2024-04-28, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Nu skiter jag i ifall kvinnor får arbeta som polis iyttre tjänst eller ej, men kvinnorna är knappast det huvudsakliga problemet inom poliskåren. Öppna ögonen och se verkligheten.

DN:s granskning motbevisar det du säger. Den säger ganska tydligt att problemet med information som läcks till gängkriminella beror på främst kvinnliga poliser och i viss mån invandrarpoliser.
Citera
2024-04-28, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
En kartläggning av Dagens Nyheter (låst artikel) visar att de kriminella gängens framgångar till betydande del beror på att kvinnliga poliser som inledit sexuella relationer med gängkriminella läcker information till gängen, som därmed blir förvarnade om spaning och razzior. Detta styrker mina tidigare påståenden angående att det pågående samhällshaveriet är en direkt följd av feminismen.

https://www.dn.se/polislackorna/

Fria Tiders reportage som återger DN-artikeln:

Topic:

Feminismen har resulterat i fler kvinnliga poliser. Man har även lägre intagningskrav för kvinnor än för män. Frågeställningen blir: har feminismen förstört kvinnor så till den grad att de inte tar ansvar för sina egna handlingar, och ser till att få sina sjuka sexuella behov att knulla med kriminella tillfredsställda, och därmed hjälper den systemhotande brottsligheten? Eller tillhör de kvinnor som söker sig till polisyrket ett substrata som är särskilt egocentriska, perverterade och korrumperade? Eller är det de "stackars kvinnorna" som blir manipulerade och inte vet sitt eget bästa, ungefär som imbecilla individer? Är de då lämpliga som poliser?
Intagnings kraven bör förbättras liksom utbildningen för polisen. Många väljer tyvärr polisyrket av helt fel anledningar vad det verkar. Men bra att journalister granskar rötan inom kåren!
Citera
2024-04-28, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag vet inte fördelningen mellan män och kvinnor inom advokatyrket, men det är tydligt att det handlar om blattar i nästan alla dessa fall.

Granskningen av DN av polisen är ganska tydlig med att det är främst kvinnor och invandrare som läcker information till gängkriminella.
Blattar måhända ja, mendet gäller både kvinnorna och männen. Det finns en del svenska manliga advokater som tjänar storkovan på gängen årligen. Utöver de som dömts, som inte är svenskar, finns det garanterat många som inte ägnar sig åt god advokatsed. Äckligt är det.
Citera
2024-04-28, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
En kartläggning av Dagens Nyheter (låst artikel) visar att de kriminella gängens framgångar till betydande del beror på att kvinnliga poliser som inledit sexuella relationer med gängkriminella läcker information till gängen, som därmed blir förvarnade om spaning och razzior. Detta styrker mina tidigare påståenden angående att det pågående samhällshaveriet är en direkt följd av feminismen.

https://www.dn.se/polislackorna/

Fria Tiders reportage som återger DN-artikeln:

Topic:

Feminismen har resulterat i fler kvinnliga poliser. Man har även lägre intagningskrav för kvinnor än för män. Frågeställningen blir: har feminismen förstört kvinnor så till den grad att de inte tar ansvar för sina egna handlingar, och ser till att få sina sjuka sexuella behov att knulla med kriminella tillfredsställda, och därmed hjälper den systemhotande brottsligheten? Eller tillhör de kvinnor som söker sig till polisyrket ett substrata som är särskilt egocentriska, perverterade och korrumperade? Eller är det de "stackars kvinnorna" som blir manipulerade och inte vet sitt eget bästa, ungefär som imbecilla individer? Är de då lämpliga som poliser?
Män som använder sex för att få sina offer att läcka information. Fantastiskt, vi har fått äkta jämställdhet.
Citera
Avslutad
Citat:
Kraven är lägre(patetiskt låga) för kvinnor och det har funnits en feministisk och politisk push att poliskåren ska bli jämställdhet. Fakta.

Utan detta hade vi inte varit i situationen vi är i med kvinnliga korrumperade poliser som läcker information till gängkriminella i utbyte mot kuk. Fakta.

Extremt få kvinnor är lämpliga som polis av biologiska skäl. Fakta.

Vilket samband finns mellan fysisk styrka och benägenheten att begå brott? Läser gärna ditt material om detta.

