Jag minns en gång för 15 år sedan. Då hade jag supit relativt hårt under tre månader- även om det ändå var relativt under kontroll åkte jag dit på sjukt hårda konsekvenser! Jag fick nämligen Akut Pankreatit. Var bara 28 då! Fick genomgå 23 magoperationer, operera in en sådan där jädra stomipåse på magen. Åkte rullstol i 1,5 år!
Funderat en del vad fasen jag reagerade så jädra hårt just den gången för! Jag drack ganska mycket men det var då en 70a Vodka och 3-4 7,2

r.
Kom på det sedan att jag bodde strax innan detta på Kanarieöarna under ett år där jag hade festat hårt under drygt ett halvår och speciellt en gång gjorde jag bort mig ordentligt!
Jag kom över sådana här barbiturater phenobarbital. Det är ju fasen en dödshjälp medicin! Jag trodde "bara" det var "de gamla benso tabletterna" och jag trodde de var roliga på något sätt. Så jag klippte 10 st! Jag blev SÅ SJUK VA! VAR RIKTIGT NÄRA JAG DOG!
Jag överlevde nätt och jämt men de där slog ut min kropp totalt! Så när jag sedan fortsatte att kröka och så efteråt behövdes inte speciellt mycket alls för den verkliga dödsstöten skulle komma.
Det ena ger ju det andra! Och nu fattar jag att anledningen till att jag fick pankreatiten var en komplikation utav överdosen på phenobarbital och att jag aldrig tillät kroppen återhämta sig efteråt.
Glad jag lever hälsosammare idag!