2024-04-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BookB
Hade kanske varit bra om Martina Montelius och maken tagit emot erbjuden hjälp i form av familjebehandling och föräldrautbildning. Jag vet iofs inte närmare vad det innebär. Någon som vet?

Klart det känns lite konstigt att ”istället” lägga energi på att skriva i Expressen om Dumpen. Kanske ett sätt att försöka må bättre själv.

Verkar inte som att de är så där värst angelägna om att göra ett bra jobb ifrån sig som föräldrar.

Man skadar inte de man älskar + man tar hand om de man bryr sig om = de varken älskar eller bryr sig om sina barn. Enkel matematik.
Citera
2024-04-17, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldvast
Nä men fyfan.
Har Martina inte ens kunnat borsta tänderna på barnen?

Ca. 12:57 in i den här videon i länken nedan så gör sig Martina Montelius lustig över hur lekfulla ramsor/sånger används för att få barn att borsta tänderna.

Jag antar att det man gör när man sjunger tandborstningsvisor eller dylikt när man lär barn att borsta tänderna eller hjälper dem är att leka in rutiner. Hitta sätt att göra tråkgörat mer lustfyllt tills dess att det förhoppningsvis är automatiserat beteende som inte längre tar så mycket energi. (Individer med NPF kan ha svårigheter med att få till ett automatiskt agerande, så där finns det mer utmaningar).

https://youtu.be/LFaBW3msdBk?si=mZIWMMcdN-jbQ5lD

Nu har jag förstås tagit det här ur sitt sammanhang, kontexten är egentligen barnprogram som Martina tycks mena är för barnsliga och/eller förminska barnen eller nåt sånt. Så här handlade det inte om hennes egna barn mer än möjligen indirekt. Men med tanke på att hennes egna barn tydligen haft bristande hygienrutiner, så är kanske hennes attityd talande.

Det är möjligt att hon har några poänger med att detta med att adaptera allting för barn kan slå snett. men det blir kanske kanske också fel att tro att barn bara är någon slags små vuxna.

I videon berättar hon också om att den nu döda dottern - då tio år - brukar följa någon slags transtävling på YouTube, och sedan inlevelsefullt härma det hon sett. i stil med ”I’m a prostitute”. (Se videon för mer exakt beskrivning). Så Martina Montelius berättar offentligt för publik om när hennes dotter håller på och flamsar/leker hemma i ett privat icke-offentligt sammanhang, och lämnar ut dottern för att få skratt hos vuxenpubliken. Och för att visa hur modernt HBTQUIIIIIII-friendly hennes hem är.
Citera
2024-04-17, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Visst finns skolor som ordnar åtgärder för att hemmasittare ska klara grundskolan, som ju är obligatorisk. Råkar känna till att ett par större städer ordnar skolskjuts till specialklasser. Om Stockholm har sånt känner jag inte till. I vilket fall kan det vara tufft för föräldrar att få iväg hemmasittande till skolan.

Ja, jag tror det är jättetufft och skolor är verkligen inte alltid bra. Sedan reagerade jag iofs också på att det verkade som att alla tre barnen var hemmasittare (till och från i alla fall). Jag tänker att det kanske är vanligare att det bara är ett barn i en syskonskara på tre som har rejäla problem med att gå till skolan.

Ca 19.25 in i videon nedan berättar Martina Montelius om att hennes barn (då) går på Grimstaskolan i Vällingby. hon romantiserar lite kring hur mångkulturellt det är, med många språk och ger en känga till SD, om att detta skulle vara en Sverigedemokrats mardröm.

Vidare berättar hon också att hon samarbetar med skolans teatergrupp. Det kan nog vara på gott och ont när en förälder är så mycket på en skola och ”blandar sig i”. om det inte fungerar riktigt så kan det ju bli som att barnen inte får ha en egen fristad/zon. Men om det är vanligt att alla föräldrar är mycket på skolan så blir det kanske en annan sak. Funderade också i mitt stilla sinne på om Martina Montelius samarbete då även var en extra inkomst, egen research eller dylikt. Jag, jag, jag…

https://youtu.be/LFaBW3msdBk?si=vfTkPLeoSWiUgk9Y
Senast redigerad av BookB 2024-04-17 kl. 11:47.
Citera
2024-04-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BookB
Ca. 12:57 in i den här videon i länken nedan så gör sig Martina Montelius lustig över hur lekfulla ramsor/sånger används för att få barn att borsta tänderna.

Jag antar att det man gör när man sjunger tandborstningsvisor eller dylikt när man lär barn att borsta tänderna eller hjälper dem är att leka in rutiner. Hitta sätt att göra tråkgörat mer lustfyllt tills dess att det förhoppningsvis är automatiserat beteende som inte längre tar så mycket energi. (Individer med NPF kan ha svårigheter med att få till ett automatiskt agerande, så där finns det mer utmaningar).

https://youtu.be/LFaBW3msdBk?si=mZIWMMcdN-jbQ5lD

Nu har jag förstås tagit det här ur sitt sammanhang, kontexten är egentligen barnprogram som Martina tycks mena är för barnsliga och/eller förminska barnen eller nåt sånt. Så här handlade det inte om hennes egna barn mer än möjligen indirekt. Men med tanke på att hennes egna barn tydligen haft bristande hygienrutiner, så är kanske hennes attityd talande.

