2024-04-21, 10:53
Medlem
Hemskt och sorligt, allt för en jäkla skoter.
Citera
2024-04-21, 10:55
Medlem
Enligt bilden ser ju skotern ut att sitta fast ordentligt.

https://kuriren.nu/nyheter/lulea/artikel/har-hittades-de-doda-mannen-vid-skotern/lz46p3zr?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1RsCedMNes7iA0 qGUt8YF-23RP43yqLS_igXnYNgmFG-jchd437uL09OM_aem_Aa xq0NQ94OFtyHoCY8IQDtZTlLucSuVJjshfUcIyzEaSdL89GJCy NGpAUUJme3DoeTfMQP0PKecW1FUYQSNmj20b
Citera
2024-04-21, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moonshineee
Innan det spårade ? 😂😂😂
Det hade väl för helvetet spårat där också för länge sen ditt stolpskott
Oj, så arg, jag missade ett IGEN. Han städade ju upp sig ett tag.
Citera
2024-04-21, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blanco79
Kallades KorvJohnny. Han fick namnet på grund av att han stod utanför stadens nattklubbar och krängde korv ur en korvvagn på 90-talet.

Svammel. Däremot fanns det en gubbe som kalldes Korv-Tommy som sålde korv på 90-talet och 00-talet med korvvagn kopplad till sin moped.
Citera
2024-04-21, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invjooh

https://kuriren.nu/nyheter/lulea/artikel/har-hittades-de-doda-mannen-vid-skotern/lz46p3zr?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1RsCedMNes7iA0 qGUt8YF-23RP43yqLS_igXnYNgmFG-jchd437uL09OM_aem_Aa xq0NQ94OFtyHoCY8IQDtZTlLucSuVJjshfUcIyzEaSdL89GJCy NGpAUUJme3DoeTfMQP0PKecW1FUYQSNmj20b

Det har ju gissningsvis gått hyfsat fort och tagit tvärstopp.
Citera
2024-04-21, 11:50
Medlem
Citat:

Nej det gör den inte,är man inte påverkad eller skadad så får man loss den där själv på 1min.

Skotern ser inte ut att ha kraschat i det där trädet utan mest stannat mot det för kör man in i ett träd så blir det bara skrot kvar i fronten där det bara är plast och en ganska mjuk stötbåge som mest sitter där för syns skull.
Av det jag ser på den enda bild jag har tillgång till så ser inte skotern särskilt kraschad ut.
Eftersom det var en turbomaskin som stals så finns det gott om effekt,tjuvarna kan ha gasat på och tappat kontrollen och fallit av skotern och den har stannat inne bland träden.
Citera
2024-04-21, 11:55
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:

Nej, vad fan, är man två man tar man sig lös hur lätt som helst där. De måste ha gjort illa sig eller varit kraftigt påverkade.
Citera
2024-04-21, 12:00
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aelul
Gammelstadsviken. Läs tidningen.

Således kan de ha varit tillräckligt långt från bebyggelse eller vägar för att ingen skulle höra dem om de låg och skrek.
Citera
2024-04-21, 12:12
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Var gör dom vanligtvis av dom? Körs dom utan plåtar/falskskyltade i annan del av landet? delar? export? annat?

Jag vet inte, men jag gissar att i den mån de har någon tanke bakom brottet slaktar de dem och säljer i delar, är man lite full i fan, har is i groggen eller samarbetar med någon mindre nogräknad demontering borde man kunna skrapa ihop minst 50000 på en sån.

Eller så säljer de den utan papper till Finland eller Norge där den byggs om till watercross-maskin.
Citera
2024-04-21, 12:39
Medlem
Tragiskt att ingen verkar ha saknat de förolyckade på en hel vecka? 🤔 Ingen efterlysning i media eller på Missing People. Det hade förstås inte hjälpt, men tråkigt att folk kan ha så dåligt kontaktnät.
Citera
2024-04-21, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shenais....
Oj, så arg, jag missade ett IGEN. Han städade ju upp sig ett tag.
Då har du nog missat väldigt mycket, han har inte varit utan droger och div piller dom senaste 15 åren.
Citera
2024-04-21, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tragiskt att ingen verkar ha saknat de förolyckade på en hel vecka? 🤔 Ingen efterlysning i media eller på Missing People. Det hade förstås inte hjälpt, men tråkigt att folk kan ha så dåligt kontaktnät.

Är nog så att de levt den typ av liv då anhöriga är vana vid att de inte hör av sig regelbundet. Tragiskt i sig, men ingenting konstigt. De kan mycket väl ha ett stort kontaktnät, men förmodligen inte så strukturerat umgänge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in