Citat:
Ursprungligen postat av
sirsia0
Jag kan faktiskt känna mig illa berörd hur rika i västerlandet ser ner på dessa barflickor. Tror man att det är nåt de älskar att göra? Vara omkring en massa äckliga västerländska gubbar och passa upp dom för att få ihop pengar så familjen slipper svälten? Tror ni inte att de helst av allt skulle vilja göra nåt annat? Christy sa en gång att det är svårt att få jobb och då menade hon ett vanligt jobb.
Tur hon träffade Tony. Hon grät i sista programmet av rädsla att bli övergiven av Tony, för då vet hon hur hennes liv kommer att bli igen. Och det här med graviditetsveckor för sista barnet, hur kan man påstå sig veta hur många de är och när hon skulle ha fött. Så mycket elaka spekulationer, precis som om man var på plats eller skulle vara hennes läkare. Fy och usch säger jag bara.
Du är rätt fördomsfull när du tror att det blir så jävla eländigt för henne om hon mister Tony.
Ja, rent ekonomiskt blir det ju tufft, men det blir det ju här också om hon inte får jobb.
I Thailand har hon sin familj, vänner och kultur där man tar hand om varandra. Ett bättre klimat överlag, skulle jag vilja påstå. Och då snackar jag inte bara väder. Att vara fattig är jobbigt, men det gör inte en människa olycklig per automatik, om man har människor omkring sig som man älskar.
I deras kultur tar man hand om varandra, Tony får vara beredd på att det ska skickas hem pengar, oavsett om hon jobbar ihop dem själv eller inte.
Bra kultur, tycker jag. Här sätter vi våra äldre på hem och besöker dom inte. Vi är för egoistiska.