2024-04-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Men för helvete! Jag misstrodde Julia under en kort tid, det erkänner jag utan omsvep. Men sedan förstod jag snabbt hur det verkade ligga till och nu bekräftas det.

Det är ju lätt att förstå varför Linnea skulle leka vän med Julia nu i backspegeln. Vidrigt.

Tänk ett extra varv. L är tillsammans med en notorisk lögnare som manipulerar sin omgivning. Han kan lika gärna ha sagt att allt var ok med att barnet fick åka i och med att de fixa pass.

Sen är det märkligt att Jullan går ut med att hon vet att barnet är i Spanien och att hon inte är kidnappad.
Vad är så problemet?
Citera
2024-04-23, 18:26
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Tveksamt.
Hon hjälpte till att fixa ett pass och var väl medveten om att barnet skulle åka iväg.

Det här talar starkt för att hon faktiskt ”sålt” umgänge med sitt barn i utbyte mot fortsatt försörjning. Vi har alla hört samtalet med C där hon begär ersättning för avgiften av ett pass till dottern. Det var ett tag sen, men redan då visste hon att det snart skulle bli aktuellt med utlandsvistelse och var uppenbarligen OK med det.
Förmodligen är det löften från C som inte infriats varför hon nu vänder sig mot honom igen där hennes mamma skriver att polis är inkopplad.
Citera
2024-04-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Det här talar starkt för att hon faktiskt ”sålt” umgänge med sitt barn i utbyte mot fortsatt försörjning. Vi har alla hört samtalet med C där hon begär ersättning för avgiften av ett pass till dottern. Det var ett tag sen, men redan då visste hon att det snart skulle bli aktuellt med utlandsvistelse och var uppenbarligen OK med det.
Förmodligen är det löften från C som inte infriats varför hon nu vänder sig mot honom igen där hennes mamma skriver att polis är inkopplad.

Hon har ju postat att barnet är i Spanien och att hon inte är kidnappad.
Så varför blanda in soc och polis om det inte har skett något brott?

De får ju ta och stila till sig. Antingen har Kräftan stuckit med barnet utan hennes vetskap eller så har inte.
Citera
2024-04-23, 19:00
Medlem
Citat:
Hon har ju postat att barnet är i Spanien och att hon inte är kidnappad.
Så varför blanda in soc och polis om det inte har skett något brott?

De får ju ta och stila till sig. Antingen har Kräftan stuckit med barnet utan hennes vetskap eller så har inte.

Dom kanske hade en överenskommelse som han inte höll? Om antal dagar eller likn?
Hon kanske var *fine* med några dagar?
Sedan finner JAG det märkligt att HAN hämtar barnet från Julia och tar henne utomlands och att det sedan ligger på Julia att HÄMTA barnet. Om HAN tar barnet utomlands ligger det på honom att LÄMNA flickan i Sverige. Det e väl vad jag tycker men jag vet inte vad dom kommit överens om?
När man hör honom nu så verkar han skita i förskolan. Han har inga planer på att flickan ska hem. Han snackar om att Lilla C ska gå skola där osv. DET kanske inte Julia går med på?
Så då blir det en form av kidnappning.
Citera
2024-04-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Men för helvete! Jag misstrodde Julia under en kort tid, det erkänner jag utan omsvep. Men sedan förstod jag snabbt hur det verkade ligga till och nu bekräftas det.

Det är ju lätt att förstå varför Linnea skulle leka vän med Julia nu i backspegeln. Vidrigt.

Vet inte vad man ska tro om Julia men Linnea kan ju lätt ha spelat vän med henne för att på nått sätt låtit dom ta barnet.
Citera
2024-04-23, 19:23
Medlem
Citat:
Julia gick själv ut och skrev att inget barn är kidnappat utan barnet är i Spanien.
Hon fixade ju till och med pass.

Så då ljög Kräftan när han hävdade att hon skulle komma ner och hämta barnet?

