2024-04-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Varifrån har du fått att ingen går på operan? Jag har varit där flera gånger och det var alltid fullsatt. Opera gör många människor glada, dock har man ett IQ under 80 och ett liv som består av ölfyllor, knark och epatraktorer kan det möjligtvis vara svårt att greppa som koncept.

Om det är slutsålt hela tiden så kanske företaget operan ska se över sin företagsmodell så dom kan renovera sina egna lokaler.

Varför ska jag sponsra finkultur I Stockholm som ingen går på?
Citera
2024-04-22, 20:51
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haltochkorkad
Om det är slutsålt hela tiden så kanske företaget operan ska se över sin företagsmodell så dom kan renovera sina egna lokaler.

Varför ska jag sponsra finkultur I Stockholm som ingen går på?

Varför upprepar du att ingen går på föreställningar som bevisligen är fullsatta? Tror du att en lögn blir sanning om man upprepar den?

Finkulturen hör tillvårat europeiska arv. Oroa dig inte, du kommer ändå ha råd med nästa tjackfix, det handlar om några kronor per år för en medborgare. Ett litet pris att betala för att detta land ska ha något att stoltsera med kvar.
Citera
2024-04-22, 20:53
Medlem
Baalzamons avatar
3.1 miljarder är faktiskt groteskt mycket pengar för en renovering
Citera
2024-04-22, 20:58
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
det handlar om några kronor per år för en medborgare.
Kör med Schyffert-resonemanget alltså, starkt. Självklart ska vi finansiera rödvinsvänsterns operabesök. Ge mig 10 mille om året, kostar ju bara en krona per invånare.
Citera
2024-04-22, 21:15
Medlem
Citat:
Varför upprepar du att ingen går på föreställningar som bevisligen är fullsatta? Tror du att en lögn blir sanning om man upprepar den?

Finkulturen hör tillvårat europeiska arv. Oroa dig inte, du kommer ändå ha råd med nästa tjackfix, det handlar om några kronor per år för en medborgare. Ett litet pris att betala för att detta land ska ha något att stoltsera med kvar.

Tar inte tjack, vad du fått det ifrån.

Vi har väl mer att stoltsera med en ett operahus som inte kan försörja sig självt. För väldigt få kan gå dit och väldigt få vill gå dit.

Varför ska jag som skomakare i Bromölla finansiera ett operahus i Stockholm?
Citera
2024-04-22, 21:17
Medlem
Citat:
Varifrån har du fått att ingen går på operan? Jag har varit där flera gånger och det var alltid fullsatt. Opera gör många människor glada, dock har man ett IQ under 80 och ett liv som består av ölfyllor, knark och epatraktorer kan det möjligtvis vara svårt att greppa som koncept.

Vet att de både krökas och knarkas mer bland våra kära skådespelare än hos gemene man.
Citera
2024-04-22, 21:34
Medlem
Den bör definitivt renoveras, pinsamt att inte kunna leverera ett riktigt operahus i huvudstaden.
Citera
2024-04-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Den bör definitivt renoveras, pinsamt att inte kunna leverera ett riktigt operahus i huvudstaden.

Kan man inte privatisera verksamheten?

Jag tycker det är pinsamt att det inte finns en bra bordell i huvudstaden.

Den ska väl vara någon form av turiststad.

Bolljagarna har i alla fall publik och betalar sina egna biljetter.

Taylor Swift har nog inga problem att hyra en lokal. För folk är beredda att betala för det.
Senast redigerad av Haltochkorkad 2024-04-22 kl. 21:59.
Citera
2024-04-22, 22:00
Medlem
Citat:
Varför ska kulturfjantarna få tillverka "kultur" ingen är beredd att betala av sina egna pengar för att nyttja. I alla andra branscher så måste man ha ett kundunderlag för att gå runt. Men det gäller inte för det vissa anser vara kultur.

Förklara varför en industriarbetare i Västervik eller Arjeplog ska betala för finkultur i huvudstaden som dom inte kommer se på ens på plansch.

Min kultur är öl, kokain, stora bilar, resor till Medelhavet och horor. Varför subventioneras inte det också?

För att ett fungerande samhälle bygger på tre "K". Kunskap, kommunikation och kultur!
Citera
2024-04-22, 22:01
Medlem
Citat:
Kan man inte privatisera verksamheten?

Jag tycker det är pinsamt att det inte finns en bra bordell i huvudstaden.

Den ska väl vara någon form av turiststad.

Bolljagarna har i alla fall publik och betalar sina egna biljetter.

Taylor Swift har nog inga problem att hyra en lokal. För folk är beredda att betala för det.

Det går säkert. Prive duger inte det?
Citera
2024-04-22, 22:06
Medlem
Lägg ner skiten om det inte kan bära sina egna kostnader!
Citera
2024-04-22, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rale
För att ett fungerande samhälle bygger på tre "K". Kunskap, kommunikation och kultur!

Make that 4. Kunskap, kommunikation, kultur och kulor.
Ahmed och hans gäng bara yallah pang pang utanför den slutsålda föreställningen, och publiken är så tagen av framförandet att de inte varsnar knallarna från glocken i det perfekt akustiskbehandlade 4,5GKr bygget. För vi förstår direkt att summan där kommer att dra iväg en bit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in