2024-04-26, 12:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leanderine
Jag bestämmer oftast inte vad jag vill äta förrän det är dags att snart äta. Då tinar jag såklart upp det jag har bestämt att jag vill ha. Ibland vill jag inte ha en massa mat på kvällen. Väldigt opraktiskt då att ha låtit mat ligga på upptining hela dagen.

Äter du endast fryst mat? Varför köper du inte färsk mat och käkar den samma dag eller dagen efter?
Citera
2024-04-26, 12:08
Medlem
Micro?

Those lucky bastards. Har inte ens kylskåp.
Citera
2024-04-26, 12:08
Medlem
dickachus avatar
det är ett konstigt skryt, och självklar har deras svindyra moderna ugn en mikro-funktion
Citera
2024-04-26, 12:10
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Vissa fisförnäma människor koketterar med att de INTE har mikrovågsugn. Vi snackar här om människor som har dyra boenden och rymliga kök. Vad är grejen med det? Om man ska värma upp mat (och nu pratar jag inte bara om Billys pizza) är det oslagbart att ha en micro och den är även praktisk i många andra sammanhang.

Du hör aldrig någon flasha med att de inte har ugn/spis/blender/tvättmaskin/matberedare/teppaniyakihäll…men just micro nämner de gärna att de inte har. Senast jag hörde det var i dagens avsnitt av Alex och Sigges podcast där Alex glatt förkunnade att han inte har micro. Jag kan förstå att en vit kub på en udda plats i köket ser fult ut, men när man gör ett nytt kök så bygger man ju bara in en stilren och diskret micro.

Tina upp saker är ju micro fantastiskt bra för. Varför man skryter om att man saknar en bra förmåga i köket är bara konstigt...
Citera
Medlem
HBTKuks avatar
Jag har inte plats för mikro i köket längre så därför står den magasinerad. Ful som fan är den också.

Har inte saknat den en enda gång sedan dess, förutom då jag vill värma en vetekudde. Har ju dock ugn till uppvärmning av mat och så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Du har fått många bra svar i tråden, framför allt från de människor du tänkte på.

Det vore intressant att veta om de som ratar mikron bara ratar just mikron eller om de ratar allt som gör livet enklare.

Varför ska man ha elvisp, till exempel? Vispgrädde blir mycket godare om man vispar dem för hand och det gäller bara att börja vispa 20 minuter tidigare än om man hade haft elvisp. De som inte klarar att planera sin matlagning så pass är helt efterblivna.

Varför ska man ha en skruvdragare? Skruvarna blir mycket snyggare om man skruvar i dem för hand och det är bara att börja skruva tre minuter tidigare. Kan man inte planera sitt skruvande så mycket är man helt efterbliven.

Varför ska man ha bil? Man får motion och frisk luft när man går, och det är bara att börja sin resa tre timmar tidigare. Kan man inte planera sitt resande så mycket är man helt efterbliven.

Varför använda köpetvättmedel när man kan koka sin egen tvättlut av aska och djurfett? Det är bara att säga till köksan så går det i ett huj. Alla andra alternativ är efterblivna.
Citera
2024-04-26, 12:17
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Mikrovågsugnar är för latmaskar som hatar mat och förståndshandikappade.

Ja, för det är bra att spendera tid på helt onödiga saker. Är man bara en i hushållet är det lättare att koka gröt i mikron och det kommer att smaka samma. Känns helt bisarrt att värma en liten bit lasagne som blivit över i en stor ugn. Möjligen om han hade en miniugn. Och är så lat att jag använder diskmaskin. Fy så förståndshandikappad jag är. Sedan älskar inte alla att stå vid spisen i timtal, att göra det är mer en hobby än något livsnödvändigt. Hade inte plats för mikro innan, men är skönt att ha. Och vattenkokare. För att den tar kortare tid, och gillar man det så är man ju förståndshandikappad. Hade inte det heller för det fanns inte. Gör även gärna varm choklad i mikron, varför slemma ned en kastrull i onödan?
Citera
2024-04-26, 12:20
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Dom är förmodligen incels utan barn.
Har man barn är ju micro ett måste.

I familjen jag tänkte på som inte ville ha mikro för att det är fult, finns ett barn. Nu tjatar barnet att hen vill ha mikro för att kunna värma mat själv. De blev helt ställda. Ska de ha kaxa utan mikro eller låta barnet bli lite självständigt?
Citera
2024-04-26, 12:22
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Svaren i den här tråden är ju rätt talande för vilka det är som skryter om att de inte har mikro.

Det är en personlighetstyp man ser överallt i alla möjliga sammanhang, och de är de som letar efter anledningar att klanka ner på andra så fort de gör någonting annorlunda än de själva. Eftersom de själva inte vill ha mikro så MÅSTE ju alla som ändå vill ha det ha någon form av handikapp.

Förmodligen låg självkänsla.

Typisk koversation:

- Alla som har mikro är jävla idioter. Är man så jävla stressad behöver man ta tag i sitt jävla liv. Det tar inte mycket längre tid i en varmluftsugn.
- Ja, kanske det, men jag har inte en sådan. Min ugn tar minst 10 minuter för att bli varm.
- Då köper man en ny.
- Ok, men jag har inte råd.
- Jävla fattiglapp. Det blir dessutom mycket godare.
- Jaså? Jag har jämfört och jag märker ingen skillnad.
- Då är det fel på dina smaklökar. Vi med lite mer utvecklade smaklökar märker skillnad.
- Men det är ju praktiskt när man har glömt att tina upp något.
- Men hur jävla ofta glömmer du det? Du borde bo på ett boende för din demens.

Allt handlar om att höja sig själv på bekostnad av andra.

Ja. Precis.
Citera
2024-04-26, 12:22
Medlem
Det var den töntigaste tråden på länge!
Det är väl upp till varje människa o välja om man vill ha micro eller inte?
Vi har varken micro eller diskmaskin eller tvättmaskin. Tvättmaskin finns i föreningen. 2 pers behöver ingen diskmaskin.
Vi behöver ingen micro, vill vi värma maten så går det utmärkt på spisen, tar nån minut!
O vi är varken bättre eller sämre än ngn annan!
Citera
2024-04-26, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Äter du endast fryst mat? Varför köper du inte färsk mat och käkar den samma dag eller dagen efter?

Varför skulle man enbart äta fryst mat bara för att man har en mikrovågsugn? Jag har ett strykjärn också men jag stryker inte allting.
Citera
2024-04-26, 12:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ja, för det är bra att spendera tid på helt onödiga saker. Är man bara en i hushållet är det lättare att koka gröt i mikron och det kommer att smaka samma. Känns helt bisarrt att värma en liten bit lasagne som blivit över i en stor ugn. Möjligen om han hade en miniugn. Och är så lat att jag använder diskmaskin. Fy så förståndshandikappad jag är. Sedan älskar inte alla att stå vid spisen i timtal, att göra det är mer en hobby än något livsnödvändigt. Hade inte plats för mikro innan, men är skönt att ha. Och vattenkokare. För att den tar kortare tid, och gillar man det så är man ju förståndshandikappad. Hade inte det heller för det fanns inte. Gör även gärna varm choklad i mikron, varför slemma ned en kastrull i onödan?

En portion gröt tar exakt fem min att göra på spisen om du har en nyare spis som blir varm direkt.

Det handlar inte om att stå i timmar och laga nån jävla Nobelmiddag. Precis ALLT blir godare på spis/ugn än i mikro. ”Lagar” man mat i mikro så bryr man sig inte om god mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in