Fystesten är anpassade efter kvinnor respektive män, på styrketestet i isokai maskinen är kvinnorna och männen ungefär lika starka i benen. Man lyfter upp till hakan och i överkroppen är männen i genomsnitt starkare än kvinnorna, vilket inte är så konstigt eftersom män är i genomsnitt starkare i överkroppen jämfört med kvinnor. Vilken styrka är relevant för en polis? Hur många kilo är relevant för en polis att kunna lyfta över midjehöjd?

Läser gärna ditt material om detta.

Citat:
Om kvinnorna är så bra varför behövs det lägre antagningskrav och kvotering för att kvinnor ens ska få chansen att arbeta som polis? Dina så kallade duktiga kvinnor inom polisen hade inte påverkats om man tar bort kvoteringen och lägre antagningskrav och gör sig av med den feministiska inställningen inom kåren då dessa återstående kvinnor uppfyller samma krav som män gör.

Det är bara fystesten som är anpassade efter kvinnor respektive män. De andra testen är det inte. Hur ser sambandet ut mellan att klara 3 eller 6 på isokai maskinen och arbetet som polis, hur relaterar det till vartannat?

Citat:
I praktiken hade detta lett till en minskning av minst 95% kvinnor inom kåren. Du vet om detta och det är därför du är så angelägen om att kvinnor ska fortsätta kvoteras in i kåren trots att det leder till sämre poliser och en utbredd korruption. En sektmedlem som bara bryr sig om ideologi och inte dess konsekvenser.

Så kvinnor som klarat 6 på isokai maskinen hade varit 100% immuna mot korruption?

Citat:
Samma idiotargument, förminskning och relativisering som man hört om invandringens konsekvenser. "De flesta invandrare är skötsamma" och så vidare. Det är ett utbrett och stort problem med KVINNLIGA poliser som läcker information till gängkriminella.

Jodå jag tar det på allvar vilket jag uttryckt många gånger. Men som vanligt med dig så måste man tjata tjata tjata om samma sak om och om igen, eftersom du är en svårt sjuk autistisk man. Det är ett allvarligt och grovt brott som måste utredas grundligt, helst av en oberoende/utomstående enhet, som jag sagt nu 51 gånger.

Citat:
Det står i granskningen. Det är inte mitt material utan DN som tagit fram det. Det material du vägrar konfronteras med eftersom att det går emot dina sekteriska dogmer inom feminismen.

Men din tröga jävla idiot, materialet som jag inte kunnat läsa eftersom idiot-TS länkade till en låst artikel. Det innebär att man måste vara betalande prenumerant, jag är inte en betalande prenumerant av DN. Förstår du eller ska jag förklara det för dig på bebisspråk?
Citera
Medlem
Citat:
DN:s granskning motbevisar det du säger. Den säger ganska tydligt att problemet med information som läcks till gängkriminella beror på främst kvinnliga poliser och i viss mån invandrarpoliser.
Var står det att kvinnorna är svenska? Eftersom du verkar skilja på " invandrarpoliser" och andra manliga poliser får du göra detsamma med invandrarkvinnor och svenska kvinnor.
Vad jag menade är att informationsläckan som tråden handlar om knappast är polisens eller rättsväsendets huvudsakliga problem.
Citera
2024-04-28, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRaket
Vad är skillnaden mellan att åka ner och träffa sin fru och riva ner samhället för att ens man ska få plats?

Jag skadar ingen, det är skillnaden.

Ni är verkligen sämst.

Amen spring hem till mamma och gråt ut. Detta är ett debattforum och fan ingen prata-ut-framför-kamerorna-hörna i nån doku såpa.
Citera
2024-04-28, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Absolut inte vad jag menade.

Det är konsekvensen av vad du säger. Kvinnor har bara alternativet att ta till extremt våld, som att dra sitt tjänstevapen, medans en man på grund av sin fysik har betydligt fler alternativ. Mannen, i och med sin överlägsna fysik, fungerar också som en dämpande faktor på kriminella element då en sådan man inger pondus, respekt och fruktan då alla vet att det inte är en bra idé att försöka ge sig på en sådan man. En 160cm och 50kg lätt kvinna i hästsvans däremot - not so much.

