Citat:
Ursprungligen postat av
zobra
Så vi ska ge 3 miljarder av pengar som kunde gå till vården enbart för du vill straffa folk som inte gillar svågerpolitiken som leder till vårt förfall med arbetare från utlandet och allmän invandring.
Jag spottar på partiska landsförrädare
Jag vänder på din gröna spottloska med min kattmagi, så den splattar tillbaka i ansiktet på dig!
Vad jag menar är att "Sverigevännerna" kommer att gnälla och gnöla och klaga och gråta i högan sky den dagen Kungliga Operan (med sin gustavianska arkitektur) rivs ner till grus och bråte. Och bli alldeles till sig av vrede när ett kebabhak, eller en fritidsklubb för nysvenskar, eller ett trendigt vegan-hak för hipsters byggs upp i dess ställe.
Jag menar att "Sverigevännerna" pratar fint och högt om kulturarv och Svenskhet, men när det kommer till att betala för vårt kulturarv och att bevara Svensk kultur,
DÅ slår plötsligt Shylock snålheten igång på 120%.
Om man är en konservativ sumprunkare så borde det vara ganska uppenbart att ens kultur och värderingar inte är jättepoppis bland ungdom och allmänhet... så om man som konservativ sumprunkare vill bevara sin kultur så får man också vara beredd att slanta upp lite stålar!
Kulturarvet bevarar sig inte av sig självt!