2024-04-29, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Klarafina-
Hur många av de uppfiskade 413 gäddorna har verkliga offer? Hur många barn har identifierat sin förövare via Dumpens uthängningar och kunnat anmäla och få upprättelse? Kan du ge mig/oss, låt oss säga 8 fall, dvs 2% av gäddorna där barn har identifierat, anmält och fått uppfättelse via Dumpens uthängningar?

Det är du som brukar hävda att uthängningarna är så viktiga för detta syfte, så nu får du möjligheten att visa att detta verkligen fungerar.

De stora antalet offer som dessa 400 gäddor orsakat , bygger uteslutande på antaganden. I dumpens värld har samtliga dessa gäddor mängder av övergrepp bakom sig. Dock saknas dokumentation för detta , undantaget de som blivit anmälda och /eller lagförda. Vi hänger ut över 400 för att en handfull barn ska få upprättelse. Den som tvivlar på att det hela är en freak show , kan läsa på tråden "här diskuterar vi gäddorna" . Skrämmande läsning innehållande , rasism, böghat samt klang och jubel för varje gädda som begått självmord. Det kanske är naivt , men jag blev chockad över den läsningen.
Citera
2024-04-29, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
De stora antalet offer som dessa 400 gäddor orsakat , bygger uteslutande på antaganden. I dumpens värld har samtliga dessa gäddor mängder av övergrepp bakom sig. Dock saknas dokumentation för detta , undantaget de som blivit anmälda och /eller lagförda. Vi hänger ut över 400 för att en handfull barn ska få upprättelse. Den som tvivlar på att det hela är en freak show , kan läsa på tråden "här diskuterar vi gäddorna" . Skrämmande läsning innehållande , rasism, böghat samt klang och jubel för varje gädda som begått självmord. Det kanske är naivt , men jag blev chockad över den läsningen.

En handfull?
Jag som vuxen man vet om någon man och ett par kvinnor som blivit utsatta.
Samt att män har varit sexistiska mot småflickor
Och det är ju ingenting man i regel pratar om i vardagen.
Så det där lär ha varit ett stort problem i årtionden

Och den enas förövare hängde sig
Så ibland kan ju en död pedofil vara en bra pedofil
Citera
2024-04-29, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
En handfull?
Jag som vuxen man vet om någon man och ett par kvinnor som blivit utsatta.
Samt att män har varit sexistiska mot småflickor
Och det är ju ingenting man i regel pratar om i vardagen.
Så det där lär ha varit ett stort problem i årtionden

Och den enas förövare hängde sig
Så ibland kan ju en död pedofil vara en bra pedofil

Jag som vuxen vet ingen som blivit utsatt, vilket iofs kan bero på i vilka sociala sammanhang man vuxit upp i samt vilket umgänge man har. Tidigare var det definitivt mer av sexistiska inslag gentemot såväl unga tjejer som kvinnor, vilket också uppmärksammats på senare tid och det är bra. Ibland?? Vissa eller alla??
Citera
2024-04-29, 10:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
De utger ju sig för att vara någon annan än de är alltså begår de en olaglig handling.
Källa på att det är en olaglig handling tack.
Citera
2024-04-29, 10:52
Medlem
Citat:
Jag som vuxen vet ingen som blivit utsatt, vilket iofs kan bero på i vilka sociala sammanhang man vuxit upp i samt vilket umgänge man har. Tidigare var det definitivt mer av sexistiska inslag gentemot såväl unga tjejer som kvinnor, vilket också uppmärksammats på senare tid och det är bra. Ibland?? Vissa eller alla??

Nu är det så att den ena är en bror till en barndomskompis
Familjen är välutbildade.
Lika så med kvinnan som blev utsatt som barn.
Så gissar mer att det beror på att du inte har träffat och lärt känna så många kvinnor i livet
Så att sitta och skriva att det har räddat en handfull är riktigt osmakligt
Citera
2024-04-29, 11:08
Medlem
Citat:
Så gissar mer att det beror på att du inte har träffat och lärt känna så många kvinnor i livet

Tidigare var det ett par kvinnor och nu en. Jag har träffat tillräckligt många kvinnor som blivit sexistiskt behandlade av män så du behöver inte oroa dig. Du får gärna visa någon dokumentation på hur många som har blivit räddade av dumpen, ju fler verkliga barn desto bättre.
Citera
2024-04-29, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Wall of text om det nu var du som skrev den. Absolut alla hatar pedofiler men det ni sysslar med är ett missbruk av mediafriheten.