Citat:
Att kvinnor inte kan brotta ner kriminella är RENT skitsnack. Finns så många hjälpmedel idag allt ifrån pepparsprej till elpistoler som kan få en elefant att lägga sig platt om det nu skulle vara så att en kvinnlig polis står öga mot öga mot en fysiskt överlägsen brottsling ā la. "the final boss".

Tack. Du bekräftar min poäng att kvinnliga poliser måste ta till övervåld som pepparspray och elpistoler i situationer som egentligen inte kräver det. Det kan lätt eskalera situationen och den kvinnliga polisen kan helt plötsligt befinna sig i en livsfarlig situation hon inte kan hantera på grund av sin underlägsna fysik.

Såhär ser det förövrigt ut när kvinnliga poliser ska försöka brotta ned en kriminell:
https://www.youtube.com/watch?v=q-9JMw6Vm5I

Den här mannen hade hur enkelt som helst kunnat ta tjänstevapnet från en av dessa kvinnliga poliser och avrättat henne. Det hade aldrig skett om det var tre manliga poliser. Tre manliga poliser hade löst situationen på fem sekunder.

Citat:
..och detta anser du är omöjligt att göra med vänlighet? Föreslår att du kollar upp H*nns Sch*rff (* = a) och hur han gick tillväga med sina förhör. Mer eller mindre hela världen har rättat sig efter hans tillvägagångssätt. Vänlighet är a.o. annars kan man inte förvänta sig att den misstänkte överhuvudtaget kommer vara mottaglig till att svara på frågor.

En förhörssituation är något helt annat. Du flyttar målstolparna. En polis i yttre tjänst ska hantera potentiellt hotfulla och farliga situationer där våldsmonopolet ska upprätthållas. Det är inte jämförbart med en förhörssituation som handlar om att psykologiskt manipulera misstänkta på information. Det finns säkert många förhörssituationer där en kvinna kan utföra det arbetet alldeles utmärkt, men det är något helt annat.

Citat:
Precis uppgiften är simpel, så simpel att "till och med" en kvinna klarar av att utföra arbetet med bravur.

Nej, för kvinnor saknar våldskapital att upprätthålla lag och ordning. Kvinnor i yttre tjänst är en säkerhetsrisk både för sig själv och sin kollega. Samma sak gäller för övrigt en man som är 150cm och väger 50kg. Jag vill inte se sådana män inom polisen heller.
Senast redigerad av Reiwa 2024-04-28 kl. 18:50.
Citera
2024-04-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorIdiot
Förr hade Sverige bara manliga polischefer och manliga poliser och då var gängkriminaliteten mindre.
Och du tror att den ökade gängkriminaliteten beror på kvinnor inom polisen? Gösses
Citera
2024-04-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Var står det att kvinnorna är svenska? Eftersom du verkar skilja på " invandrarpoliser" och andra manliga poliser får du göra detsamma med invandrarkvinnor och svenska kvinnor.
Vad jag menade är att informationsläckan som tråden handlar om knappast är polisens eller rättsväsendets huvudsakliga problem.

Det står ingenstans att det är svenska kvinnliga poliser men hur många invandrartjejer har du sett som är poliser? Det är extremt få. Det är nästan alltid blonda hästsvansar man ser.
Citera
2024-04-28, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Amen spring hem till mamma och gråt ut. Detta är ett debattforum och fan ingen prata-ut-framför-kamerorna-hörna i nån doku såpa.

Det handlar inte om mig. Varför jag skriver är för att uppmana andra män att träffa tjejer som inte är svenska. Svenska tjejer svek er killar, ge ingen kärlek tillbaka när det finns så många andra som vill älska er.
Senast redigerad av RogerRaket 2024-04-28 kl. 18:39.
Citera
2024-04-28, 18:41
Medlem
Citat:
Det står ingenstans att det är svenska kvinnliga poliser men hur många invandrartjejer har du sett som är poliser? Det är extremt få. Det är nästan alltid blonda hästsvansar man ser.
Jag undrade eftersom det skrivs från flera håll att det vore fakta att det är svenska kvinnor. Det i sig visar tyvärr bara att TS plus andra i tråden känner ett agg mot just svenska kvinnor och säger vad som helst för att få dessa att framstå illa.
Kvinnor som kommer från andra länder måste inte ha svart hår och mörkare hy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in