2024-04-20, 23:37
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Massor av tack!

Varsågod!
Kan även tipsa om att Hasse Aro nyligen tog upp fallet i sin podd, där han intervjuade brandmannen/polisen Zingmark om hur de till slut fick Emilia dömd för förberedelse till mord.
Tyckte den var värd att lyssna på för Hasse är en duktig berättare och det kom fram några nya uppgifter om själva utredningen och hur nära det var att den lades ner. Per har sina föräldrar samt Emilias styvmamma och pappa att tacka för att han är i livet idag.

https://poddtoppen.se/podcast/987229238/fallen-jag-aldrig-glommer/127-giftgatan-i-pitea
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-04-20 kl. 23:41.
Citera
2024-04-21, 09:32
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Varsågod!
Kan även tipsa om att Hasse Aro nyligen tog upp fallet i sin podd, där han intervjuade brandmannen/polisen Zingmark om hur de till slut fick Emilia dömd för förberedelse till mord.
Tyckte den var värd att lyssna på för Hasse är en duktig berättare och det kom fram några nya uppgifter om själva utredningen och hur nära det var att den lades ner. Per har sina föräldrar samt Emilias styvmamma och pappa att tacka för att han är i livet idag.

https://poddtoppen.se/podcast/987229238/fallen-jag-aldrig-glommer/127-giftgatan-i-pitea
Jo, jag följer podden, så jag lyssnade på avsnittet samma dag den kom ut.
Mycket intressant.
Citera
2024-04-25, 10:13
Medlem
Brottsoffret kan väl inte vara densamme som hon är skriven på samma adress som?

Oavsett jättemärkligt att någon överhuvudtaget vill bo med henne med tanke på dom. Den mannen är väl förmodligen inte helt 100
Citera
2024-04-25, 13:13
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lefty`
Brottsoffret kan väl inte vara densamme som hon är skriven på samma adress som?

Oavsett jättemärkligt att någon överhuvudtaget vill bo med henne med tanke på dom. Den mannen är väl förmodligen inte helt 100

Nej, hon har en ny make/sambo.
Citera
2024-05-13, 23:53
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kejriiin
Omgift med efternamn Ö*erg *urvall *=b

Hon både är gift och har gift ☠️, alltså?
Citera
2024-07-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helberkra
Lyssna på hennes pucko till morsa i rättegången… verkar nästan ännu mer blåst
Håller med. Man blir provocerad över att behöva lyssna på henne. Vad är det för fel på människan? 🤯 Är hon helt blåst? Pratar hon så där till vardags? Hon ljuger ju oavbrutet, men till skillnad från sin dotter (som är bra på att ljuga) så blir det pinsamt eftersom det är så uppenbart.

Någon som vet något om henne, mamman alltså? Kan hon vara orsaken till att E blev som hon blev? Föräldrar som aldrig sätter ner foten eller lär barn att hantera motgångar och ta ett nej och förstå att man inte alltid kan få igenom sin vilja kan ofta bli odräglig vuxna som tycker synd om sig själva. Säkert har E några diagnoser, det där är väl inte bara ADHD? Men det kan ju knappast bli bättre av att ha en mamma som alltid försvarar en hur dum och idiotisk man än har varit. Dottern har ju försökt giftmörda sin sambo och pappa till sitt barn. 🤯 Hade det gått illa kunde barnbarnen dött i en brand, även om jag inte tror att det var tanken. Sedan blir det ju en krock, när pappan gör raka motsatsen.
Citera
2024-07-02, 16:45
Medlem
Kan E lida av borderline? Hon gråter ju oavbrutet så fort hon pratar om sig själv och hur synd det är om henne. Det tar liksom aldrig slut. Hon arbetade knappt, hade barnen på förskola och blev försörjd av sin man. Hon spenderar hans pengar på det hon vill, spela utan att bli ifrågasatt.

Man behöver ju inte vara lycklig för det, men att tycka synd om sig själv i den utsträckning är oerhört märkligt. Hur kan man inte förstå att man kanske skulle vara lite ödmjuk?

