2024-04-22, 14:23
Medlem
Stämmer ej, utanför tbanan var det ju
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Alla döda satt väl på samma uteservering, på ett fik. Du vet att fik kan ha en utedel? Frågar kvarstår: Hur lyckas man misslyckas med att ens skjuta i närheten av sina mål? Hur efterblivna är dessa gangsters?
Citera
2024-04-22, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuZZ23stgang
Musa darboe och alieu darbo(saja) och de bege två är väldigt bra vän med iseyas bahta.
Aaa... ser nu. Polisen har illustrerat gruppens rörelser rätt bra (Aktbil 447, s762--765).
Kallas Alieu för Saja eller?
Svårt att tolka vilka i gruppen Polisen menar att Philip mer specifikt spanade på... Han måste väl rimligtvis själv upplevt att de han följde, och rapporterade vidare om, var "rätt" personer utifrån det uppdrag han fått...
Senast redigerad av 163-127-123-aka-1 2024-04-22 kl. 15:56.
Citera
2024-04-22, 16:18
Medlem
Film från gripandet via polisens kroppskamera om någon är intresserad:
https://www.youtube.com/watch?v=mUXr...nel=PrimeCrime
Citera
2024-04-22, 22:04
Medlem
GenXLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wixadij
gällande debatten om att Elias var helt oskyldig osv så kan vi klargöra detta nu.

Läs Aktbilaga 450 från sida 1794 så kan ni återkomma med eran egna slutsats.

Jag försökte skumläsa, men lyckades inte identifiera vem bland de olika alias som skulle vara Elias?

Skulle du kunna tänka dig att ge din bild av det hela? Din analys och slutsats?

Jag håller med Tigrinnan om att Elias just där och då inte verkar ha varit det tilltänkta offret, men om M ville ta ”sin becknarväska” från Elias så känns det inte som om Elias levde helt laglydigt? Eller?

Vad står M för, förresten? Mousa?

Och så har vi de gamla fotona på Elias med sedelbuntar och 23St-tecken, droger (påstådda) i Petflaska mm.

Observera att jag INTE tycker att någon, vare sig man är barn, vuxen, kriminell eller inte, förtjänar att bli skadad / dödad! Tvärtom. Vi önskar nog alla att det här besinningslösa våldet upphör… Och att varenda kotte slutar köpa illegala droger och slutar finansiera allt det här…
Citera
2024-04-23, 09:23
Medlem
GenXLadys avatar
Nevermind, jag hittade när jag läste på rätt sidor
Citera
2024-04-23, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenXLady
Nevermind, jag hittade när jag läste på rätt sidor
Vad stod de
Citera
2024-04-23, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Aaa... ser nu. Polisen har illustrerat gruppens rörelser rätt bra (Aktbil 447, s762--765).
Kallas Alieu för Saja eller?
Svårt att tolka vilka i gruppen Polisen menar att Philip mer specifikt spanade på... Han måste väl rimligtvis själv upplevt att de han följde, och rapporterade vidare om, var "rätt" personer utifrån det uppdrag han fått...
Yes! Finns två Alieu inom fupsen ena är alieu ceesay vilket är den som då blivit skjuten i benet, andra är Alieu Darboe som vanligtvis kallas för Saja.
Citera
2024-04-24, 01:19
Medlem
Framgår tydligt att uppdragsgivaren har koppling till foxtrot, men har dådet att göra med konflikten mellan foxtrot och dalen?
Dessa småbarn som blev beskjutna verkar ha koppling till 23st, och 23st är ju allierade med dalen och gjort dåd åt dom under konflikten.

Någon får gärna rätta mig om man uppfattat detta på ett annat sätt.
Citera
2024-04-24, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Nej inte en enda av de som blev skjutna satt på något fik!
Alla som träffades vid skjutningen (vare sig de dog eller bara skadades) befann sig utanför eller i nära anslutning till torget utanför tunnelbanans entré.

Där ser man, var övertygad om att de satt på en uteservering. Hur som helst, min fundering kvarstår: Hur jävla efterblivna är dessa gangsters som har som mål att skjuta ett annat gäng gangsters, men istället skjuter lite randoms vid ett torg.
Citera
2024-04-24, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Där ser man, var övertygad om att de satt på en uteservering. Hur som helst, min fundering kvarstår: Hur jävla efterblivna är dessa gangsters som har som mål att skjuta ett annat gäng gangsters, men istället skjuter lite randoms vid ett torg.

Vad fick dig att tro att de satt på ett café?
Är det för att du sett bild på att det sitter en skylt ovanför entrén till tunnelbanan där det står nåt om ett café?
Citera
2024-04-24, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Vad fick dig att tro att de satt på ett café?
Är det för att du sett bild på att det sitter en skylt ovanför entrén till tunnelbanan där det står nåt om ett café?

Det var vad jag mindes av händelsen, men uppenbarligen mindes jag fel. Just den detaljen är den minst relevanta i det jag försöker lyfta.
Citera
2024-04-24, 18:02
Medlem
Finns en separat tråd för detta men kan vara värt att påpeka här att de två MGM som har gripits med automatvapen misstänkta för förberedelse till mord (det verkar dock som att det officiellt från åklagarhåll endast har bekräftats misstankar om grovt vapenbrott) utanför Attunda Tingsrätt idag (24/4-24) kopplas till Farsta-rättegången.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...nda-tingsratt/
Senast redigerad av dxz-- 2024-04-24 kl. 18:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in