2024-04-21, 20:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Det var Linneas nummer de försöker desperat leta efter försök nu att tvåla dit Jocke.

I antingen Linneas eller Anjos tidiga videosar så är det en konversation med mellan chrippa och Linnea där hon ger honom någon kod till youtube. Kan inte ta fram det just nu, men om någon har tid ikväll att leta så är det fritt fram, borde vara en av de första videosarna anjo gjort, eller linnes video. Kan även vara någon video Chrippa gjorde efter häktet också, kommer inte ihåg.

Ja nu när du säger det. Stämmer. Ska nog gå igenom allt jag har imorgon Det var så mkt på en gång så man sorterade bort massor.
Citera
2024-04-21, 20:31
Medlem
Dopys avatar
Om det stämmer att det finns en video på en konversation där Linnea ger chrippa en kod till youtube innan 28/12, då är det ju uppenbart att chrippa var okej med att Linneas nummer användes på kanalen.
Chrippa pratade ju tidigare om att någon försökte hacka hans kanal, så kan varit då han själv bytte till Linneas nummer.
Chrippa borde verkligen komma ut och berättade sanningen.

Angående att Jocke säger att chrippa skrek "Linnea har hackat mig" under häktningen så verkar det vara en lögn. Chrippa berättade att han fick veta när han kom ut ur häktet att Linnea hackat honom.
Jag har för mig även Anjo sa att dem berättade för chrippa när han kom ut ur häktet.
Och när dem spred nummret kopplat till kontot, det var då förtala gänget upptäckte att Linnea hackat kontot enligt dem själva.

Så antingen skrek chrippa under häktningen "Linnea har hackat mig", och efter det fick Jocke, Anjo, chippa och hela förtals gänget minnesförlust eftersom den sen upptäckte att Linnea hackat chrippa och informerade honom om det 12 dagar efter häktningen.

Eller så är att chrippa ska ha skrikigt "Linnea har hackat mig" en lögn, vilket det är eftersom det är inte vad Jocke, Anjo och Chrippa sa i början. "Linnea har hackat mig" historien kom långt senare.

Jag tror inte Linnea hackat chrippa, jag tror Chrippa valde att byta till Linneas nummer efter folk försökte hacka hans youtube kanal.
Och jag tror som sagt "Linnea har hackat mig" historien är en lögn.
Citera
2024-04-21, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Om det stämmer att det finns en video på en konversation där Linnea ger chrippa en kod till youtube innan 28/12, då är det ju uppenbart att chrippa var okej med att Linneas nummer användes på kanalen.
Chrippa pratade ju tidigare om att någon försökte hacka hans kanal, så kan varit då han själv bytte till Linneas nummer.
Chrippa borde verkligen komma ut och berättade sanningen.

Angående att Jocke säger att chrippa skrek "Linnea har hackat mig" under häktningen så verkar det vara en lögn. Chrippa berättade att han fick veta när han kom ut ur häktet att Linnea hackat honom.
Jag har för mig även Anjo sa att dem berättade för chrippa när han kom ut ur häktet.
Och när dem spred nummret kopplat till kontot, det var då förtala gänget upptäckte att Linnea hackat kontot enligt dem själva.

Så antingen skrek chrippa under häktningen "Linnea har hackat mig", och efter det fick Jocke, Anjo, chippa och hela förtals gänget minnesförlust eftersom den sen upptäckte att Linnea hackat chrippa och informerade honom om det 12 dagar efter häktningen.

Eller så är att chrippa ska ha skrikigt "Linnea har hackat mig" en lögn, vilket det är eftersom det är inte vad Jocke, Anjo och Chrippa sa i början. "Linnea har hackat mig" historien kom långt senare.

Jag tror inte Linnea hackat chrippa, jag tror Chrippa valde att byta till Linneas nummer efter folk försökte hacka hans youtube kanal.
Och jag tror som sagt "Linnea har hackat mig" historien är en lögn.

Varför skulle Linnea hacka ett konto hon redan hade tillgång till? Julia hade också tillgång till Chrippas inloggningar och möjlighet att stänga ner, hon hade dessutom ett intresse och har bevisligen samarbetat med Jocke sedan dag ett
Citera
2024-04-21, 20:39
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Varför skulle Linnea hacka ett konto hon redan hade tillgång till? Julia hade också tillgång till Chrippas inloggningar och möjlighet att stänga ner, hon hade dessutom ett intresse och har bevisligen samarbetat med Jocke sedan dag ett
Som jag skrev i slutet av mitt i inlägg. Jag tror inte hon har hackat hans youtube kanal, och finns hennes nummer kopplat till kontot är det troligen chrippa som valt att byta till hennes nummer av någon anledning.
Och meddelandet där Linnea ska ge chrippa någon form av kod till YouTube kanalen stödjer teorin att Linnea inte hackat kanalen.
Citera
2024-04-21, 20:48
Avstängd
Citat:
Som jag skrev i slutet av mitt i inlägg. Jag tror inte hon har hackat hans youtube kanal, och finns hennes nummer kopplat till kontot är det troligen chrippa som valt att byta till hennes nummer av någon anledning.
Och meddelandet där Linnea ska ge chrippa någon form av kod till YouTube kanalen stödjer teorin att Linnea inte hackat kanalen.

