Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
Du är rätt fördomsfull när du tror att det blir så jävla eländigt för henne om hon mister Tony.
Ja, rent ekonomiskt blir det ju tufft, men det blir det ju här också om hon inte får jobb.
I Thailand har hon sin familj, vänner och kultur där man tar hand om varandra. Ett bättre klimat överlag, skulle jag vilja påstå. Och då snackar jag inte bara väder. Att vara fattig är jobbigt, men det gör inte en människa olycklig per automatik, om man har människor omkring sig som man älskar.
I deras kultur tar man hand om varandra, Tony får vara beredd på att det ska skickas hem pengar, oavsett om hon jobbar ihop dem själv eller inte.
Bra kultur, tycker jag. Här sätter vi våra äldre på hem och besöker dom inte. Vi är för egoistiska.
Jag har rest i dom kulturerna så jag har sett det verkligt fattiga. Samtidigt är det som du säger, människorna där är också lyckliga för de har, för det mesta, det finns också mycket tragik, människor som ställer upp på varandra. Men finns det inte tillräckligt med mat på bordet och har man inte det mest nödvändiga så är det enorm press att leva under.
Och de som tar sig till västvärlden och de som kommer till familj med pengar får vara beredd på att skicka pengar till familjen i Asien. Och det gäller inte bara där, utan även i Afrika och länder i Sydamerika som har det väldigt fattigt.
Jag tycker inte jag är fördomsfull om jag tänker på att hon kanske måste gå tillbaka till barflickelivet om hon mister Tony och han inte skickar pengar. Och barflicka kan man bara vara upp till en viss ålder. Var och en kunde ju se hur övriga familjen levde i sitt skjul och som Annika blev så upprörd över.