2024-04-16, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
Tråkigt men väntat. Vi får se hur lång tid det tar för honom att någorlunda rentvå sitt rykte. Innan dess kan blir svårt med nya satsningar.

Jag är starkt emot den här cancelkulturen i Sverige men man måste tyvärr förhålla sig till det.

Vet inte om jag håller med om att det kan räknas till cancelkultur, att göra affär med nationens fiende nummer ett straffar sig förståss och det är inte förvånande att man inte kan fortsätta driva verksamhet i Sverige. Men visst han har i stort blivit cancelled..
2024-04-16, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheef
Inga tankar på att revidera ditt felaktiga inlägg?

Revidera och revidera ... beror ju främst på vilka källor och vems utsago man fäster sin tilltro till.
Ett inlägg åldras också utifrån den information som fanns tillgänglig då det skrevs.

Men intressant är ju att J*nsson lyst med sin frånvaro i detta trots att han var med innan när de skulle starta upp rysslandssatsningen men därefter drog sig ur. Sägs till och med vara det som får dessa två kompanjoner att nu gå skilda vägar (och avveckla/stänga gemensamma restauranger).

Rätt smart också att avisera om nedstängning så pass tidigt att de som uppenbarligen inte bryr sig om kopplingen till Ryssland kan boka in ett "sista besök".
2024-04-16, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinSigurd
Revidera och revidera ... beror ju främst på vilka källor och vems utsago man fäster sin tilltro till.
Ett inlägg åldras också utifrån den information som fanns tillgänglig då det skrevs.

Men intressant är ju att J*nsson lyst med sin frånvaro i detta trots att han var med innan när de skulle starta upp rysslandssatsningen men därefter drog sig ur. Sägs till och med vara det som får dessa två kompanjoner att nu gå skilda vägar (och avveckla/stänga gemensamma restauranger).

Rätt smart också att avisera om nedstängning så pass tidigt att de som uppenbarligen inte bryr sig om kopplingen till Ryssland kan boka in ett "sista besök".

Oja jag ska dit innan såklart, blir 3:e eller 4:e besöket, men att dom ska stänga för gott är ju långt ifrån sanning. Jag har rätt bra insyn.
2024-04-17, 00:48
Medlem
Citat:
Prova käka där istället för att sitta och incelgissa

Man undrar varför någon som inte får sin lön från mannen i fråga skulle skriva ett inlägg som ditt. Black milk såg ut som en tvättäkta rysk mardröm och alltså inget ställe för mig.
2024-04-17, 06:26
Medlem
Nu stänger Aloë. Det kan väl inte vara en slump?

https://www.instagram.com/p/C5yIHQnCrBf/?igsh=eGN5dzFtMGh0Zmpt

Var de andra inte med på Daniels ryska äventyr eller har gästerna övergett dem? Eller båda?
2024-04-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LambertzSamvete
Man undrar varför någon som inte får sin lön från mannen i fråga skulle skriva ett inlägg som ditt. Black milk såg ut som en tvättäkta rysk mardröm och alltså inget ställe för mig.
Får ingen lön från företaget, däremot är jag rätt bra på att håva in stålar i kassan
2024-04-18, 05:31
Medlem
Så Aloë stänger, Villa Dagmar avvecklas och jag misstänker att Black Milk Coffee bar inte kommer att finnas kvar efter sommaren.

Jag skulle verkligen vilja ha varit en fluga på väggen när det kommer till diskussionerna mellan Nicklas Jonsson och Daniel Höglander.

Ska vi gissa på att de går skilda vägar?
2024-04-18, 05:47
Medlem
JerryCottons avatar
Underbart att det går dåligt för folk som i dagsläget har något ekonomiskt med Ryssland att göra!
2024-04-18, 10:28
Bannlyst
Citat:
Oja jag ska dit innan såklart, blir 3:e eller 4:e besöket, men att dom ska stänga för gott är ju långt ifrån sanning. Jag har rätt bra insyn.

Aloë stänger för gott.
Om du har rätt bra insyn så vet ju du ockdå att Daniel och Nicklas inte pratar mer med varandra än absolut nödvändigt.
2024-04-18, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snomodd
Aloë stänger för gott.
Om du har rätt bra insyn så vet ju du ockdå att Daniel och Nicklas inte pratar mer med varandra än absolut nödvändigt.
Var det endast Daniel som sysslade med rysslandssatsningen?

Har det alltid varit så, att de inte pratat mer än nödvändigt med varandra?

Stänger Aloë på grund av bristande kundintresse efter Ryssland, eller på grund av osämja mellan krögarna på grund av Ryssland?

Kan Ryssland ha handlat om någon utpressning mot Daniel?
2024-04-18, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Var det endast Daniel som sysslade med rysslandssatsningen?

Har det alltid varit så, att de inte pratat mer än nödvändigt med varandra?

Stänger Aloë på grund av bristande kundintresse efter Ryssland, eller på grund av osämja mellan krögarna på grund av Ryssland?

Kan Ryssland ha handlat om någon utpressning mot Daniel?

Aloë stänger främst pga att det är dyrt att driva finkrog, och att Daniel och Nicklas har skilda tankar om framtiden och vad dom vill göra.
Rysslandsgrejen gjorde att stängningen blir tidigare än planerad, tanket var att ha öppet till årsskiftet, men med slla avboknigar som har rasat in sen påsk så väljer dom att bomma direkt efter sommaren.

Dom har aldrig varit polare, men dom har glidit ifrån mer och mer.
2024-04-22, 18:35
Medlem
DN och mitti.se har den senaste veckan skrivit artiklar om Aloë:s nedstängning

https://www.dn.se/sverige/efter-rysslandskritiken-omtalad-finkrog-stanger/

https://www.mitti.se/nyheter/stjarnkrogen-alo-stanger--kort-efter-kritikstorm-6.3.217144.8ef263990f

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in