Men varför återställde hon inte kanalen då?
Citera
2024-04-21, 20:53
Medlem
Citat:

Citat:

Det känns som att ordet hacka gör att det blir feltolkat. Det behövdes inte hackas a'la rysk supercyberkrigare utan bara enbart loggas in, med lösenord. Men att det var någon annan än Chrippa själv som gjorde det.

Såvida inte Chrippa kunde förutspå att Linnea skulle radera hans kanal (iom att man behöver tillgång till kontot för att göra det) så var han antagligen helt okej med att Linneas nummer var reggat då han trott att det var en säkerhetsåtgärd att inte ha sitt eget nummer och inte då misstänkte att Linnea ens skulle göra något - och med det blev det ju fritt fram för Linnea att enkelt bara logga in (utan att behöva hacka kontot ordagrant) på hans konto och radera det. Så ordet hacka i sin vanliga benämning tror jag nog vi kan plocka bort vid det här laget.
Citera
2024-04-21, 20:56
Avstängd
Vi säger nån hackat kanalen och det inte är Linnea som stängt ner kanalen:

Då har nån hackat sig in på Chrippas mobil, stängt ner kanalen och bytt lösenord. För att återställa skickas en kod till Linneas mobil. Varför återställde inte hon kanalen? Var hennes mobil också hackad nu plötsligt? Skitsamma vem som stängde ner kanalen. Enda bevis är IP nummer. Varför återställde inte Linnea den?

Ja övertolka inte ordet hacka.
Senast redigerad av 400Ben 2024-04-21 kl. 20:59.
Citera
2024-04-21, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Det känns som att ordet hacka gör att det blir feltolkat. Det behövdes inte hackas a'la rysk supercyberkrigare utan bara enbart loggas in, med lösenord. Men att det var någon annan än Chrippa själv som gjorde det.

Såvida inte Chrippa kunde förutspå att Linnea skulle radera hans kanal (iom att man behöver tillgång till kontot för att göra det) så var han antagligen helt okej med att Linneas nummer var reggat då han trott att det var en säkerhetsåtgärd att inte ha sitt eget nummer och inte då misstänkte att Linnea ens skulle göra något - och med det blev det ju fritt fram för Linnea att enkelt bara logga in (utan att behöva hacka kontot ordagrant) på hans konto och radera det. Så ordet hacka i sin vanliga benämning tror jag nog vi kan plocka bort vid det här laget.

Som jag skrev så hade även Julia fill tillgång till Chrippas inloggningar och konton. Hon hade också ett intresse av att ställa till det för Chrippa, jag menar hon är ju inte direkt den skarpaste kniven i lådan
Citera
2024-04-21, 21:07
Avstängd
Citat:
Som jag skrev så hade även Julia fill tillgång till Chrippas inloggningar och konton. Hon hade också ett intresse av att ställa till det för Chrippa, jag menar hon är ju inte direkt den skarpaste kniven i lådan

Varför återställde inte Linnea kanalen när Julia då sänkte den? Varför skulle Julia ta ner hans kanal när han samma dag tidigare skickade kärleksförklaring till Julia att det ska vara de 3?
Citera
2024-04-21, 21:09
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Den 2/1 sitt Linnea i polisförhör och berättar om hur Chrippa misshandlat henne flera gånger under deras relation. Varför skulle hon rädda sin förövarens kanal?
Och Chrippa släpptes den 9/1, man har 14 dagar på sig att rädda sin kanal, varför kontaktade inte chrippa youtube Support och räddade sin egen kanal innan dessa 14 dagar hade gått?

Min känsla är att youtube stängde ner kanal, och därför den inte gick att rädda.
Citera
2024-04-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag har aldrig pratat om Anjos klipp. Jag hänvisar till en skärmdump med hela hennes nummer.

Hur ska han göra en skärmunspelning på nåt från 2/1 idag tänkte du?

Jocke hade fullmakt kanalen men inte Linneas mobil ja. Mobilen krävdes för kod. Eller klara säkerhetsfrågan.

Fullmakten kan användas för att kontakta youtube för att återställa lösenordet.

Så helt enkelt är din story att en skärmdump är skapad av en person som redan för länge höll på med falska skärmdumpar? Det är 2024 nu, bättre kan han!

Vad hände med hans anmälan om stöld av kanalen? Lades den ned för Chrippa långt tidigare hade lagt sin sambo som back up eller lades den ned i brist på bevis? Eller anmälde inte Joakim?
Citera
2024-04-21, 21:22
Medlem
Citat:

Mja hon hade väl till en del men det känns väl inte så troligt att Chrippa skulle vara inloggad på sitt eget youtube-konto på lilltjejens padda såvida han inte vill bli rekommenderad barnprogram själv?
Och visst hade Julia tillgång till åtminstone något konto uppenbarligen iom att de kunde plocka fram printsen som spreds i början men hur vet man om det var flera olika konton på olika plattformar?

Att Linneas nummer var länkat i kombination med att Chrippa möjligtvis var på väg att lämna/blev påkommen med att skriva som han gjorde till Julia plus att Linnea stod bakom att Chrippa blev gripen (även om det skulle vara en befogad insats och gripning, något jag inte lägger vikt vid nu utan syftar bara på att polisen kom dit och även om hon inte själv var den som faktiskt ringde så påkallade hon det) är ju dock det som ändå talar starkast nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in