2024-04-19, 16:26
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Enligt Anahit var det Jockiboi som betalade

Du snackar ju så mycket skit. Lägg fram bevis på det. Nu. På en gång.
Citera
2024-04-19, 16:27
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Old news
Det där påpekade jag för flera veckor sedan. Då fick jag skit för att det var självklart att Chrippa som pappa skulle slanta upp för barnet. Nu vänds den åsikten och det är inte bra. Hur fan skall ni ha det?

Vilka ni? Jag har inte kastat någon skit. Det är inte barnet han betalar för utan för att hålla Julia tyst och ifrån Jocke. Att Lilla C inte skulle vara med dom.
Citera
2024-04-19, 16:33
Medlem
knark-kungens avatar
Vad är det senaste? Man får ju gå ner till 50% för att hinna följa detta drama. Trevlig helg och skål alla
Citera
2024-04-19, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Vilka ni? Jag har inte kastat någon skit. Det är inte barnet han betalar för utan för att hålla Julia tyst och ifrån Jocke. Att Lilla C inte skulle vara med dom.

Hade jag haft en dotter så hade hon inte heller fått vara nära Jocke, så jag förstår Chrippa fullt ut. Han, som många andra, vet vad som kan hända unga flickor som kommer för nära Jockiboi
Citera
2024-04-19, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Varför skulle det vara slumpen när Joakim har gjort det exakt detta flertalet gånger tidigare?
Vilken jävla konspirationsteori istället för att greppa att JOCKE OCH ANJO LJUGER.

Det är sekter, det är diagnoser, det är barnmisshandlare, det är en hotad chrippa, det är en chrippa med psykos, det är kidnappade barn och nu.. en tjej som ljuger om att Chrippa varit otrogen.

Be gärna Anjo ta kontakt med sina ”vittnen” igen.

Varför ”känns” det så när allt pekar mot Jocke och Anjo? Innan hon blev avslöjad som fake var hon ju legit?

Antingen är hon skapad av Anjo och Jocke eller så gör hon det för att få uppmärksamhet. Hon var inte beredd på skärminspelningen dock.

Be dom då sluta krydda.

Bombat hjärnkontor?

Just för att detta skulle vara enda sättet Chrippa och Linnea skulle kunna få ut något som gör att de kan återfå liiiiite trovärdighet genom att han besvarar anklagelsen och att de ju vet att Jocke och Anjo ändå skulle bli misstänkta/anklagade för att ha köpt in denna brud.
Det skulle absolut inte förvåna mig om det kommer fram att Linnea har en koppling till henne.

Om någon verkligen har ljugit sig rakt igenom allt hittills (och även innan detta drama) så är det just Christofer Berg.

Bara en sån sak som att du ens behöver avsluta ditt inlägg med "bombat hjärnkontor" talar mer för hur det ligger till hos dig än något annat 😌
Citera
2024-04-19, 16:44
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Hade jag haft en dotter så hade hon inte heller fått vara nära Jocke, så jag förstår Chrippa fullt ut. Han, som många andra, vet vad som kan hända unga flickor som kommer för nära Jockiboi

Din åsikt. Du tycker inte det luktar lurt om man måste betala för en sådan sak?
Men det har gått finfint tidigare att vara med Jocke med på både resor mm...
Senast redigerad av Tarmstuvning 2024-04-19 kl. 16:46.
Citera
2024-04-19, 17:00
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Din åsikt. Du tycker inte det luktar lurt om man måste betala för en sådan sak?
Men det har gått finfint tidigare att vara med Jocke med på både resor mm...
Är det verkligen så konstigt?
Julia har medvetet lämnat lilla C till Chrippa och Linnea, trots att Chrippa ska ha sagt till henne att Linnea misshandlar lilla C. (innan chrippa häktades)
Julia har inte skyddat sitt barn från att bevittna våld hemma hos henne.
Julia har inga problem att ha hennes barn boende under samma tak som en person som är dömd för våldtäkt mot barn, och andra våldsbrott.
Hon lämnar över sin dotter till Chrippa och Linnea, som hon anklagat misshandlat sin dotter, eftersom Julia är trött och behöver en paus ifrån dottern.

Jag skulle inte bli förvånad om enda sättet att få Julia att skydda dottern är att faktiskt betala henne för att göra det.

Sedan tror jag inte lilla C behöver skyddas ifrån Jocke, och även om Chrippa inte vill att lilla C ska träffa Jocke så kan ju lilla C träffa Lunis och Lionell med Jonna då.
Citera
2024-04-19, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Så det är sant som sägs dvs att Chrippa varit otrogen? Jag hänger inte med i alla svängar.

Sant eller inte Linnea har visat sig vara enormt svartsjuk.
Citera
2024-04-19, 17:09
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Så du menar att socialtjänsten, psykologer, familjehem ljuger om Jockes uppväxt?? Har du lyssnat på podden där dom går igenom alla soc papper?
Tror mig jag har anmält allt Chrippas dotter far illa.
Papprerna säger iallafall inte samma sak som jocke.
Det som du förfäras över kommer ifrån jockes mun.
Soc papprerna säger praktiskt taget att jocke lämnades till psyk efter ett utbrott, även där hade dem svårt att kontrollera hans utbrott, om jag minns rätt tog det utbildad personal ca 45 minuter att lugna ner 8 åriga jocke när han blev arg.
Det som framgår i soc papperna är också att mamman inte vill ha hem jocke eftersom hon inte klarar av att hantera honom.

Lägg även till att för ett par år sedan mindes jocke sin uppväxt helt annorlunda, och när han läste sina soc papper var det som om han läste om någon annan och inte han själv, sedan har det stegvis "kommit fram" fler och fler minnen, och nu minns jocke plötsligt sin barndom som om det var igår.
Citera
2024-04-19, 17:12
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Sant eller inte Linnea har visat sig vara enormt svartsjuk.
Chrippa är ju också galet svartsjuk, så dem passar ju bra ihop.
Citera
2024-04-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Är det inte jävligt onödigt att dra in mamman, halvpappan, Jacke och systern? Mamman har kämpat på och gett kärlek till alla hennes barn, pappan verkar ju genomgod, Jacke har ingen aktiv drogproblematik och han har lyckats med att bygga ett normalt liv med normala värderingar och normala relationer och har distans till brödernas kalabalik. Systern är en lugn och vettig kvinna som helt enkelt inte vill vara offentlig, acceptera det.

Kan allt som skett verkligen vara alla andras fel? Varför klipper alla i hans familjer alla band till honom, en efter en? Även om inte alla har gjort youtubevideo om det så är det faktiskt så det ser ut bakom kulisserna.

Svaret ligger hos Annika, hon har uppfostrat 3 diagnos ungar med missbruk. Kanske ev en fjärde, vet inget om systern.. Att Jocke blev klämd i detta när Thomas nr2 dök upp är solklart och inget vidare ovanligt.

Riktigt misslyckat av Annika som även tillät sin 35 åriga bebis gapa och skrika på ett köpcentrum när de var och handlade tillsammans.
Citera
2024-04-19, 17:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Varenda gång det blir lite tyst om detta så drar L & C igång något nytt.
Vad menar du att dom googlar upp saker?
Hoppas du inte har barn alltså.
L och C är beroende av uppmärksamhet, det är därför dem gör slut, blir tillsammans och förlovar sig var annan vecka.
Och dem andra veckorna är dem gravida, ibland t.o.m med tvillingar.
Absolut att dem gör saker för att få uppmärksamhet. Däremot tror jag inte soc, häktning, polis, begränsat umgänge, osv är något dem gjort för att få uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in