2024-04-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch

En smart man sa att definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat utfall. Jag tror han hette Albert något.

Varför dessa vapen nu kommer att göra skillnaden när inga andra vapen gjorde det är oklart. Men du kanske har en bra förklaring?

Varför måste vi gå igenom detta gång på gång på gång? Har inte de föregående vapenleveransernas flopp visat oss vad som händer med dessa?
Tråkiga svaret på det är att kistorna måste fyllas! Både penga och likkistorna!
Citera
2024-04-28, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tråkiga svaret på det är att kistorna måste fyllas! Både penga och likkistorna!

OK, det var därför putin startade sitt anfallskrig mot Ukraina. Bra, då vet vi.
Citera
2024-04-28, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Finns ju ingen anledning till förhandling nu, när Ukraina fått 600 nya sköna miljarder i stöd, och snart kommer uppträda med F16.

Svettigt för dina vatnikpolare på marken nu, AusnahmeMensch, och värre kommer det bli.

F16 hade kanske gjort skillnad på 80-talet.
Citera
2024-04-28, 21:31
Avslutad
Det går verkligen inte bra för Ukraina just nu vid fronten. Enligt överbefälhavaren (inte han som möjligen sitter i husarrest, men en annan) säger Ukrainska armén tvingas retirera och varnar för att situationen på slagfältet kommer att förvärras.

https://abcnews.go.com/International/wireStory/russian-drones-set-hotel-ablaze-ukrainian-black-sea-109725250

Och ni som inte tycker om att läsa, kan titta på bilder istället här:

Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=ywejnhc-V48
Citera
2024-04-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Finns ju ingen anledning till förhandling nu, när Ukraina fått 600 nya sköna miljarder i stöd, och snart kommer uppträda med F16.

Svettigt för dina vatnikpolare på marken nu, AusnahmeMensch, och värre kommer det bli.

Dessutom. Majoriteten av de 600 miljarderna går åt att betala skulder till vapentillverkare då de försett Ukraina med vapen ”på lån”. Mycket pengar blir inte över till Ukraina.
Citera
2024-04-28, 21:37
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:

En smart man sa att definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat utfall. Jag tror han hette Albert något.

Varför dessa vapen nu kommer att göra skillnaden när inga andra vapen gjorde det är oklart. Men du kanske har en bra förklaring?

Varför måste vi gå igenom detta gång på gång på gång? Har inte de föregående vapenleveransernas flopp visat oss vad som händer med dessa?

På grund av ukrainarnas benhårda vägran att knäckas och vapenleveranserna har Putins 3-dagars specialoperation förvandlats till en mardröm för honom där rysk seger är långt borta. Ryssland har behövt ställa om till krigsekonomi och lider av hög inflation, höga räntor, stigande inhemska drivmedelspriser. Senaste vintern visade hur gravt eftersatt Rysslands infrastruktur är då allt satsas på kriget. Landet mår inte bra. Så det är klart att vapenleveranserna gör nytta.

Tillbaks till min fråga, varför väljer du att använda samma argument som Peskov om västs stöd till Ukraina? Blir alltid intressantast diskussioner när man är tydlig var man står.
Citera
2024-04-28, 21:45
Medlem
Ryssarna har lite att göra i sin offensiv för att ta hela Donbass det går inte i raket fart direkt. Med tanke på ryss trollen här som säger att Ukraina har slut på soldater så borde ryssarna tagit hela Donbass redan.

https://twitter.com/TheStudyofWar/status/1784667758862450746?t=eWq26q2l1ZLnEsYuxycn9A&s=19
Citera
2024-04-28, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razamataz
På grund av ukrainarnas benhårda vägran att knäckas och vapenleveranserna har Putins 3-dagars specialoperation förvandlats till en mardröm för honom där rysk seger är långt borta. Ryssland har behövt ställa om till krigsekonomi och lider av hög inflation, höga räntor, stigande inhemska drivmedelspriser. Senaste vintern visade hur gravt eftersatt Rysslands infrastruktur är då allt satsas på kriget. Landet mår inte bra. Så det är klart att vapenleveranserna gör nytta.

Tillbaks till min fråga, varför väljer du att använda samma argument som Peskov om västs stöd till Ukraina? Blir alltid intressantast diskussioner när man är tydlig var man står.

Jag ger inte mycket för din fråga om jag ska vara ärlig. Jag vet inte ens vem den peskov är, än mindre vad han säger och skriver. Och jag är inte speciellt intresserad av det heller. Jag har något som kallas för sunt förnuft. Och mitt sunda förnuft säger att om de sjutton föregående vapenleveranserna inte knäckte Ryssland, så kommer inte vapenleverans 105 göra det heller.

Prova att tänka lite själv. Det är rätt kul, om än utmanande.
Citera
2024-04-28, 21:52
Medlem
Citat:
Komigen nu. Är detta på riktigt, tror ni på det? Ukraina är toast. Det är dags att avsluta kriget och ringa ryssarna in till förhandlingsbordet.

Ni är alltså så desperata. Allt ni har att komma med efter att USA har röstat igenom sitt stora stödpaket är alltså att spela fredsduvor? Igen. Jag trodde att era manusförfattare var lite bättre än så men jag får väl erkänna att jag hade fel.
Citera
2024-04-28, 21:52
Avslutad
[quote=Nibiru2011|88116028][quote=carl-henric|88115981]Finns ju ingen anledning till förhandling nu, när Ukraina fått 600 nya sköna miljarder i stöd, och snart kommer uppträda med F16.
Citat:
Nu får de ju inte 600 miljarder utan mest en massa prylar som snart ändå är skrot! De som tror att vapen för 600 miljaaarder är otroligt mycket lär nli besvikna-

Jag kan ha fel, men bara en del utav de 61 miljarder dollar som klubbades "går till Ukraina". En större del går till Israel och Taiwan. Jag skrev medvetet går till Ukraina inom citationstecken för vad Ukrainarna egentligen får är gamla vapen. Sen är det vapenindustrin som kommer kompenseras med de miljarder dollar som "går till Ukraina".
Citera
2024-04-28, 21:53
Medlem
Citat:
Jag ger inte mycket för din fråga om jag ska vara ärlig. Jag vet inte ens vem den peskov är, än mindre vad han säger och skriver. Och jag är inte speciellt intresserad av det heller. Jag har något som kallas för sunt förnuft. Och mitt sunda förnuft säger att om de sjutton föregående vapenleveranserna inte knäckte Ryssland, så kommer inte vapenleverans 105 göra det heller.

Prova att tänka lite själv. Det är rätt kul, om än utmanande.

Ett ryskt troll som inte vet vem Peskov är ha ha. Det är din goblin leader Pootins tales person.
Citera
2024-04-28, 21:53
Medlem
[quote=Nibiru2011|88116028][quote=carl-henric|88115981]Finns ju ingen anledning till förhandling nu, när Ukraina fått 600 nya sköna miljarder i stöd, och snart kommer uppträda med F16.
Citat:
Nu får de ju inte 600 miljarder utan mest en massa prylar som snart ändå är skrot! De som tror att vapen för 600 miljaaarder är otroligt mycket lär nli besvikna-

600 miljarder är Sveriges försvarsbudget för fem år. Det lär räcka en bit i alla fall. Särskilt eftersom de inte har några dyra och krångliga ubåtar som kostar en del.

Dessutom är stödet inte slut när de använt alla bomber och granater. EU länderna har en del resurser att avvara även England och en del ytterligare länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in