du får kloka svar på dumma frågor.

Du verkar uppenbarligen själv inte förstå vad du själv skriver eller hur du uppfattas.
Slingrig och hal och att alla uppfattar dig på samma sätt flyger dig helt över huvudet.
Jag är lite lur på om vi inte har några botar som sitter och skriver här i tråden. En del av svaren dom senaste dygnen är så pass konstiga så jag börjar tro att någon testar olika algoritmer på oss vanliga människor...
Citera
2024-04-30, 09:39
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Fullständig katastrof för den Ukrainska krigsmakten. Ryssarna bryter igenom över hela frontlinjen och Ukrainarna kapitulerar med hela bataljoner då dom vägrar att slåss mot en förkrossande övermakt.
Moralen är i botten i den Ukrainska krigsmakten som känner sig helt övergivna av det politiska etablissemanget i Kiev.
Lika bra att dom ger upp.. ..och det har vi inte hört sedan dag ett av det här kriget?
Citera
2024-04-30, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert

Ja men då borde de väl ta hela Donbass innan 9 maj eller? Har de inte gjort det är de värdelösa som vanligt.
Citera
2024-04-30, 09:57
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det var Zelensky och Kyiv som attackerades, och båda klarade sig.
Zelensky och Kiev var de som bröt vapenvilan, ingen av dem kommer att klara sig ur detta.
Citera
2024-04-30, 10:01
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ja men då borde de väl ta hela Donbass innan 9 maj eller? Har de inte gjort det är de värdelösa som vanligt.

Ryssarna håller på att mala ner den Ukrainska krigsmakten i Donbass. Ryssarna intar flera mindre byar varje dag och snart har inte Ukrainarna några ställen kvar att gömma sig i. Alla vägar och järnvägar kontrolleras snart av Ryssarna vilket betyder att Ukrainarna inte längre får in förnödenheter till sina trupper. Ukrainarna håller på att jagas ut på slätterna där dom blir ett lätt byte för Ryssarna. 8k militärpersonal elimineras per vecka av Ryssarna som själva har minimala förluster. Genom det läge som uppstått i Donbass som Rysk kontroll av väg och järnvägsnätet kan Ukraina inte heller rotera sitt utmattade manskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in