2024-04-27, 23:53
Medlem
Dystopikerns avatar
Jag tycker mig se en förändring från de s.k. ryssapologeternas, ryssbotarna, o.s.v. sida angående pm på sistone, de svarar inte rakt ut i tråden längre, utan försöker ta diskussionen off-line.

Är det någon mer som har uppmärksammat detta?

koktkille framstår som en av de mer framträdande exemplen på detta beteende.

Min tanke är att det är inte på grund av forumregler sagde skribent ägnar sig åt detta beteende, utan att det är en medveten handling för att få diskussionen ur kurs.

Någon mer som har noterat detta?
Citera
2024-04-28, 00:03
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dystopikern
Jag tycker mig se en förändring från de s.k. ryssapologeternas, ryssbotarna, o.s.v. sida angående pm på sistone, de svarar inte rakt ut i tråden längre, utan försöker ta diskussionen off-line.

Min tanke är att det är inte på grund av forumregler sagde skribent ägnar sig åt detta beteende, utan att det är en medveten handling för att få diskussionen ur kurs.

Jupp. Totalt märkt det du påpekar.
Gjorde en semi-amatöranalys på detta med mina punkter om ryssvännernas modus operandi. Finns en hel del poster bakåt. Snabbaste vägen är genom min historik. Borde finnas (vid skrivandets stund) på sidan 5. De har annars postnr #424687 i denna tråd.
Citera
2024-04-28, 00:04
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dystopikern

Jodå. De C.P-skadade försöker på fullt allvar övertala mig/oss om att världens största mångkultur, Ryssland, är ett föredöme. Att muslimer, negrer och islamister är våra vänner mot "nazister och extrema nationalister"..
Citera
2024-04-28, 00:15
Medlem
Kaptagons avatar
Verkar som att Ukraina är aktiva inatt. Ryktas om de börjat använda ATACAMS.

https://twitter.com/Azovsouth/status/1784331264910094491?t=yftZcPrUYlSelsM6vZ7nkA&s=19

https://twitter.com/Azovsouth/status/1784333743601143866?t=IsIOjsV2_vO0mJmsgJFwyw&s=19

https://twitter.com/Azovsouth/status/1784336959835378023?t=RURHT3zSpBvWyKAZp6K3KA&s=19

https://twitter.com/Azovsouth/status/1784343157578076311?t=QEoEC9khsRcsv1Dx4WmEug&s=19

https://twitter.com/Azovsouth/status/1784347058746294420?t=W_40daSjC0GFfu_Ga4CwWA&s=19
Senast redigerad av Kaptagon 2024-04-28 kl. 00:23.
Citera
2024-04-28, 00:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Jupp. Totalt märkt det du påpekar.
Gjorde en semi-amatöranalys på detta med mina punkter om ryssvännernas modus operandi. Finns en hel del poster bakåt. Snabbaste vägen är genom min historik. Borde finnas (vid skrivandets stund) på sidan 5. De har annars postnr #424687 i denna tråd.
En länk är bättre än en beskrivning

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2024-04-28, 00:28
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
En länk är bättre än en beskrivning

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Aah. Helt glömt bort att kunna göra så (tittar på länken).
Tackar för det. Slipper göra en hel del jobb hädanefter.
Jefla alkohol.
Citera
2024-04-28, 00:33
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Jodå. De C.P-skadade försöker på fullt allvar övertala mig/oss om att världens största mångkultur, Ryssland, är ett föredöme. Att muslimer, negrer och islamister är våra vänner mot "nazister och extrema nationalister"..

Haha, jag känner att du också har blivit utsatt! :-)
Citera
2024-04-28, 00:40
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Aah. Helt glömt bort att kunna göra så (tittar på länken).
Tackar för det. Slipper göra en hel del jobb hädanefter.
Jefla alkohol.

Pro-tip, kisa med ögonen.

On topic: Kommer ATACMS att kunna slå ut ryssens raffinedarier i tillbörlig grad för att sinka ryssfans erövringskrig?
Citera
2024-04-28, 00:55
Medlem
Citat:
Det snackas i Finland om att vissa finn-ryska oligarker kan få sina tillgångar beslagtagna eller sålda på exekutiv auktion. Ett exempel är Hartwall-arena i Helsiongfors. Det pågår just nu rättegång mot en finn-ryss som har tillgångar och fastigheter i Åbo skärgård. Märkligt nog så ligger dessa fastigheter nära kritikal infrastruktur och farleder m.m.

Och ja, dessa personer har kopplingar till kreml samt putte och därmed direkt koppling till rysshärjningarna i Ukraina.

