2024-04-25, 07:48
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Sedan.

Kan vi inte alla enas om att vi slutar gapa efter straff varje gång bollen skjuts på en motståndare inne i straffområdet? För sportens skull?

Oddsen på att djurgår’n vinner på en felaktigt dömd straff ikväll?
Citera
2024-04-25, 07:56
Avslutad
Citat:
Brunkar-Häcken grisar till sig en seger borta mot Blåvitt samtidigt som man håller nollan. Den såg man inte komma för ett år sedan...

Backlinjen räddade oss igår för offensivt såg det verkligen katastrofalt ut. Hovland var bäst på plan! Inoussas första halvlek kändes som en konstutställning i uselhet. Layouni gör ett fint mål men är helt osynlig resten av matchen. Chilufya är otroligt dålig och har ingenting i ett lag som Häcken att göra, han kommer skickas i sommar och förhoppningsvis plockar DIF denna 40-åriga 24-åring. Men värst är Ali Youseff som är totalt menlös och sedan lipar som en liten skolpojke när han blir utbytt.
Hoppas verkligen vi går efter Jeremejeff i sommar. Vi behöver få in någon som vi vet fungerar hos oss däruppe. Även om han inte kommer få lika bra förutsättningar i år med andra typer av yttrar så är han mil bättre än Chili, Turgott och Hrstic!

Mittfältet räddas lite av att Simon är en gigant. Det är tydligt att han kommer vara bäst i allsvenskan i år. Han är flera hyllor upp från Samuel. Att han är mer kreativ än Samuel är ingen nyhet. Såg ni hans assist till Layouni? Men många är nog förvånade över att han slutat grina när han förlorar boll utan springer som fan och ser till att vinna tillbaka den! Mycket bättre än Samuel även defensivt. Borde vara en självklar startare i landslaget om han själv vill. Amane är dålig i första halvlek men spelar upp sig i andra. Dahbo gör sin svagaste match hos oss. Sedan skall det sägas att det inte var en matchbild som gynnade honom då han fortfarande väger för lätt i närkamper. Men vad fan! Glidtackla om du inte vinner närkamper!? Spring inte helt menlöst efter och bara dra i tröjan. Efter marken kan man vinna dueller även om man inte är lika stark som motståndaren!

Linde är en av dom bästa målvakterna i allsvenskan om inte den bästa?

Så det var inte bara att ställa ut en kon längst fram? Nu är det helt plötsligt Jeremejeff kom tillbaka, allt är förlåtet? #FreeMrSkargard

Ja, jag väljer att fultolka dig deluxe.
Citera
2024-04-25, 08:06
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ge dom två feldömda straffar ikväll så kommer dom förlora ändå!
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Så det var inte bara att ställa ut en kon längst fram? Nu är det helt plötsligt Jeremejeff kom tillbaka, allt är förlåtet? #FreeMrSkargard

Ja, jag väljer att fultolka dig deluxe.
Jag låter det flyga eftersom jag vet att fulspel är enda chansen för dig att trycka till mig lite...
Citera
2024-04-25, 08:13
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Brunkar-Häcken grisar till sig en seger borta mot Blåvitt samtidigt som man håller nollan. Den såg man inte komma för ett år sedan...

Backlinjen räddade oss igår för offensivt såg det verkligen katastrofalt ut. Hovland var bäst på plan! Inoussas första halvlek kändes som en konstutställning i uselhet. Layouni gör ett fint mål men är helt osynlig resten av matchen. Chilufya är otroligt dålig och har ingenting i ett lag som Häcken att göra, han kommer skickas i sommar och förhoppningsvis plockar DIF denna 40-åriga 24-åring. Men värst är Ali Youseff som är totalt menlös och sedan lipar som en liten skolpojke när han blir utbytt.
Hoppas verkligen vi går efter Jeremejeff i sommar. Vi behöver få in någon som vi vet fungerar hos oss däruppe. Även om han inte kommer få lika bra förutsättningar i år med andra typer av yttrar så är han mil bättre än Chili, Turgott och Hrstic!