Vad är det här för larvigheter egentligen de här föräldrarna håller på med.

Hon kanske gick med på en veckas semester eller så visste hon inte att dom skulle dra utomlands.
Eftersom Chrippa är Sveriges största lögnare kan han övertalar Julia till att göra passet för att dom skulle åka tillsammans till Spanien? Hon är ju galet kär i honom så hon kanske fick förhoppningar igen.
Nej jag vet inte men lämpliga föräldrar är dom ju inte.
Citera
2024-04-23, 19:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Nu har Julias mamma skrivit till en på instagram att Julia inte visste om att barnet skulle till Spanien och att både soc & polis är inkopplade och dom väntar nu på beslut från socialtjänsten.

Nu när detta är ute kan jag bekräfta att detta stämmer. Julia jobbar off cam. Hur försvarar men Chrippa och Skabbelina nu? Totalt oacceptabelt beteende.
Citera
2024-04-23, 19:34
Medlem
Citat:
Hon kanske gick med på en veckas semester eller så visste hon inte att dom skulle dra utomlands.
Eftersom Chrippa är Sveriges största lögnare kan han övertalar Julia till att göra passet för att dom skulle åka tillsammans till Spanien? Hon är ju galet kär i honom så hon kanske fick förhoppningar igen.

Nu ska vi inte kasta Julia under bussen tycker jag. Hon har säkert sina fel och brister, det har vi väl alla på ett eller annat sätt. Hon kan bättra sig, kan även Chrippa (kanske)?
Vi vet inget så det bara avvakta och se hur dom löser detta.
Skulle inte förvåna mig om Chrippa & SNEA på något sätt lurat Julia.
Citera
2024-04-23, 19:35
Medlem
"I början hade jag ett intryck av honom att han var en översittare, väldigt dryg. Men sen så under tiden dagarna gick han var såhär svartsjuk och jag vet inte, då ändrades min uppfattning."
Klart uppfattningen ändrades till att han var något att ha när han visade att han var svartsjuk 😂😂

(Ur Linneas video om frågor ingen ställt och ingen egentlig bryr sig om)
Citera
2024-04-23, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nu när detta är ute kan jag bekräfta att detta stämmer. Julia jobbar off cam. Hur försvarar men Chrippa och Skabbelina nu? Totalt oacceptabelt beteende.

Har aldrig försvarat dom.. Jo Chrippa har jag försvarat (lite) men aldrig SNEA. Den bruden har gett mig badvibbs sedan dag 1
Citera
2024-04-23, 19:38
Medlem
Citat:

Jullan svänger mycket i sina historier.
Märkligt att barnets mormor känner sig tvungen att posta vad de håller på med gällande rättsväsendet.
Citera
2024-04-23, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vad har du för erfarenhet av barn, eller gör du detta bara för att stöka till det för Chrippa? Du kommer ju inte få med dig Julia på det tåget. Lilltjejen har det bättre än på länge, att folk tjatar om förskola och annat är bara löjligt. Det är inte andras sak att avgöra vilka ungar som skall på förskola, det är frivilligt och används i första han för föräldrar som arbetar dagtid och behöver omsorg.
Soc är informerad om drevet och hatet, just saying

Vad har du för erfarenhet av barn? Hade det varit flera barn som är med lilltjejen så okej. Nu är hon dock ett ensamt barn och behöver stimulans av andra barn. Max 1% av dagens föräldrar lyckas stimulera sina barn som en förskola gör. Hur tror du att ett barn som flänger runt med 2 personer utvecklar samspel? Tänker du att barnprogram löser det? Chrippa är så upptagen med sig själv, så han gör det han absolut måste göra för barnet, t.ex ge barnet mat. Chrippa tror att pengar och prylar är att ge kärlek. Det är tragiskt att en snart 40-årig pojke inte vet bättre. Hur många gånger tror du att flickan har sagt att hon saknar mamma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in