Citat:
Ursprungligen postat av
Noccofocus
Inget behov av micron helt enkelt. Mycket godare att värma maten antagligen på spisen eller i ugnen. Behöver jag tina kött eller bär eller annat, så plockar jag fram det i tid.
Det enda jag har använt micron till senaste åren är nog att värma en kopp med mjölk, när man varit lite sugen på varm Oboy till frukostmackan.
Hur vet du det om du inte har en micro ? Sen senast använde du micron versus spisen
Har du ens testat att att värma på spisen utan stekyta och värma med micron
Det blir fusk om du säger att du vill ha stekyta vid spisen för då ändrar du matlåderätten från grunden till att få fräsa till det extra i stekpannan.
Testa tina eller bara värma upp micromat lätt så det går hantera och sen steka på versus tina på vanligt sätt och sen direktvärma med spisen.. Ingen skillnad alls i smak eller om du känner skillnad vill jag isf veta hur ? Men nu har du väl ingen micro så det kvittar ju
Råa saker låter jag helst tina som vanligt i kylskåp men jag ska inte säga att det blir sämre med tinfunktion i micron rakt av bara för att jag har egentligen inte testat det speciellt mycket