2024-04-26, 12:52
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tippar på Glenn Nyberg.

Adam Ladebäck med domarteamet Mehmet Culem (AD1), Daniel Yng (AD2) och Joakim Östling (FD) dömer cupfinalen.. Han har jag knappt hört talas om och det kanske är bra?
Citera
2024-04-26, 13:13
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ja, dom får väl nått offside mål i slutminuterna, sen kommer hyenan att sitta och tjattra om 'förbundets lag' i vanlig ordning. Det vill säga, om han är tillräckligt kreativ för stunden för att avvika från sin go-to favorit ("fy fan för Solna").

Med en gladare ton kan jag konstatera att det är med extrem återhållsamhet som jag inte sitter och gnider in det faktum att Hammarby/IK Frej var en ribba och ett sent inhopp ifrån att torska mot demonmotståndaren Halmstad med 3(!) hela bollar. Nu fick man nöja sig med att "bara" förlora med 2-1. Detta alltså på samma dag som man tidigare suttit i tråden, varit stöddiga, och viftat bort lagen (varav 3 ligger över RoddBull i tabellen..) vi mött som 'dåligt motstånd'. Karma is a bitch.

Haha är du långsint mot Valvanto?
Citera
2024-04-26, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Adam Ladebäck med domarteamet Mehmet Culem (AD1), Daniel Yng (AD2) och Joakim Östling (FD) dömer cupfinalen.. Han har jag knappt hört talas om och det kanske är bra?

Ladebäck är samma skrot som resten av domarna, ha inte några förväntningar
Citera
2024-04-26, 13:45
Medlem
TheJackets avatar
Mattias Bjärsmyr kallar Häcken för "ett skört lag" i senaste avsnittet av Hunden, Katten, Glassen.

Citera
2024-04-26, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Adam Ladebäck är domar-Sveriges "coming man" och rankas som nr.3 efter Glenn Nyberg och Mohammed Al-Hakim. Gjorde allsvensk debut 2018 och blev ordinarie 2020. FIFA-domare sedan 2021 och har bla dömt U17-EM och varit fjärdedomare (åt Glenn Nyberg) i Bayern München–Manchester United och Arsenal - Bayern München i Champions League.

/Ett mycket bra val!
Citera
2024-04-26, 14:15
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Haha är du långsint mot Valvanto?
Äsch, ett dygn är väl OK. I övrigt är det bara kul när karma är framme för att tvinga vraken ner på knäna för lite in-ut in-ut.
Citera
2024-04-26, 14:18
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Ja, det pågick faktiskt mer än en match igår. Västerås-Mjällby, resultatet var väl rätt så rättvist, kunde väl slutat oavgjort också men svårt att säga att detta var fel. Ett klart steg uppåt för Mjällby jämfört med GAIS-matchen, men det räckte inte. Och med tanke på skadorna så är det inte jätteförvånande, skulle tagit ett oavgjort resultat i förväg tio gånger av tio i det här fallet.
Alla 3 ordinarie mittbackar + Stroud på wingbacken var borta så Mjällby fick dra ner Adam Ståhl som mittback (Och han gjorde det alldeles utmärkt, är han allsvenskans mest mångsidiga spelare?) och sätta ner Alexander Johansson på wingbacken (vilket han också klarade utmärkt).
Noel Törnqvist fick också sitta bänk, lite för mycket tavlor från honom såhär i inledningen för att man ska vara nöjd med honom.
Citera
2024-04-26, 14:28
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Mattias Bjärsmyr kallar Häcken för "ett skört lag" i senaste avsnittet av Hunden, Katten, Glassen.

Välkommen tillbaka
Citera
2024-04-26, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Vet inte om domare är klart än inte kollat det, men tvärsäker på att det blir klitte eller al-hakim, dom tycks ju få alla "stormatcher"

Stormatcherna brukar tillfalla Glenn Nyberg, Mohammed Al-Hakim och Adam Ladebäck.

Ser man till Fredrik Klitte så har han i år dömt Elfsborg-Värnamo, Djurgården-Sirius, Häcken-Hammarby (och dömer Elfsborg-Sirius nästa vecka) ...vilket inte riktigt kvalar in på "stormatcher" va?
Citera
2024-04-26, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLIP
Röda kortet är ju ett skämt. Une ska ju ha ett men Tokmac är max ett gult. Annars ska väl Jansson ha ett oxå ända skillnaden är väl att Tokmac inte slänger sig som en fjolla och tar sig för ansiktet. Får ju Rivaldo vibbar 2002...

Jag håller själv på Djurgården, men är ändå inte mer blåögd än att jag kan säga att Tokmacs utvisning är helt korrekt. Läs punkt 5 i regeltexten:

Utvisningsberättigade regelbrott
En spelare, ersättare eller ersatt spelare som begår något av de följande
regelbrotten utvisas:
• förhindra ett mål eller en uppenbar målchans för motståndarlaget genom
hands (utom en målvakt inom sitt straffområde)
• förhindra ett mål eller en uppenbar målchans för en motspelare vars
huvudsakliga rörelse är mot spelarens mål genom ett regelbrott som
bestraffas med frispark (undantaget det som beskrivs nedan)
• allvarligt otillåtet spel
• bita eller spotta på någon
• våldsamt eller obehärskat uppträdande
• använda stötande, förolämpande eller smädligt språk och/eller handling(ar)
• få en andra varning i samma match
• beträda videogranskningsrummet (VOR)
Citera
2024-04-26, 14:44
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Återigen, det är millimeterrättvisan jag är ute efter.

Röda kortet på Une kräver VAR-bedömning. Eftersom sådan inte finns får vi leva med att båda lagen skadar var sin spelare. Är det rött kort på Tokmac? Aldrig efter Cornelius svandykning.

Det är en väldigt jämn match som börjar öppna upp sig. Trist att den inte avgjordes på sportsliga grunder.

Tack o lov är jag gnagare 🎵 🎶
Citera
2024-04-26, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ja, det pågick faktiskt mer än en match igår. Västerås-Mjällby, resultatet var väl rätt så rättvist, kunde väl slutat oavgjort också men svårt att säga att detta var fel. Ett klart steg uppåt för Mjällby jämfört med GAIS-matchen, men det räckte inte. Och med tanke på skadorna så är det inte jätteförvånande, skulle tagit ett oavgjort resultat i förväg tio gånger av tio i det här fallet.
Alla 3 ordinarie mittbackar + Stroud på wingbacken var borta så Mjällby fick dra ner Adam Ståhl som mittback (Och han gjorde det alldeles utmärkt, är han allsvenskans mest mångsidiga spelare?) och sätta ner Alexander Johansson på wingbacken (vilket han också klarade utmärkt).
Noel Törnqvist fick också sitta bänk, lite för mycket tavlor från honom såhär i inledningen för att man ska vara nöjd med honom.

Vetefan om Ståhl hann med att vara mittback hos oss(enligt transfermarkt 5 minuter som inhoppare en gång) men nia, ytter, wing och ytterback var han iaf. Vet inte om han skulle greja uppspelen som sittande mittfältare, men annars så täcker han nog allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in