2024-04-23, 12:56
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Risken för återfall i brott bör nog betecknas som väldigt liten. Han har väl inte varit inblandad i allvarlig brottslighet tidigare? Detta måste väl ändå beaktas?
Han har ett par misshandelsdomar på sig tidigare. Minst två som jag känner till.
Det kan möjligen ligga honom i fatet.
Men som jag förstår det av artikeln jag länkade i tidigare inlägg så är det framför allt rättsmedicinalverkets utredning om dem aktuella återfallsrisken som är avgörande. Och då skulle jag tro att hans svar på behandling av sina aggressions- och alkoholproblem kommer att väga tungt. Men här är jag ute på tunn is och tolkar. Läs artikeln, det står mer detaljer om kriterierna där.

Citat:
Tror du han får beundrarpost i fängelset från kvinnor? Kända interner får väl rätt mycket uppmärksamhet från motsatta könet?
Det skulle jag tro. Det tycks finnas gott om ensamma kvinnor som letar ”förbättringsprojekt”.

Citat:
Jag gissar att han kommer att sitta ca 16 år i fängelse och sen blir han frigiven pga gott uppförande. Då är han runt 70 år gammal.
Man kan inte lugga en flintskallig

Därom kan vi bara spekulera.
Knutbypastorn Helge Fossmo fick sitt straff tidsbestämt till 26 år till slut, och avtjänade 18 år på anstalt.
Anders Svensson som mördade sin fru med kniv i Gusum (Valdemarsvik) fick nyligen sitt livstidsstraff tidsbestämt till 30 år och lär då avtjäna 20 år innanför murarna.
Citera
2024-04-23, 12:58
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Risken för återfall i brott bör nog betecknas som väldigt liten. Han har väl inte varit inblandad i allvarlig brottslighet tidigare? Detta måste väl ändå beaktas?

Tror du han får beundrarpost i fängelset från kvinnor? Kända interner får väl rätt mycket uppmärksamhet från motsatta könet?

Jag gissar att han kommer att sitta ca 16 år i fängelse och sen blir han frigiven pga gott uppförande. Då är han runt 70 år gammal.
Man kan inte lugga en flintskallig.

Det avskummet kommer bara att bli elakare och elakare med åren, det enda han gjorde under rättegången var att tycka synd om sig själv.

Och så har han varit inblandad i allvarlig brottslighet förr när han misshandlade grannfrun som han också blev dömd för, gud vet vad svinet gjort som han inte lagförts för.
Tillochmed hans egna vänner var rädda för honom när han röjde runt!
Citera
2024-04-23, 13:04
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Om inte du vill att han ska belasta skattebetalarna så mycket pga lång tid i fängelse (18 år) så anser du kanske istället att hovrättens dom på 7 års fängelse var bättre?

Nej, bättre om han avlider en naturlig död, tycker du inte det också?
Citera
2024-04-23, 13:05
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:

Har du förresten läst hela förundersökningen och domarna? Anser du att M:s uppgifter är tillförlitliga gällande de skärmytslingar som enligt honom uppstod i relationen? Vad tror du om hans påstående om mansjouren?

Ja det har jag, har du?
Hans påstående om mansjouren var en lögn då mansjouren aldrig varit i kontakt med M.
Citera
2024-04-23, 13:07
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Det avskummet kommer bara att bli elakare och elakare med åren, det enda han gjorde under rättegången var att tycka synd om sig själv.

Och så har han varit inblandad i allvarlig brottslighet förr när han misshandlade grannfrun som han också blev dömd för, gud vet vad svinet gjort som han inte lagförts för.

Helt klart "a menace to the society", sådana fyllesvin skall låsas in
Citera
2024-04-23, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det allra bästa för samhället vore om Mikael tar sig av daga. Då skulle vi slippa höra mer om äcklet.
En riktig pissluffare med vidrig människosyn.
Eftersom vi inte har dödsstraff i Sverige och vi avlivar inte svin som Mikael, så hoppas jag på att han gör mäskligheten en tjänst och kastar in handduken, ju förr desto bättre.
Likaså kan Tintins sk pappa göra detsamma, vet att du hejjar på honom också.
Hur i helvete är man funtad när man ömmar för mördare?
Människor som aktivt mördat en annan människa.
Usch

Men det ska till hårdare straff för kvinnor som begår liknande brott....

Dom två mördarna har fått livstid båda två och jag har svårt att tro att det kommer landa på mindre än 18 år effektiv tid gör någon av dom.
Kanske Alexander får sitta lite längre då han mördade sitt barn.
Citera
2024-04-23, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Ja det har jag, har du?
Hans påstående om mansjouren var en lögn då mansjouren aldrig varit i kontakt med M.