Även andra ryskägd egendom har påbörjat diskuteras då en hel del ligger nära bl.a. militära anläggningar och om det är möjligt för finska staten att ta dessa egendomar från dem då det kan föreligga risk för att dessa används eller kan komma att användas för att påverka Finlands förmåga att försvara sig mot ett eventuellt ryskt angrepp.

Problemet är - trots västpropaganda - att Ryssland vinner i kriget i Ukraina. De har hela tiden gjort det men nu mer än någonsin när Ukraina börjar vara utan soldater. Så... vad skall dessa länder göra med de byggnader/pengar som tas från Ryssland. Vad kommer Ryssland att begära i gengäld - för det är ju segrarna som bestämmer - Och vi är förlorarna, både EU och USA har förlorat kriget.

Vad kommer att hända? Putin har sagt att han har en egen strategi att behandla Finland med, men mig veterligen har han inte sagt något om Sverige.

Och eftersom Finland har skänkt sitt Patriot luftsystem till Ukraina - vad finns det mer i Finland att försvara det med - om Ryssland tycker att Finland har svikit överenkommelserna som skrevs efter andra världskriget som Tyskland tillsammans med Finland förlorade mot Ryssland och att Finland
är värda att bestraffas.
Skall överenskommelser respekteras? Eller kommer västvärlden att slungas ut i morallöshet, dekadens och godtycke. Att det bara är den starkare som alltid har rätt?

Men nu verkar det som om BRICS är rikare än G7 och om USA inte får in dollarskatt på utbyte av varor - så spelar det ingen roll hur mycket sanktioner som läggs på länder - för dessa länder handlar inte med USA eller Europa.
Citera
2024-04-28, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Verkar som att Ukraina är aktiva inatt. Ryktas om de börjat använda ATACAMS.

https://twitter.com/Azovsouth/status/1784331264910094491?t=yftZcPrUYlSelsM6vZ7nkA&s=19

https://twitter.com/Azovsouth/status/1784333743601143866?t=IsIOjsV2_vO0mJmsgJFwyw&s=19

https://twitter.com/Azovsouth/status/1784336959835378023?t=RURHT3zSpBvWyKAZp6K3KA&s=19

https://twitter.com/Azovsouth/status/1784343157578076311?t=QEoEC9khsRcsv1Dx4WmEug&s=19

https://twitter.com/Azovsouth/status/1784347058746294420?t=W_40daSjC0GFfu_Ga4CwWA&s=19

Ska bli spännande att se resultatet imorgon. Är det inte lite tidigt för ATACAMS?
Citera
2024-04-28, 01:11
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Problemet är - trots västpropaganda - att Ryssland vinner i kriget i Ukraina. De har hela tiden gjort det men nu mer än någonsin när Ukraina börjar vara utan soldater. Så... vad skall dessa länder göra med de byggnader/pengar som tas från Ryssland. Vad kommer Ryssland att begära i gengäld - för det är ju segrarna som bestämmer - Och vi är förlorarna, både EU och USA har förlorat kriget.

Vad kommer att hända? Putin har sagt att han har en egen strategi att behandla Finland med, men mig veterligen har han inte sagt något om Sverige.

Och eftersom Finland har skänkt sitt Patriot luftsystem till Ukraina - vad finns det mer i Finland att försvara det med - om Ryssland tycker att Finland har svikit överenkommelserna som skrevs efter andra världskriget som Tyskland tillsammans med Finland förlorade mot Ryssland och att Finland
är värda att bestraffas.
Skall överenskommelser respekteras? Eller kommer västvärlden att slungas ut i morallöshet, dekadens och godtycke. Att det bara är den starkare som alltid har rätt?

Men nu verkar det som om BRICS är rikare än G7 och om USA inte får in dollarskatt på utbyte av varor - så spelar det ingen roll hur mycket sanktioner som läggs på länder - för dessa länder handlar inte med USA eller Europa.

Kämpa vatnik.

Ordsalladen ovan övertygar ingen med svenska som första språk.

Länka gärna till en källa där Finland står försvarslöst utan "sitt Patriot luftsystem".
Citera
2024-04-28, 01:11
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet

är värda att bestraffas.

Det var inte många rätt här.

USA med NATO besitter ungefär 80% av jordens samlade militära slagkraft. Den dagen Putin går över gränsen och sätter sin fot på NATO jord kommer NATO att svara med lämpliga medel. Det sokm skickas till Ukraina är söbdagsskola jämfört med det som finns.
Trots att USA gått in med 600miljarder, EU med 800miljarde GB nu hakar på med 40miljarder till så är det småpotatis.

Ryssland kommer att på en vecka förvandlas till ett vrak då ballistiska missiler slår ut vart enda raff i Ryssland som saknar luftvärn.

Lycka till med hoppas på BRICS. Sydafrika säljer 155mm granater till Tjeckien förresten. 800000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in