Mittfältet räddas lite av att Simon är en gigant. Det är tydligt att han kommer vara bäst i allsvenskan i år. Han är flera hyllor upp från Samuel. Att han är mer kreativ än Samuel är ingen nyhet. Såg ni hans assist till Layouni? Men många är nog förvånade över att han slutat grina när han förlorar boll utan springer som fan och ser till att vinna tillbaka den! Mycket bättre än Samuel även defensivt. Borde vara en självklar startare i landslaget om han själv vill. Amane är dålig i första halvlek men spelar upp sig i andra. Dahbo gör sin svagaste match hos oss. Sedan skall det sägas att det inte var en matchbild som gynnade honom då han fortfarande väger för lätt i närkamper. Men vad fan! Glidtackla om du inte vinner närkamper!? Spring inte helt menlöst efter och bara dra i tröjan. Efter marken kan man vinna dueller även om man inte är lika stark som motståndaren!

Linde är en av dom bästa målvakterna i allsvenskan om inte den bästa?
Chili är HY och inte 9:a.
Citera
2024-04-25, 08:24
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Herregud, höj dig. Du inser att mer än halva omgången spelas ikväll va?
Är väl du som helt missar min poäng. Av de lag Valvanto försöker vifta bort är det bara Värnamo som inlett säsongen dåligt.
Citera
2024-04-25, 08:32
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Finns inte en chans att ni vinner imorgon. Bara att lasta in på seger för MFF. Frågan är om det ens är spelbart?

Seger för MFF ger alltså mer än 2x !!!? 🤯

Tack! Eftersom piss lilldif HTFF tog ett rött och släppte in ett brände de min dubbel på seger för dem och arslet igår så blev det en dubbel på Bajen och nöffnöff idag. Tar det som betalning.
Citera
2024-04-25, 08:40
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Chili är HY och inte 9:a.
Kan man inte ens driva bollen helt ohotad i låg fart utan att tappa kontrollen över den spelar det ingen roll vilken position man har. Det är som att han har två cementklumpar på fötterna. Bara ingen slänger honom i hamnen... Förhoppningsvis gör Bosse en trött värvning i sommar. Jag skulle garva arslet av mig!
Senast redigerad av trazkei 2024-04-25 kl. 08:42.
Citera
2024-04-25, 08:46
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är väl du som helt missar min poäng. Av de lag Valvanto försöker vifta bort är det bara Värnamo som inlett säsongen dåligt.
Faktum kvarstår, ni har mött lag som antagligen kommer ligga på undre halvan och i botten, utöver hemmaderbyt mot Dif där ni alltid har en enkel seger. Din poäng är att samtliga dessa lag förutom VSK är bättre än Bajen för att de ligger före oss fem omgångar in med en match mer spelad?
Citera
2024-04-25, 09:02
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Kan man inte ens driva bollen helt ohotad i låg fart utan att tappa kontrollen över den spelar det ingen roll vilken position man har. Det är som att han har två cementklumpar på fötterna. Bara ingen slänger honom i hamnen... Förhoppningsvis gör Bosse en trött värvning i sommar. Jag skulle garva arslet av mig!
Under 2021 var han alltså toppklass i världen på uppmätt topphastighet. Alltså före Mpabbé till och med. Och då ligger hans styrka i accelerationen. Hans stora brist ligger i beslutsfattandet. Därför korkat att låta honom spela 9:a.
Citera
2024-04-25, 09:08
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Otroligt låg efter Djurgården aldrig får felaktiga straffar mot Malmö.

Nyberg älskar motsatsen dock.
Citera
2024-04-25, 09:09
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Under 2021 var han alltså toppklass i världen på uppmätt topphastighet. Alltså före Mpabbé till och med. Och då ligger hans styrka i accelerationen. Hans stora brist ligger i beslutsfattandet. Därför korkat att låta honom spela 9:a.

Fast 2021 var han förmodligen fortfarande att betrakta som "30-åring". Jag gillade honom i DIF just för snabbheten. Men fanskapet springer inte ens ifrån Gustav Svensson utan boll nuförtiden! Adderar man hans katastrofala teknik är han fan långsammare än mig! Och jag är fan inte snabb längre!

Usel! Men Bosse är kanske sugen?
Citera
2024-04-25, 09:15
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Faktum kvarstår, ni har mött lag som antagligen kommer ligga på undre halvan och i botten, utöver hemmaderbyt mot Dif där ni alltid har en enkel seger. Din poäng är att samtliga dessa lag förutom VSK är bättre än Bajen för att de ligger före oss fem omgångar in med en match mer spelad?
Nej, min poäng är att man kanske borde undvika att kalla lag som ligger före en i tabellen för usla. Att dessa faller av så småningom tar jag också för givet, men det är ju knappast som någon av dessa varit usla när vi mött dom. Jag möter ju t ex hellre Elfsborg nu än Mjällby..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in