2024-04-22, 17:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Du är rätt fördomsfull när du tror att det blir så jävla eländigt för henne om hon mister Tony.
Ja, rent ekonomiskt blir det ju tufft, men det blir det ju här också om hon inte får jobb.

I Thailand har hon sin familj, vänner och kultur där man tar hand om varandra. Ett bättre klimat överlag, skulle jag vilja påstå. Och då snackar jag inte bara väder. Att vara fattig är jobbigt, men det gör inte en människa olycklig per automatik, om man har människor omkring sig som man älskar.

I deras kultur tar man hand om varandra, Tony får vara beredd på att det ska skickas hem pengar, oavsett om hon jobbar ihop dem själv eller inte.

Bra kultur, tycker jag. Här sätter vi våra äldre på hem och besöker dom inte. Vi är för egoistiska.

Jag har rest i dom kulturerna så jag har sett det verkligt fattiga. Samtidigt är det som du säger, människorna där är också lyckliga för de har, för det mesta, det finns också mycket tragik, människor som ställer upp på varandra. Men finns det inte tillräckligt med mat på bordet och har man inte det mest nödvändiga så är det enorm press att leva under.

Och de som tar sig till västvärlden och de som kommer till familj med pengar får vara beredd på att skicka pengar till familjen i Asien. Och det gäller inte bara där, utan även i Afrika och länder i Sydamerika som har det väldigt fattigt.

Jag tycker inte jag är fördomsfull om jag tänker på att hon kanske måste gå tillbaka till barflickelivet om hon mister Tony och han inte skickar pengar. Och barflicka kan man bara vara upp till en viss ålder. Var och en kunde ju se hur övriga familjen levde i sitt skjul och som Annika blev så upprörd över.
Senast redigerad av sirsia0 2024-04-22 kl. 18:08.
Citera
2024-04-23, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keriksson714
Vad heter hon på fb?

Vilai Chamaree: https://www.facebook.com/vilai.chammaree
Citera
2024-04-23, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Vilai Chamaree: https://www.facebook.com/vilai.chammaree

Ser nu men bara massa svamp, var är bilderna när hon var i Sverige för visst hade hon åkt hit och hälsat på?
Citera
2024-04-23, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Du är rätt fördomsfull när du tror att det blir så jävla eländigt för henne om hon mister Tony.
Ja, rent ekonomiskt blir det ju tufft, men det blir det ju här också om hon inte får jobb.

I Thailand har hon sin familj, vänner och kultur där man tar hand om varandra. Ett bättre klimat överlag, skulle jag vilja påstå. Och då snackar jag inte bara väder. Att vara fattig är jobbigt, men det gör inte en människa olycklig per automatik, om man har människor omkring sig som man älskar.

I deras kultur tar man hand om varandra, Tony får vara beredd på att det ska skickas hem pengar, oavsett om hon jobbar ihop dem själv eller inte.

Bra kultur, tycker jag. Här sätter vi våra äldre på hem och besöker dom inte. Vi är för egoistiska.

Filippinerna men annars bra syn på det.
Citera
2024-04-23, 09:17
Medlem
timpanis avatar
Här är Rolfs Facebook.

Här alla deltagarnas fullständiga namn, om man vill leta upp deras sociala medier:

Tony Björk och Cristy Mae Estenzo
Lars Olof Samuelsson och Fiona Nakazibwe
Ida Rundberg och Regan (Osamuyi) Asuen
Oskar Hauri och Tina (Christine) Tukamushaba
Robin Espander och Angelin Vincent
Rolf Röös och Vilai Chammaree
Amanda Elfstrand och Korinne Lovell Campbell
Citera
2024-04-25, 00:34
Medlem
Vilken tid kommer avsnitten ut?
Citera
2024-04-25, 12:42
Medlem
Såg senaste avsnittet, Rolf kunde i sin vildaste fantasi inte förstå hur Vilais visum skulle bli nekat efter 8 dagars besök? Han har inte läst på reglerna innan han åkte eller trodde han Discovery skulle lösa det åt honom? Samma med vett och etikett i Thailand, han borde läst på bättre.

Oskar som tyckte det var romantiskt att åka T bana och gå på Vasamuseum! Väldigt dålig förståelse vad kvinnor tycker om. Där väntade jag mig mer av honom. Man såg hor hon led i tåget, såg inte alls glad ut medan han strålade av lycka när de olika stationerna ropades ut.

Kommer det fler avsnitt eller var detta det sista för säsongen?
Senast redigerad av keriksson714 2024-04-25 kl. 12:52.
Citera
2024-04-25, 15:55
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Mörkhyad heter det! Vad gör du som nazist i denna tråd öht. Skaffa ett liv!
Nu blev du allt lite putt.
Är du PK?
Jag är inte rasist. Jag är realist. T ex har jag alltid sagt negerbollar och kommer fortsätta med det.
Att Fiona är en negerkvinna går ju inte att förneka. Det övergår mitt förstånd att en 40-årig kvinna ifrån Afrika vill ha en relation med den över 80-årige gubbsjuke Lars som är en otroligt patetisk man. Att han ens skulle kunna göra henne gravid är ju lika med noll. Att hon är fullständigt besatt av tanken på detta att bli gravid bevisar ju bara hur desperat hon är för att skaffa sej ett " bättre " liv i Sverige. Hur länge det nu varar...
Citera
2024-04-25, 16:03
Medlem
Lars är dum i huvudet, 100% idiot.
Hon vill ha barn för att få stanna i Sverige.

Minns ni när Lars frågade henne om att hennes dotter kan besöka/flytta till Sverige sen.
"Det är inte så viktigt med henne"
Citera
2024-04-25, 16:12
Avslutad
Citat:
Mörkhyad heter det! Vad gör du som nazist i denna tråd öht. Skaffa ett liv!
Inget rasistiskt i att säga neger. Neger betyder brun
Citera
2024-04-25, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griskotlett
Inget rasistiskt i att säga neger. Neger betyder brun

Ja men nu har denna människa skrivit mycket dynga om olika deltagare i programmet innan så vet var han står.
Citera
2024-04-25, 17:08
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ja men nu har denna människa skrivit mycket dynga om olika deltagare i programmet innan så vet var han står.
Ja, man har rätt att skriva vad man tycker. Om du tycker det är dynga så är det med all säkerhet att det inte är dynga för någon annan. Ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in