2024-04-25, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är det vanliga.... "rättshaverister", "desinformatörer", "konspirationsteoretiker", "foliehatt"

Sektmentalitet deluxe och det är samma slags debattörer som håller på i andra frågor när det exempelvis rör pandemihantering, klimat eller migrationspolitik.

Sannings förnekare helt enkelt
2024-04-25, 21:48
Avslutad
Citat:
Snarare är det nog din övertro _på dina kunskaper_ _som socionom_ som du ger tydligt exempel på. Den kanske i särklass _lättaste utbildningen _att klara av på universitetet.

Det här är så typiskt socionomer. _Självgoda_ och ingen som helst självkritik och kan aldrig ha fel.

JO jag har läst _ganska mycket_ "utredningsmaterial" och det var ett fullständigt skämt och så långt ifrån fakta man kan komma. Socionomer är mästare på känsloargument utan någon som helst substans.

Om du begrep det som bör begripas hade du begripit att du borde skämmas.
2024-04-25, 21:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrauGRETAgris13
Sannings förnekare helt enkelt

Ingen aning men jag tycker det tyder starkt på någon form av sektbeteende. Det är exakt samma argumentationsteknik och utdelande av diverse stämplar till meningsmotståndarna.

På normala universitetsutbildningar så ingår att kritiskt granska vad man lärt sig och förkasta det, men det verkar inte vara så på socinomutbildningen.
2024-04-25, 21:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Om du begrep det som bör begripas hade du begripit att du borde skämmas.

Jag har inget att skämmas för. Fler borde ifrågasätta denna soc och dess inkompetenta personal. Det är riktiga sick puppies som verkar dras till den myndigheten och jag tycker synd om barn och familjer som får sina liv förstörda av soc.
2024-04-25, 21:56
Medlem
Citat:
Ingen aning men jag tycker det tyder starkt på någon form av sektbeteende. Det är exakt samma argumentationsteknik och utdelande av diverse stämplar till meningsmotståndarna.

På normala universitetsutbildningar så ingår att kritiskt granska vad man lärt sig och förkasta det, men det verkar inte vara så på socinomutbildningen.

hm...
2024-04-25, 21:58
Medlem
Citat:
Jag har inget att skämmas för. Fler borde ifrågasätta denna soc och dess inkompetenta personal. Det är riktiga sick puppies som verkar dras till den myndigheten och jag tycker synd om barn och familjer som får sina liv förstörda av soc.

Korthuset har sett bättre dagar
2024-04-25, 21:58
Medlem
Vad går Fia på..högröda kinder o flaclande blick på något?
2024-04-25, 22:00
Medlem
Citat:
Du som knappt har några poster kan gå tillbaka och studera de svar du fått av mig på dina novisa frågor. Det du skrivit ovan skulle jag aldrig uttrycka, vare sig verbalt eller skriftligen. Vad andra skriver skiter jag i, det har inte med mig att göra.

Nej att ansvar är det första ni måste avsäga er förmåga till är steg ett i er inbillning förstår jag
2024-04-25, 22:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrauGRETAgris13
Korthuset har sett bättre dagar

Ja det är sannerligen ett korthus...

Det här var faktiskt en bra beskrivning av vad som som är fel vid LVU-mål och varför rättssäkerheten brister. Inga "konspirationsteorier", eller "desinformation" vad jag kan se.

https://www.dagensarena.se/innehall/vacklande-rattssakerhet-for-tvangsomhandertagna-barn/
2024-04-25, 22:27
Avslutad
Citat:

Socionomprogrammet tillhör ett av de program som har mest litteratur att bearbeta under utbildningstiden. Jag har en utmaning till dig. Jag utmanar dig att läsa EN av de böcker som sedan år 2014 tillhör standardlitteraturen på de flesta universitets socionomprogram. Den innehåller förvisso inga bilder men är bara på 280 sidor och innehåller ett ämne som uppenbart intresserar dig så du bör klara av det. När du läst den så får du ett litet litet hum om de kunskaper som de flesta av Sveriges socionomer har med sig som nyutexaminerade.

https://www.bokus.com/bok/9789151105673/pa-saklig-grund-3-uppl-utredningsarbete-inom-socialtjansten/

Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Vad går Fia på..högröda kinder o flaclande blick på något?

Det är uppenbart att hon är i rätt dåligt skick. Det verkar som den där händelsen häromveckan skakat om henne rejält.
2024-04-25, 22:38
Medlem
Citat:
Du som knappt har några poster kan gå tillbaka och studera de svar du fått av mig på dina novisa frågor. Det du skrivit ovan skulle jag aldrig uttrycka, vare sig verbalt eller skriftligen. Vad andra skriver skiter jag i, det har inte med mig att göra.

😂😂 ger många poster på Flashback dig bonus check på kontoret...🤔 månne
2024-04-25, 22:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Socionomprogrammet tillhör ett av de program som har mest litteratur att bearbeta under utbildningstiden. Jag har en utmaning till dig. Jag utmanar dig att läsa EN av de böcker som sedan år 2014 tillhör standardlitteraturen på de flesta universitets socionomprogram. Den innehåller förvisso inga bilder men är bara på 280 sidor och innehåller ett ämne som uppenbart intresserar dig så du bör klara av det. När du läst den så får du ett litet litet hum om de kunskaper som de flesta av Sveriges socionomer har med sig som nyutexaminerade.

https://www.bokus.com/bok/9789151105673/pa-saklig-grund-3-uppl-utredningsarbete-inom-socialtjansten/

En stilla undran: Varför följer inte socialsekreterare kunskapen från denna bok detta i praktiken? Bo Edvardsson har ju riktat återkommande kritik mot socialtjänstens utredningar och hur de brister och att de inte följer vetenskapliga utredningsmetoder och det har han gjort länge. Ändå händer inget...

Exakt samma problem år ut och år in och barn omhändertas på felaktiga grunder pga det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in