Farmor med en nalle ja men det är att virka mer på offerkoftan.

Dampen har hittat ett kryphål och går all in men lyckas göra sig ovän med barnrättsorganisationer, övriga pedofiljägare och t om den bästa fiskaren. Snyggt jobbat.

Aldrig sett min farmor i pensionsåldern med en nalle. Man förstår att ni tycker nallen passar bra men det är genomskinligt. Var är reportagen från förskolorna eller var kom Teddy ifrån?
Gammelfarmor göra bättre nästa gång.

Dumpen missbrukar inte mediafriheten mer än någon annan

Vilka pedofiljägare har dumpen gjort sig ovän med? PHS?
För det första så jagar inte dumpen efter pedofiler i första hand utan alla personer som har ett tändningsmönster som innefattar barn

Och för det andra visar dumpens avståndstagande till PHS återigen att dom faktiskt har en moralisk kompass att förhålla sig efter även om den skiljer sig från många andra medier
Citera
2024-04-29, 11:59
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Nu bluddrar du en massa.
Beklagar att du haft en taskig barndom där du fått en överdriven knivrädsla, den gäller dock inte barn i allmänhet.
Barn läser och deltar på nätet i allmänhet och kontaktas av män i sexuellt syfte i allmänhet, varför ska man inte i allmänhet få varna barn för dessa män?
Varför anser du att detta ska vara hysch hysch så att barn inte ska vara upplysta och kunna prata med varandra om det? Du vill att de ska vara isolerade, ack så förödande, perfekt för en predator.
Problemet uppstår när barnen inte förstår informationen, de vet inte till fullo vad sex är, vilket också är ett problem när de bir utsatta för sex, förstår de sex när de blir utsatta så blir problemen mindre i dem än när de blir utsatta då de inte förstår sex. Man kan skada barn både genom att utsätta dem och att informera på fel sätt.

Man bör ge info i rätt ordning, förklara vad ratten gör innan man förklarar pedalerna. Men just ratten vet de redan då de sett att bilen svänger när pappa rullar ratten. Lite så är det med sex, de har en vag bild av vad mamma och pappa gjorde för att ungen skulle bli till.

Rubriken på tråden kan syfta fel, för det första är det nog lika illa när kvinnor gör detta, för det andra är "vill" inte självklart, innerst inne vill de nog inte men känner ett tvång.
Citera
2024-04-29, 12:01
Medlem
Citat:
Tidigare var det ett par kvinnor och nu en. Jag har träffat tillräckligt många kvinnor som blivit sexistiskt behandlade av män så du behöver inte oroa dig. Du får gärna visa någon dokumentation på hur många som har blivit räddade av dumpen, ju fler verkliga barn desto bättre.
Siffrorna verkar förändras i takt med Dumpens behov.

Ju mer gäddor som tar livet av sig desto fler och grövre skräckberättelser om gäddornas liv. Man kan ju inte tillåta att någon skugga faller över dumpen.
Citera
2024-04-29, 12:05
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
De blir bedrägeri om man gör en sådan sak å utger sig för att vara något annat än man är de blir även en brottsprovokation som inte är laglig och går inte få personen dömd för något eftersom de inte förekommit något brottsligt.
Nu har Sara utgivningsbevis, därmed är hon märkligt nog i samma klass som Kungen.
Citera
2024-04-29, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Siffrorna verkar förändras i takt med Dumpens behov.

Ju mer gäddor som tar livet av sig desto fler och grövre skräckberättelser om gäddornas liv. Man kan ju inte tillåta att någon skugga faller över dumpen.

Ja, att så många ägnar sig åt att gräva i gäddornas liv via Lexbase, Ratsit, Hitta.se, FB , Linkedin och även sambos FB etc, visar ju hur sjukt det hela är. Jag blev på riktigt chockad.
Citera
2024-04-29, 12:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Om inte en hand, hur många då, på ett ungefär? Jag vet flera i tidigare tidsålder, för att Lektyr och Fibaktuellt hade flera utvik på 14 åringar där mamma gett tillstånd, (varför fick pappan inte säga sitt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in