2024-04-10, 12:53
Medlem
Marknaden värdesatte inte nyheten toppenbra. Intressant..
Citera
2024-04-10, 19:38
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odessa7
Marknaden värdesatte inte nyheten toppenbra. Intressant..
Häng med lite. Aktien späds ut med den riktade emissionen..
Citera
2024-04-10, 20:41
Medlem
Sålde rubbet idag med 400 % på löjligt kort tid. Nog min största aktievinst hittills

Tror dock fortfarande på bolaget men var för mycket pengar det handlade om nu.
Citera
2024-04-10, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Häng med lite. Aktien späds ut med den riktade emissionen..

Vilket är en riktigt bra nyhet.

Bara folk som investerar kortsiktigt ser det som en dålig grej, jag som investerar långsiktigt och har miljarder till godo ser det bara som positivt att Astor expanderar men folk förstår inte så mycket i business världen nuförtiden.
Citera
2024-04-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Vilket är en riktigt bra nyhet.

Bara folk som investerar kortsiktigt ser det som en dålig grej, jag som investerar långsiktigt och har miljarder till godo ser det bara som positivt att Astor expanderar men folk förstår inte så mycket i business världen nuförtiden.
Aktien gick ned med ungefär lika många procent vid förra NE och steg sedan upp med ca 40% efter det så knappast ett dåligt beslut på lång sikt rent historiskt.
Citera
2024-04-11, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Aktien gick ned med ungefär lika många procent vid förra NE och steg sedan upp med ca 40% efter det så knappast ett dåligt beslut på lång sikt rent historiskt.

Blankning minskat till 0,15 %
Citera
2024-04-19, 12:29
Medlem
Är det roliga över i denna aktier eller är det bara nyvalet i styrelsen som oroar? Jag förstår inte varför den går under 20kr
Citera
2024-04-22, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisus
Är det roliga över i denna aktier eller är det bara nyvalet i styrelsen som oroar? Jag förstår inte varför den går under 20kr

Antalet ägare hos Avanza ökade lavinartat när värderingen låg på 15 sek upp till 25 sek. Då började någon med stora poster sälja av och tjäna stora pengar på oss småsparares investeringar. Antalet ägare hos Avanza är nämligen ännu högt - de som sålt är alltså få till antalet. En logisk slutsats av detta är att systemet är riggat och de rika rövknullar oss som vanligt.
Citera
2024-04-22, 15:28
Medlem
Citat:
Antalet ägare hos Avanza ökade lavinartat när värderingen låg på 15 sek upp till 25 sek. Då började någon med stora poster sälja av och tjäna stora pengar på oss småsparares investeringar. Antalet ägare hos Avanza är nämligen ännu högt - de som sålt är alltså få till antalet. En logisk slutsats av detta är att systemet är riggat och de rika rövknullar oss som vanligt.

Låter som en rimlig förklaring. Tyckte att kursrörelserna var lite väl stora för att enkom förklaras med den riktade nyemissionen.
Citera
2024-04-22, 15:38
Medlem
Citat:

Kunskap...
Citera
2024-04-22, 15:50
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisus
Bolaget är ju extremt litet och går ju bland annat med förlust så det är väl inte så konstigt om kursen svänger hit och dit och särskilt ner?
Citera
2024-04-22, 16:26
Medlem
Nästan varje tråd man går in så gråter folk floder om en aktie går ner några ynka %...

Jag kommer köpa mer eftersom jag håller denna långsiktigt.

Ungdomarna nuförtiden förväntar sig kunna köpa en aktier och alltid kunna sälja dom 1 vecka senare med vinst, ingen långtids perspektiv alls nuförtiden med den nya generationen märker man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in