E är en notorisk lögnare som ljuger för att få uppmärksamhet, medlidande, och stå i centrum. Jag tror inte en sekund på det där med styvmorfar (styvmamma Å pappa, herr B) skulle ha sexuellt ofredat henne. Hon behövde bli sedd och bekräftad och när hon inte blev lyssnad på och fick stå i centrum så drog hon till med en lögn som skulle få de vuxna att reagera som hon ville. Tragiskt, men samtidigt var det ett barn. Hon lärde sig tidigt vad som får andra att se en och få den empati hon ville ha.

Sedan våldtäkt nr 2, 😳 Det låter verkligen som något som borde prövas igen. E är ju kapabel till det mesta och verkar inte sky några medel. Hon ljuger ju bra och har svar på det mesta. Jag upplever henne som ganska smart och snabbtänkt. Läste här att en del uppfattat henne som blåst, det gör inte jag.

Skulle vara kul att hör mer om henne och vilka diagnoser hon kan tänkas ha. Hon ger samma vibbar som Johanna Möller, lite som en slugare lillasyster.
Citera
2024-07-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Kan E lida av borderline? Hon gråter ju oavbrutet så fort hon pratar om sig själv och hur synd det är om henne. Det tar liksom aldrig slut. Hon arbetade knappt, hade barnen på förskola och blev försörjd av sin man. Hon spenderar hans pengar på det hon vill, spela utan att bli ifrågasatt.

Man behöver ju inte vara lycklig för det, men att tycka synd om sig själv i den utsträckning är oerhört märkligt. Hur kan man inte förstå att man kanske skulle vara lite ödmjuk?

E är en notorisk lögnare som ljuger för att få uppmärksamhet, medlidande, och stå i centrum. Jag tror inte en sekund på det där med styvmorfar (styvmamma Å pappa, herr B) skulle ha sexuellt ofredat henne. Hon behövde bli sedd och bekräftad och när hon inte blev lyssnad på och fick stå i centrum så drog hon till med en lögn som skulle få de vuxna att reagera som hon ville. Tragiskt, men samtidigt var det ett barn. Hon lärde sig tidigt vad som får andra att se en och få den empati hon ville ha.

Sedan våldtäkt nr 2, 😳 Det låter verkligen som något som borde prövas igen. E är ju kapabel till det mesta och verkar inte sky några medel. Hon ljuger ju bra och har svar på det mesta. Jag upplever henne som ganska smart och snabbtänkt. Läste här att en del uppfattat henne som blåst, det gör inte jag.

Skulle vara kul att hör mer om henne och vilka diagnoser hon kan tänkas ha. Hon ger samma vibbar som Johanna Möller, lite som en slugare lillasyster.
Jag håller med, jag får också Johanna Möller vibbar. Det sägs att hon gjorde en bröstförstoring för skadeståndet hon fick för "våldtäkten", märkligt efter ett övergrepp - det målet borde verkligen tas om! Att ljuga för sina anhöriga om en så allvarlig sjukdom som cancer, och spela ut hela registret- det klarar bara fullfjädrade psykopater av att göra...... slug och livsfarlig människa helt utan empati.
Senast redigerad av Nynne 2024-07-03 kl. 22:31.
Citera
2024-07-12, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Nej, hon har en ny make/sambo.

Men är hon släppt redan?
Citera
2024-07-12, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kejriin
Men är hon släppt redan?
Hon hann med att, snärja en ny snubbe, få ett till barn och gifta sig innan hon åkte in. Men bör väl vara fri nu eller när som helst.
Citera
2024-07-12, 19:57
Medlem
Bor väl på a-torp i Skellefteå om jag inte är felunderrättad
Citera
2024-07-13, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killentraktor
Bor väl på a-torp i Skellefteå om jag inte är felunderrättad

A-torp?
Undrar hur hon i så fall kan vara släppt då hon fick 7 år och hamnade i finkan ganska sent efter dom. Att allt detta hände 2016 och att hon lyckats med att få fler barn med en ny man bara efter ett år efter tingsrättsdomen (som är ett skämt) är bara så jävla obegripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in