2024-04-27, 23:11
Medlem
Varför är ni så tröga för? Bankid behövs ej för inloggning itan endast för att skapat ett konto jag har redan förklarat hur man kan åstadkomma det och samtidigt behålla anonymitet

Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123
Till alla som är så skraja för bankidgrejen. Det går ju att lösa superenkelt och samtidigt behålla anonymitet.

Tex, du väljer användarnamn, får en engångångskod som är del av ett nyckelpar, du går vidare till tredje part, verifierar med bankid och får matchande kod från nyckelparet som låter dig slutförs registreringen på fb.

---

Citat:
Ursprungligen postat av Yungvidziboi
Blir det inte lite mycket facebook över det hela? Hela charmen med flashback är ju att det är anonym enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Det är helt fritt fram att skapa ditt eget forum för detta ändamål.

Anonymitet på riktigt, men inte för shabbots goyim.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Då försvinner ju anonymiteten! Och hur har du tänkt att norskarna och danskarna ska göra, då detta är ett skandinaviskt forum?

Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur tycker du att det rimmar med Flashbacks policy om användares anonymitet?

Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Nu är ju en princip på Flashback att man ska kunna diskutera anonymt, och om man ska identifiera sig med bank ID så tappas ju den grundläggande förutsättningen för forumet, även om det sker i en avgränsad del.
Citera
2024-04-27, 23:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Varför är ni så tröga för? Bankid behövs ej för inloggning itan endast för att skapat ett konto jag har redan förklarat hur man kan åstadkomma det och samtidigt behålla anonymitet
Har du uppfunnit det systemet??? För det har jag aldrig hört talas om förut!

Tror du missuppfattat hela grejen med Flashback.
Citera
2024-04-27, 23:19
Medlem
zombie-nations avatar
Flashback är tillräckligt inskränkt som det är. Man får inte säga si, eller säga så, för det bryter mot regel 454:73b.

Skapa ert eget fjantiga bank-ID-forum.

Minns för länge sedan ett forum där man var tvungen att regga sig med sin epostadress man fått av sitt ISP. Det blev inte direkt långlivat.
Citera
2024-04-28, 01:09
Medlem
calvinclowns avatar
Bara för att folk inte delar åsikter så behöver det inte betyda trollfabrik. Jag tycker inte detta är en bra idé. Bankid skulle ta bort all charm med flashback.
Citera
2024-04-28, 01:56
Medlem
Highfashions avatar
Dummaste förslaget jag någonsin hört
Citera
2024-04-28, 10:31
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:

---

Min poäng var att folk kommer knappast att känna sig anonyma om de ska logga in med bankID för att skapa konto. Anonymitetsgarantin är en väldigt stark grundpelare på forumet.
Citera
2024-04-28, 10:46
Moderator
vhes avatar
Citat:
Till alla som är så skraja för bankidgrejen. Det går ju att lösa superenkelt och samtidigt behålla anonymitet.

Tex, du väljer användarnamn, får en engångångskod som är del av ett nyckelpar, du går vidare till tredje part, verifierar med bankid och får matchande kod från nyckelparet som låter dig slutförs registreringen på fb.

Vilken tredje part? Även om du hittar en som är intresserad av att göra detta, så kvarstår (minst) två problem:

1. Denna tredje part kommer kunna koppla person till konto via tidpunkt för registrering.
2. Kontomålvakter som registrerar flera konton och ger bort/säljer.

Aaah, säger du, då gör man bara att så att folk bara får ha ett konto. Jaha, så nu har vi plötsligt en databas med personnummer som innehar ett Flashback-konto. Mumma, säger Mathias Wåg.
Citera
2024-04-28, 11:16
Medlem
Det skulle vara mycket hjälpsamt när det gäller Ukraina-forumet. Där slår ju ryzztrollen knut på sig själva i omgångar och nuvarande restriktioner är helt enkelt inte tillräckliga. Någon form av krav på identifiering skulle få bort en hel del av det skräpet. Framför allt skulle vi slippa alla dåliga maskinöversättningar.

Med det sagt så tror jag inte riktigt på idén. Vi har ryzztrollen och den lilla paranoida minoritet som tror att de är så intressanta att myndigheterna följer deras minsta steg. Dessa blir jag gärna av med men inte till vilket pris som helst och jag tycker nog att det här priset blir för högt.

Den allmänna användaren tror jag uppskattar att kunna diskutera utan risk att personlig information ska komma på avvägar eftersom ingen personlig information av vikt behöver lämnas ut. Outar man sig själv är det på eget ansvar. Det medför att det ibland uttrycks vedervärdiga och vidriga åsikter men det blir en konsekvens man helt enkelt får acceptera. Den friheten försvinner om man i något steg kräver identifiering och då spelar det ingen roll hur många säkerhetsgarantier man ger ut. Att informationen alls krävs är problemet; inte hur informationen hanteras.
Citera
2024-04-28, 11:18
Medlem
rtyuios avatar
Märkligt hur många länder, organisationer och personer som vill avskaffa anonymiteten på internet nu. Nästan som om det vore organiserat...
Citera
2024-04-28, 12:50
Avslutad
Kan hålla med om BankID för att skapa konto, inte för att identifiera användare.

Skulle sålla bort mycket skräp och forumförstörande spam, troll, desinformation, underåriga osv.
Citera
2024-04-28, 15:12
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

---

Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Min poäng var att folk kommer knappast att känna sig anonyma om de ska logga in med bankID för att skapa konto. Anonymitetsgarantin är en väldigt stark grundpelare på forumet.
Precis. Och sedan undrar jag förstås vad poängen är med att logga in med bank-ID om man fortfarande ska få vara anonym? TS teori verkar vara att om man tvingas identifiera sig så blir trådarna bättre och mer fria från trams.
Citera
2024-04-28, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Har du helt missat att Flashback är Skandinaviens största forum och att både norska, svenska, danska samt engelska är tillåtna språk här?

nej din jävla jubelidiot det har jag inte missat men det går inte att förneka att det är flest svenskar här din jävla idiot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in