2024-04-24, 18:18
Medlem
daf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20200101
Jo då svenska ambulansen har liksäckar!
vilken lögn. Ambulans hanterar inte brottsplatser, vilket är första misstanke vid konstaterat dödsplats på fall.
Citera
2024-04-24, 18:20
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likvarderaren
Den yvigaste sammanställningen jag någonsin läst - det som är mest troligt är att inget i din sammanställning stämmer!
Tragiskt, bara att sitta still i båten så kommer sanningen fram. Snart börjar bekanta och nära avslöja vad det handlar om. Annars är det bara att invänta FUP.

Håller helt med. Förstår inte hur människor har mage att ljuga och sprida rykten i en tragedi som denna.
Citera
2024-04-24, 18:21
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20200101
Jo då svenska ambulansen har liksäckar!

Citat:
Ursprungligen postat av daf66
vilken lögn. Ambulans hanterar inte brottsplatser, vilket är första misstanke vid konstaterat dödsplats på fall.

Det räcker att googla liksäck ambulans för att hitta en komplett utrustningskatalog för ambulans i exempelvis Region Kronoberg, där ambulansen har en... gissa? Liksäck.

Edit: Dessutom används givetvis inte liksäckar enbart för att hantera kroppar vid brottsplatser.
Citera
2024-04-24, 18:24
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Jag blir uppriktigt förvånad då kristna inte brukar göra sånt här.

Det här brukar vara ett muslimskt modus operandi, och därför undrar jag om han var muslim förut och kanske bytt namn? I och med att tråden även nämner att han kan ha varit transsexuell, om det är sant så kan det ju ha samband med namnbyte.
Bott under en sten?
(FB) 3 personer har hittats döda i Sala, 2019-01-23
(FB) Mamma i Halmstad häktad misstänkt för mord på sitt barn i fyraårsåldern, 2019-09-30
(FB) Mamma misstänks ha dödat 3½-årig dotter med fentanylplåster, Motala 16/6 -13
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
(FB) Misstänkt vållande till annans död (treårig flicka) Norrköping 2020-01-30, två gripna. Mamman dömd till fängelse.
(FB) Pappa misstänks ha orsakat 4 årig flickas död, Uddevalla.
(FB) Stockholm - Kvinna och barn hittade döda i bil. Misstänkt mord. 2019-01-18
(FB) Grov mordbrand Dalarö, två barn döda, 2013-09-29
(FB) Eslöv: misstänkt mord på barn, person gripen (2022-12-09). Dömd till livstid i TR (2023-05-31)
(FB) Kvinna och barn (barnet avlidet) knivskurna i Håbo - 9/7 2015

Och detta är bara några av det som finns här på Flashback, så ge fan i ditt skitsnack.

Barnamord finns i alla grupper.

OnT:har någon av föräldrarna någon historia inom psyksjukvården?
Senast redigerad av Eren-Jaeger 2024-04-24 kl. 18:29.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Svenska ambulanser har väl inga liksäckar, det har brandkåren och politi

Mysko att det inte finns.
Senast idag lade jag in en liksäck i en enhet som hade nyttjat sin och behövde en ny.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Inga ytliga skador enligt media.

Och då stämmer det alltså?
Du har sett det med egna ögon?
Citera
2024-04-24, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Var har det stått att barnen inte visat yttre skador?
Ett tips- googla tidningsrapportering o följ tv rapportsändning..
Barnen har dödats, men deras kroppar visade inga synbara skador.
De har utsatts för något annat, som de flesta av oss tolkar som att de fått i sig starka medikamenter.
Citera
2024-04-24, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det är en huvudregel i de flesta (alla?) regioner men det betyder inte att det inte finns undantag och regionerna har handböcker som reglerar detta. Region Dalarna skriver exempelvis:

En grundregel för ambulansen är att de skall köra levande/sjuka och inte avlidna. Undantag är om en död påträffas ute på allmän plats, när polis beordrar och barn under 15 år, då tar ambulansen med den döde till akuten om det inte finns misstanke om brott.

Det står lite annorlunda i de medicinska riktlinjerna för ambulanssjukvården i region stockholm.
Citera
2024-04-24, 18:27
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BojkottarALLA
Kan någon förklara för mig hur pappan skulle skada sig själv med livshotande skador? För mig är det osannolikt att ta död på sig själv med flera stickskador utan att få ont

Skära sig i halsen?
Citera
2024-04-24, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrhjulingen
Med tanke på att man nämner vårdnadshavare och inte föräldrar, så funderar jag på om kanske barn/barnen inte är hans biologiska? Någon nämnde att mannen flyttat in senare, för 7 år sen eller nåt och barnen ska vara 7-9 år. Behöver såklart inte betyda något, men det "vanliga" är väl att man lever ihop innan/när barnen föds? Bara en tanke.
Intressant. På Mrkoll står det att han bara bott där i 7 år. Hur gamla var barnen?
Citera
2024-04-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firefoxs
Det händer men det hör inte till vanligheterna och är inte något standardutryckning. Jobbar du inom ambulans så kommer du förmodligen stöta på det i din karriär men du kommer knappast stöta på det flera gånger i veckan eller ens flera gånger i månaden. Jag har många ambulanskollegor och enligt vad dem berättar så har de stött på ett fåtal döda barn och då har det varit i samband med olyckor eller sjukdom. Mord är extremt ovanligt. Där vet jag en kollega endast som varit med om.

Sen beror det mycket på vart i landet man jobbar.
Mer i Stockholm.
Mindre i Kiruna.
Typ.
Citera
2024-04-24, 18:28
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Grannarna i Lina Hage bestörta över tragedin med de döda barnen
Uppdaterad idag 16:21

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/grannarna-i-lina-vi-ar-sarade-inom-oss

Citat:
Ursprungligen postat av Kattmatsburk
Intressant. På Mrkoll står det att han bara bott där i 7 år. Hur gamla var barnen?

7 och 8 år 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in