Han fick en direkt fråga under rättegången om han varit i kontakt med mansjouren och svarade : nej.
Tror till och med det kan ha varit hans egna advokat som ställde frågan.
Citera
2024-04-23, 14:03
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:

Helt obegripligt hur en enda individ (som iofs enl egna uppg. här på fb fråntagits vårdnaden av sin son) fortf. kan försvara denna spillra till människovrak, synnerligen grov misshandlare samt kvinnomördare?

Min förhoppning är att bristen på alkohol till slut kommer att få denna amöba att avsluta sitt eget bedrövliga fullständigt meningslösa patetiska s.k. liv inom fängelsets murar!
Citera
2024-04-23, 14:05
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Han fick en direkt fråga under rättegången om han varit i kontakt med mansjouren och svarade : nej.
Tror till och med det kan ha varit hans egna advokat som ställde frågan.

Precis, vad har gräsklipparen att säga om det?
M. ljög i förhören och sedan kröp han till korset och erkände inför rätten att han aldrig varit i kontakt med någon mansjour.
Citera
2024-04-23, 14:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Du verkar ignorera hans uppgifter om dammsugarrör, trasiga rutor och mansjouren?

Du har en väldigt ojämställd syn på destruktiva relationer.

Citat:
Och så har han varit inblandad i allvarlig brottslighet förr när han misshandlade grannfrun som han också blev dömd för,

Hävdade inte M att han endast föst undan henne när hon ställde sig i vägen för honom? M sa väl dessutom att han inte haft något uppsåt att skada henne?

Tyvärr verkar inte M velat ha överklaga till hovrätten, kanske hade han blivit friad där?

Citat:
gud vet vad svinet gjort som han inte lagförts för.

Troligtvis ingenting. Du har ingen rätt att misstänkliggöra honom bara för att du inte har nåt bättre för dig om dagarna.
Citera
2024-04-23, 16:59
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Det blir bara löjligare och löjligare det gräsklipparen påstår. Oavsett vad vi skriver och kan bevisa genom fup och domar så gör han om det så det passar hans kvinnohat.

Mikael verkade gilla kast med liten kvinna.
Det fanns vittnen när Mikael KASTADE ner grannfrun från farstukvisten.
Mikael Eriksson har tagit tag i Ann-Sofie S tröja och kastat ner henne från en farstukvist.

Synd han inte blev anmäld för det han gjorde mot sin exfru.
Mikael misshandlade även sin exfru och dottern ringde polisen när han tänkte slänga ut henne genom fönstret från övervåningen.
Exfrun Licelott misshandlade han flera gånger, första gången 3 månader efter att dom fick sitt första barn.

FUP sidan 988
FL: När märkte du av det mer aggressiva beteendet då?
Licelott: 1990 då fick vi Johanna, 3 månader efter så skulle ut och fira. Den kvällen fick jag min första smäll, det var väl något vi gruffade om då.
FL: Så 3 månader efter ni fått eran dotter?
Licelott: Ja
FL: Vad bestod den "smällen" i?
Licelott: Ja jag fick en örfil och han slängde ner mig i backen, rev av mig guldkedjor och allting.
FL: Med öppen eller knuten näve?
Licelott: Med knuten näve.
FL: Minns du var det tog.
Licelott: Över halsen eftersom han slet av alla guldkedjor då.
FL: Jag vet att det kan vara svårt men om du försöker dra dig till minnes och beskriver hans sinnesstämning då?
Licelott: Han blir ju alldeles vansinnig, gapar och skriker. Han är liksom i sitt då och blir alldeles svart i ögonen. Sedan är det ju som att han vet för han är ju ångerfull men han säger att han inte kommer ihåg. Det väl vara något man försvarar sig med.
FL: Men slag mot halsen?
Licelott: Ja och så han tog i mig med
FL: Gjorde han så fler gånger?
FL: En gång som du sökt vård?
FL: 90 första gången? Pågick det sedan under hela förhållandet fram till 2003?
Licelott: Ja lite då och då
FL: Mellan tummen och pekfingret, hur många gånger skulle du uppskatta att det hände under de ca 13 år ni hade förhållandet?
Licelott: det är dom 5 till 7 ggr, och det värsta var då när Johanna ringde polisen för han skulle slänga ut mig från övervåningen.
FL: Johanna är dottern?

Mikael använder "kommer inte ihåg" när han har nyktrat till så skäms han för vad han har gjort.
Citera
2024-04-23, 21:42
Medlem
Jag tror inte vi behöver fundera så mycket på hur länge han får sitta, jag tror det löser sig av sig själv inom 5år
Någon annan intern som ordnar det

M har ju (minst) en tidigare misshandelsdom, avtjänad och ur systemet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in