Det är möjligt att hon har några poänger med att detta med att adaptera allting för barn kan slå snett. men det blir kanske kanske också fel att tro att barn bara är någon slags små vuxna.

I videon berättar hon också om att den nu döda dottern - då tio år - brukar följa någon slags transtävling på YouTube, och sedan inlevelsefullt härma det hon sett. i stil med ”I’m a prostitute”. (Se videon för mer exakt beskrivning). Så Martina Montelius berättar offentligt för publik om när hennes dotter håller på och flamsar/leker hemma i ett privat icke-offentligt sammanhang, och lämnar ut dottern för att få skratt hos vuxenpubliken. Och för att visa hur modernt HBTQUIIIIIII-friendly hennes hem är.

Hon måste vara psykopat.
Citera
2024-04-22, 06:50
Medlem
Här har Martina skrivit en recension på en bok.

De förra var nog skrivna innan dotterns död, men den här är nog efter.

https://www.expressen.se/kultur/bocker/hennes-sorgliga-bok-ar-ett-litet-mirakel/
Citera
2024-04-22, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Här har Martina skrivit en recension på en bok.

De förra var nog skrivna innan dotterns död, men den här är nog efter.

https://www.expressen.se/kultur/bocker/hennes-sorgliga-bok-ar-ett-litet-mirakel/

Hur kan hon ens få fortsätta skriva? Vet de på expressen ingenting?
Citera
2024-04-23, 06:37
Medlem
Citat:
Hur kan hon ens få fortsätta skriva? Vet de på expressen ingenting?

Tekniskt sett är hon inte dömd. Hon har förlorat vårdnaden och en av hennes barn har begått självmord men hon är väl inte dömd….

Jag antar att hon har mäktiga vänner som inte bryr sig. Samma mekanismer som när folk tittade åt sidan Jean Claude Arnauts kladdande, Persbrandts missbruk etc. Montelius förefaller klara sig.
Citera
2024-04-23, 09:34
Medlem
Citat:
Hon måste vara psykopat.

Martina Montelius ÄR psykopat.
Citera
2024-04-23, 09:35
Medlem
Citat:
Tekniskt sett är hon inte dömd. Hon har förlorat vårdnaden och en av hennes barn har begått självmord men hon är väl inte dömd….

Jag antar att hon har mäktiga vänner som inte bryr sig. Samma mekanismer som när folk tittade åt sidan Jean Claude Arnauts kladdande, Persbrandts missbruk etc. Montelius förefaller klara sig.

Martina Montelius är inte dömd men hon har misshandlat sin dotter och vittnat mot henne... bara det bordet göra att hon inte får synas i media..
Citera
2024-04-23, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nnnilsson678
Martina Montelius är inte dömd men hon har misshandlat sin dotter och vittnat mot henne... bara det bordet göra att hon inte får synas i media..

Jag håller med dig. Men uppenbarligen tycker kulturvärlden och media annorlunda.

Det är som på MeToo. Högst svansföring hade man inom vänstern/kultursfären/media. Men det var också där flest avslöjades och/eller ignorerades (Persbrandt/Cantwell mm). Nu håller de Montelius om ryggen. Äckligt.
Citera
2024-04-23, 16:31
Medlem
Citat:
Jag håller med dig. Men uppenbarligen tycker kulturvärlden och media annorlunda.

Det är som på MeToo. Högst svansföring hade man inom vänstern/kultursfären/media. Men det var också där flest avslöjades och/eller ignorerades (Persbrandt/Cantwell mm). Nu håller de Montelius om ryggen. Äckligt.

ja det är vidrigt beteende. borde ändå ligga i medias intresse att inte låta henne synas. vad är hon ens känd för? Knappast sitt utseende och ingen direkt talang när det gäller skrivandet heller för hon skriver ju bara om sex.
Citera
2024-04-23, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nnnilsson678
ja det är vidrigt beteende. borde ändå ligga i medias intresse att inte låta henne synas. vad är hon ens känd för? Knappast sitt utseende och ingen direkt talang när det gäller skrivandet heller för hon skriver ju bara om sex.
Det är någonting vidrigt och korrupt som tillåter vidriga olämpliga människor få fortsätta påverka andra genom att ge dom utrymme i media, tv och kvällstidningar.
Stora skygglappar gäller för somliga.
Det är likadantbpå youtube.

Jag förstår inte, man hade önskat att detta hade uppmärksammats och att omvärlden reagerade som när P Roberto haffades och avslöjades som torsk.
Han plockades bort, hans kokböcker, intervjuer, medverkan, tv-program, matprodukter, allt togs bort.

Men när det handlar om somliga får dom fortsätta som om ingenting hänt, se på Federley och hans persona non grata..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in