2024-04-18, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBackToHate
Nä många (Du tex) som inte har kunskapen att se sånt.

Har du inte något sakligt att komma med så får jag anta att det är slut med det tunna du hade på fötterna här. Ha en bra dag.
Citera
2024-04-18, 11:58
Medlem
Citat:
Jag försöker bara få dig att förstå hur ett bromsok fungerar. Säger verkstaden det är trasigt så behövs ingen inspektion det syns väldigt enkelt själv ingen raketforskning direkt. Jag utgår från att det är dåligt då det framgår i TS. Att köra med ett dåligt bromsok är absolut inte ok någonstans och kan bli väldigt dyrt så dina råd är väldigt dåliga att man ska fortsätta köra.
Sen kan ju du inte veta att det kan bli följdskador men det har jag redan berättat för dig så nu kan du det också.
Frågor?
Hur ser man väldigt enkelt att bromsoket är dåligt?
Citera
2024-04-18, 13:09
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte

Det säger han inte. Han säger att man märker det p.g.a. värmen.
Om man har infraljusseende så kanske man kan se värmen.
Citera
2024-04-18, 15:25
Bannlyst
Citat:
Du har redan fått svar men du kan enkelt tex känna på fälgen att den är varm, oket är varmt eller skivan är röd. Kanske bromsdammet på fälgen säger en del också.
Tror du löser det
Citera
2024-04-18, 23:48
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Nä alltså ett bromsok märker man direkt om det är dåligt. Räcker flytta den från parkeringen och in på lyften så märker du värmen när du tar av däcket. Inget som kräver någon undersökning för att se alltså. Förmodligen du som inte har en aning, vet du ens vad ett bromsok är?

Bara för att det blir varmt så behöver det inte per automatik betyda att det är just bromsoket som är fel.
Citera
2024-04-19, 00:14
Medlem
Citat:
Har du rent fysiskt besökt verkstaden, inte bara ringt, så att du säkert VET att bilen finns hos verkstaden?
Fick du, när du lämnade in bilen, ett kvitto på att verkstaden mottagit bilen?
Menar du att verkstadspersonalen skulle roa sig med att åka runt i den gamla SAAB:en? Fantasin är det inget fel på..
Citera
2024-04-19, 05:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Bara för att det blir varmt så behöver det inte per automatik betyda att det är just bromsoket som är fel.
Vad är fel då tänker du? Kanske fälgen som sitter fel? Kanske satt en bakfälg fram?
Citera
2024-04-19, 11:09
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Vad är fel då tänker du? Kanske fälgen som sitter fel? Kanske satt en bakfälg fram?

Ja, vad kan det vara för fel om bromsarna ligger på och det inte är bromsoket?
Du är tydligen inte så jävla kunnig som du har uttryckt dig tidigare och kallat andra för idioter.
Ditt idiotiska svar var väntat så det säger en hel del om din personlighet.

Tack för mig och lägg ingen energi på att besvara. Ta dina tabletter och lägg dig igen.
Citera
2024-04-19, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ja, vad kan det vara för fel om bromsarna ligger på och det inte är bromsoket?
Du är tydligen inte så jävla kunnig som du har uttryckt dig tidigare och kallat andra för idioter.
Ditt idiotiska svar var väntat så det säger en hel del om din personlighet.

Tack för mig och lägg ingen energi på att besvara. Ta dina tabletter och lägg dig igen.
Ja vi har ju en verkstad som konstaterat att oket är trasigt så jag svarar att oket är trasigt hahaha din pajas
Citera
2024-04-19, 15:23
Medlem
Så i samband med att verkstaden ska byta däck upptäcker de att bromsoket är defekt?
Ponera att det hinner gå ett antal timmar, kanske dagar, mellan det att kunden lämnar in bilen och den hamnar på lyften, berövad sina hjul.
Hur kan bromsoken då vara varma, om det är det verkstaden upptäcker?
Vad verkstaden på sin höjd kan upptäcka är anliggande broms på ifrågavarande hjulposition.
Det som inte är relevant i det här fallet verkar inte vara den vanligaste upptäckten = varm fälg.
Vilken verkstad provkör en bil före ett däckbyte?

Hela den här tråden, inklusive de flesta som yttrat sig, verkar vara uppdiktad för att skapa diskussion.
Jag får den uppfattningen att de flesta som skrivit inte ens har sett en bil, än mindre vet något om bilbromsar.
Citera
2024-04-19, 17:02
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ja vi har ju en verkstad som konstaterat att oket är trasigt så jag svarar att oket är trasigt hahaha din pajas

Det säger ju en hel del om dig. 😂😂Verkstaden säger att oket är trasigt då stämmer det självklart. Säger någon åt dig att jorden är platt så är den det för dig. Undra vem det är som är en pajas🤣🤣
Citera
2024-04-19, 19:04
Bannlyst
Citat:
Det säger ju en hel del om dig. 😂😂Verkstaden säger att oket är trasigt då stämmer det självklart. Säger någon åt dig att jorden är platt så är den det för dig. Undra vem det är som är en pajas🤣🤣
Nej. Du måste läsa inläggen innan du skriver. Gör om gör rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in