Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
NI? Jag är inte ryss! Men troligen så lär ryssarna ta de puzzelbitar som saknas detta år. Ukraina är stekta.
Det enda du är, är en kinkig 3-åring mitt i trotsåldern.
"Jag är inte ryss!".
"Jag är 100% svensk".
"Jag är ingen troll".
BUÄÄÄÄH
Crimea river, nöt. Och att kalla dig nöt är en förolämpning till nötter och nötdjur.
Här är hur ryssen behandlar sina egna medborgare:
Citat:
Tre medlemmar i det populära ryska metalbandet Korroziya Metalla har gripits mitt under en konsert misstänkta för att ha använt nazistiska symboler, uppgav myndigheterna på söndagen. Trion greps på lördagen under en klubbspelning i staden Nizjnij Novgorod i västra Ryssland.
De 19, 42 och 57 år gamla medlemmarna i bandet misstänks för att "offentligt ha använt nazistisk propaganda och relaterade symboler och föremål". Böcker och t-shirts konfiskerades också från konsertlokalen, enligt myndigheterna. Bandets frontkvinna Marija Rounova säger till den statliga nyhetsbyrån Tass att det rör sig om gamla slaviska symboler som inte har med nazistisk ideologi att göra.
Videor som delats på sociala medier visar hur säkerhetsvakter invaderar klubben och beordrar åskådare att lägga sig ner på golvet.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010391693.html
Och här är macaron i farten:
Citat:
Frankrikes president Emmanuel Macron sa i en intervju med franska medier att han var redo att diskutera Europas kärnvapenförsvar.
- Jag är redo att starta det här samtalet, som inkluderar missilförsvar, långdistanskapacitet och kärnvapen för dem som har dem eller har amerikanska kärnvapen, sade han.
...
- Låt oss sätta allt på spel och se vad som verkligen skyddar oss på ett trovärdigt sätt, tillade han.
När Storbritannien lämnade EU var Frankrike den enda EU-medlemmen med egna kärnvapen. Frankrike har för avsikt att "behålla sin särställning, men är berett att bidra mer till det europeiska försvaret".
I ett tal till studenter vid Sorbonneuniversitetet i Paris på torsdagen varnade Macron för att Europa hotas av Rysslands invasion som ett existentiellt hot.
- Trovärdighet innebär också att vi har långdistansrobotar för att skrämma ryssarna.
- Och så har vi kärnvapen: Frankrikes princip är att vi kan använda dem när våra vitala intressen hotas, tillade han. Den gemensamma europeiska försvarspolitik som Macron förespråkar har mött motstånd från andra EU-länder som anser att Natos skydd är mer tillförlitligt.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/919eeac9-49ea-4b97-a889-10a60d8935d2
Detta anser jag vara en konsekvens från ryssens sida att ständigt sitta och hojta om Bomben hit och dit.
Dags för hela Europa att skaffa egna kärnvapen och inte låta enbart grodätande snigelslurpare ha sådana.