2024-04-27, 19:51
Medlem
Yungvidzibois avatar
Blir det inte lite mycket facebook över det hela? Hela charmen med flashback är ju att det är anonym enligt mig.
Citera
2024-04-27, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Economicus
Varför vill du att ett forum ska kräva att man identifierar sig.

Skulle aldrig ge ut min bankid.

ingen skulle ens vela ha din bankid, du är en fattig svenne som förmodligen bor ensam i en 1a. Gubben du är inte Elon Musk liksom😂 Sluta lek president
Citera
2024-04-27, 20:08
Medlem
Twitterturkens avatar
Det är helt fritt fram att skapa ditt eget forum för detta ändamål.

Anonymitet på riktigt, men inte för shabbots goyim.
Citera
2024-04-27, 20:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Men en del hade inte brytt sig. Jag skriver samma saker på andra sociala medier och säger samma saker irl som jag postar på flashback. Jag har inget och dölja.

Däremot så har du nog rätt när det kommer till omogna hjärntvättade hatare som beskyller alla världens problem på invandrare och bögar (nu pratar jag inte om kritik mot kriminella och en invandring som landet kanske inte hanterar). Dessa människor är fega irl och skulle inte våga säga att skit. Och inte så konstigt för annars hade alla normala & intellektuella människor tagit avstånd.

Jag hade inte heller brytt mig. Jag har inget att dölja.

Det går ju inte att hålla på att ha ett alter ego där man beter sig på ett helt annat sätt än hur man är irl.
Citera
2024-04-27, 20:12
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Starta ett eget forum där det krävs bank id för att logga in så får du se om det funkar, 😀.

Plus en månadskostnad för att kunna posta inlägg. Det kommer att fungera jättebra.
Citera
2024-04-27, 20:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonerkuk
I och med att olika trollfabriker och politiska aktivister saboterar diskussioner på flashback så undrar jag om det inte hade varit rimligt att införa en avdelning på flashback där diskussioner endast sker med de som kan identifiera sig med bank-ID?

Bara som en test-ballong?

Då försvinner ju anonymiteten! Och hur har du tänkt att norskarna och danskarna ska göra, då detta är ett skandinaviskt forum?
Citera
2024-04-27, 21:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag hade inte heller brytt mig. Jag har inget att dölja.

Det går ju inte att hålla på att ha ett alter ego där man beter sig på ett helt annat sätt än hur man är irl.

Flashback var i flera decennier det enda stället där man kunde diskutera alla invandringens nackdelar, t.ex.. Och man var tvungen att göra det anonymt, för annars kunde man både förlora jobbet och bli utesluten ur sin fackförening. Detta var inte att "ha något att dölja", det var att sitta inne på en sanning som etablissemanget inte var moget för.

Och det är fortfarande i stora stycken så när det gäller HBTQ-frågorna. Det är livsfarligt att säga något negativt om dessa personer och allt de har för sig, under sitt eget namn.

Vidare är det många som diskuterar t.ex. svåra barndomsminnen, missbruk, psykiska problem, relationsproblem och sexuella problem - också sådant som man inte vill att arbetskamraterna, grannfrun eller svärmor ska känna till, direkt.
Citera
2024-04-27, 21:23
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
I och med att olika trollfabriker och politiska aktivister saboterar diskussioner på flashback så undrar jag om det inte hade varit rimligt att införa en avdelning på flashback där diskussioner endast sker med de som kan identifiera sig med bank-ID?

Hur tycker du att det rimmar med Flashbacks policy om användares anonymitet?
Citera
2024-04-27, 21:27
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:

Nu är ju en princip på Flashback att man ska kunna diskutera anonymt, och om man ska identifiera sig med bank ID så tappas ju den grundläggande förutsättningen för forumet, även om det sker i en avgränsad del.
Citera
2024-04-27, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Då försvinner ju anonymiteten! Och hur har du tänkt att norskarna och danskarna ska göra, då detta är ett skandinaviskt forum?

norskar o danskar? fan snackar du om 99.9% svenskar inte fan e det norrmän och danskar här
Citera
2024-04-27, 22:39
Medlem
DonaldBidens avatar
Håller helt med!
Citera
2024-04-27, 22:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodiedo
norskar o danskar? fan snackar du om 99.9% svenskar inte fan e det norrmän och danskar här
Har du helt missat att Flashback är Skandinaviens största forum och att både norska, svenska, danska samt engelska är tillåtna språk här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in