2024-04-30, 07:55
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Prova åk till Zanzibar, skulle säga att där är la ca 20-30% Ukrainska turister och 50-60% ryska, som tro det eller ej, festar och har det trevligt ihop. Dom vet att krig är politik, ingen normal funtad människa vill skära halsen av någon.
Eller varför inte norra goa kanske 60-70% å kanske runt 20-30% Ukrainare där med. å gissa vad. exakt samma där.
Dom är mycket väl medvetna om vad som händer här i världen.
Du borde testa nångång å åka utanför din trygghetzon. Det kan vara både kul och nyttigt!
Okej, du förstår inte symboliken. Vad SYSSLAR då ryssen med i Ukraina, umgås och har trevligt? Normalt funtade????
Citera
2024-04-30, 07:57
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Prova åk till Zanzibar, skulle säga att där är la ca 20-30% Ukrainska turister och 50-60% ryska, som tro det eller ej, festar och har det trevligt ihop. Dom vet att krig är politik, ingen normal funtad människa vill skära halsen av någon.
Eller varför inte norra goa kanske 60-70% å kanske runt 20-30% Ukrainare där med. å gissa vad. exakt samma där.
Dom är mycket väl medvetna om vad som händer här i världen.
Du borde testa nångång å åka utanför din trygghetzon. Det kan vara både kul och nyttigt!
Men vad bra. Då är det helt okej att Ryssland invaderar och mördar? Festar kanske ryska och ukrainska soldater ihop vid skymning i frontlinjen också? Vill civilbefolkningen i Ukraina ha med sina ryska grannar att göra menar du? Dina fjantiga inlägg visar hur mentalt liten du är där du ser på kriget som om det vore en hockeymatch. Det finns inga spår av alls att du lyckas registrera de mänskliga känslor som andra känner när man ser det enorma lidande befolkningen i Ukraina får utstå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag tror inte det hjälpte att man i rysk stats TV gick ut och sa att man skulle invadera Kazhakstan efter man var färdig med Ukraina och Moldavien.

https://central.asia-news.com/en_GB/articles/cnmi_ca/features/2022/11/30/feature-02

Omöjligt. Vår ryssvänner här hävdar ju att Ryssland absolut inte har planer på att anfalla något annat land, att det bara är Ukraina man är intresserad av. Ljuger man i rysk stats-TV? Jag antar att fängelsestraff väntar eftersom det i Ryssland är förbjudet att lämna falska uppgifter om presidenten, militären och kriget.
Citera
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Okej, du förstår inte symboliken. Vad SYSSLAR då ryssen med i Ukraina, umgås och har trevligt? Normalt funtade????

givetvis inte, krig vill majoriteten av människor i världen inte ha.
Citera
2024-04-30, 07:58
Medlem
Citat:
reuters är brittisk, hur svårt är det att googla för dig?

då borde la det dött en ca 8-12 miljoner ryssar nu? en bössa som delas på fem man?

Du måste vara en boomer eller en minderårig. Svårt att avgöra.

Länka då.

Kolla hur många som dog under WW2, sedan delar du den siffran med lika många dagar som Sovjet var med i kriget så får du ett average per dag. Det är nära 4.000. I Ukriana är det straxt under 1000.
Har du någonsin sett filmer från Ukraina om hur ryssen anfaller? Det har jag.

Varken eller.
Citera
2024-04-30, 08:00
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Men vad bra. Då är det helt okej att Ryssland invaderar och mördar? Festar kanske ryska och ukrainska soldater ihop vid skymning i frontlinjen också? Vill civilbefolkningen i Ukraina ha med sina ryska grannar att göra menar du? Dina fjantiga inlägg visar hur mentalt liten du är där du ser på kriget som om det vore en hockeymatch. Det finns inga spår av alls att du lyckas registrera de mänskliga känslor som andra känner när man ser det enorma lidande befolkningen i Ukraina får utstå.

Alla av dom har samma önskan, att kriget ska ta slut. Ingen ville att kriget skulle börja. Jag trodde jag var tydlig med det eftersom dom umgås där, men jag måste tydligen vara ännu mer tydlig och pedagogisk så du skall förstå
Citera
2024-04-30, 08:01
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
givetvis inte, krig vill majoriteten av människor i världen inte ha.
Tydligen finns det gott om ICKE FUNTADE i Ryssland + supportrar.
Citera
2024-04-30, 08:11
Medlem
Citat:
Alla av dom har samma önskan, att kriget ska ta slut. Ingen ville att kriget skulle börja. Jag trodde jag var tydlig med det eftersom dom umgås där, men jag måste tydligen vara ännu mer tydlig och pedagogisk så du skall förstå

Jo tydligen ville ryssråttorna det eftersom de påbörjade en invasion av Ukraina.
Citera
2024-04-30, 08:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja resonerar man så.. Så visst, då kan man säga att det går bra för Ryssland med eftersom det står kvar.

vem är ingen?

Varför just i 70 år? Dela med dig av dina tankar och expertis, snälla ❤️

och sen hur det än går för Ukraina? men om Ukraina inte finns kvar? då går det väl inte bra? Du får nog vara lite tydligare.

Skillnaden är ju att kriget inte började med att ukrainska specialförband försökte klippa Putin, samtidigt som huvudstaden attackerades av flyg- och marktrupper.

Det var Zelensky och Kyiv som attackerades, och båda klarade sig.

Där började Ryssland förlora kriget.
Citera
2024-04-30, 08:20
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Otydlig och opedagogiskt var ordet när man sitter och ser slagfältet som en spel risk och viftar bort allt lidande samt i flera år sitter och propagerar för det ryska fälttåget. Om du känner dig orättvist träffad så är en enkel hint att titta på vems inlägg du bemöter och var du har udden riktad någonstans.
Citera
2024-04-30, 08:33
Medlem
aztlans avatar
Citat:
jag håller med helt och hållet med dig! Jag blir mest underhållen av dom intelligenta svaren jag får. 😅
Undrar hur ryzzen skulle klara av en massiv attack inom sina egna gränser, dom verkar inte ha haft mycket att sätta mot när Ukraina lattjat med drönare där 😄
Citera
2024-04-30, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Betvivlar inte ryska förluster det minsta men de här rapporterna känns väldigt tveksamma gällande sanningshalten. Ser dem mer som ukrainsk propaganda. Att rapportera fiendeförluster i överkant hör krig till. Det gäller såklart båda sidor.

Om du tittar tillbaka under de senaste 2,5 åren; vad i Ukrainas rapportering har varit "propaganda" eller rena lögner?

Och så jämför vi med Rysslands uppgifter; vad har varit sant?

Utifrån detta kan du dra slutsaser om allmän trovärdighet hos respektive sida.

Tips: Ukraina är beroende av stöd från den demokratiska världen. Vi gillar inte lögner här, så om Ukraina skulle köra samma lögnapparat som Ryssland skulle de inte få något stöd. De fiendeförluster som Ukraina rapporterar kan i allt väsentligt styrkas med underrättelser från annat håll, med bilder/filmer osv. Ryssland kör med rena hittepåsiffror för inhemskt bruk, tex massor av utslagna Himars och Patriotsystem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in