2024-04-19, 09:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Jag kan inte tala för alla män som skriver här. Långtifrån. Men jag tror inte det är mer än några enstaka som vill veta offrets identitet. Det man undrar är mera vad som hänt, hur det kunde hända och hur andra kvinnor kan undvika att det händer dem.

För att få dessa saker klara för sig kan det vara bra att få några bakgrundsfakta om offret, men inget som identifierar henne.

Det är t ex en viss skillnad om det handlar om en ung kvinna som blivit överfallen av en främling på en gångväg när hon promenerade med hunden, eller om det handlar om en äldre kvinna som blivit utsatt i en lägenhet eller lokal och sedan körd ut i skogen och dumpad.

För den skillnaden är?
Citera
2024-04-19, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Hon har använt droger tidigare .

ja fast om du känner fröken C så vet du mycket väl att hon inte är någon missbrukare.
Citera
2024-04-19, 11:58
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dart_1
ja fast om du känner fröken C så vet du mycket väl att hon inte är någon missbrukare.

Så du känner henne, då kanske du kan tala om vad som hände också.
Citera
2024-04-19, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dart_1

Det har jag inte sagt att hon är. Jag skrev bara att hon HAR använt droger , det vet du själv om du nu känner henne.
Senast redigerad av El-Strutso 2024-04-19 kl. 13:26.
Citera
2024-04-19, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonalSeasoning
Min blatteradar piper inte.
Platsen och tillvägagångssättet är inte direkt typiskt för en blatte. Snarare tvärtom.
Hur många blattar rör sig ute i naturen, och än mer, vaktar där och lurpassar på kvinnor? De står i förortscentrum eller i sina bostadsområden och hoppar på första bästa kvinna som går förbi. Sedan går de väl knappast runt med snören för att binda fast sina offer? De agerar på impuls och det här är snarare ett genomtänkt dåd.

Får snarare vibbar av en mycket störd ensling som planerat detta ett tag. Som någon skrev, lite som Anders Eklund.

Verkar inte vara en "blatte" Det är mer från ett skidåkande land
Citera
2024-04-19, 14:19
Medlem
johnjozefssons avatar
Så hon blev aldrig våldtagen eller vadå, hon var full påväg hem från krogen och däckade i skogen?
Citera
2024-04-19, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det har jag inte sagt att hon är. Jag skrev bara att hon HAR använt droger , det vet du själv om du nu känner henne.

Men är det relevant för tråden? Menar, hade hon ovänner i och med dåligt umgänge?

Annars tror jag att det inte är helt ovanligt att man testat droger? Hell, känner flera stycken som haft festperioder i yngre dagar som för den sakens skull inte i övrigt gjort något kriminellt eller känner farliga människor. Tvärtom. Ordentliga vuxna. Inga människor man skulle tro det om, alls.

Man behöver kanske inte svara på alla frågor om en kvinna som troligen råkat illa ut, om man inte tror det är relevant?

Så tror du att det kan ha med droger att göra i nutid?
Citera
2024-04-19, 14:28
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Är det en kamphund så känner antingen GM hunden eller så spöade GM hunden före överfallet så hunden stack iväg.
Annars så försvarar kamphunden BO.

Lite mer långsökt är att hunden varit instängd i en bil vid överfallet...
Hundexperter verkar alltid säga motsatsen - det är mycket osannolikt att en hund försvarar sin ägare om den inte är specifikt tränad för detta.
Citera
2024-04-19, 14:33
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
För den skillnaden är?
Om det är en ung kvinna som blivit överfallen av en icke bekant under en promenad så bör andra kvinnor i området vara försiktiga tills dess gärningsmannen åkt fast, eller tills man vet att det inte är någon fara för ytterligare överfall.

Om en äldre kvinna har råkat illa ut i en lägenhet eller lokal som ligger långt från platsen där hon påträffats, så är det antagligen ingen fara för folk som bor i området där hon hittades, och det är rätt stor sannolikhet att det inte är någon vanlig överfallsvåldtäktsman som ligger bakom.
Citera
2024-04-19, 16:02
Medlem
UseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Hundexperter verkar alltid säga motsatsen - det är mycket osannolikt att en hund försvarar sin ägare om den inte är specifikt tränad för detta.

Har aldrig tränat min hund att den ska försvara mig. Men vid varje tillfälle om man börjar "skojbråka" med någon är den direkt där och försvarar mig och går på den andre. Nu har det aldrig varit skarpt läge men tvivlar starkt på att den inte skulle göra likadant och gå allvarligt riktigt hårt om jag blev angripen.
Citera
2024-04-19, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Men är det relevant för tråden? Menar, hade hon ovänner i och med dåligt umgänge?

Annars tror jag att det inte är helt ovanligt att man testat droger? Hell, känner flera stycken som haft festperioder i yngre dagar som för den sakens skull inte i övrigt gjort något kriminellt eller känner farliga människor. Tvärtom. Ordentliga vuxna. Inga människor man skulle tro det om, alls.

Man behöver kanske inte svara på alla frågor om en kvinna som troligen råkat illa ut, om man inte tror det är relevant?

Så tror du att det kan ha med droger att göra i nutid?

Ja hon har en o annan ovän inom den kretsen av olika anledningar.
Citera
2024-04-19, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UseMe
Har aldrig tränat min hund att den ska försvara mig. Men vid varje tillfälle om man börjar "skojbråka" med någon är den direkt där och försvarar mig och går på den andre. Nu har det aldrig varit skarpt läge men tvivlar starkt på att den inte skulle göra likadant och gå allvarligt riktigt hårt om jag blev angripen.
Det är något fel i huve på din hund då eftersom den inte kan skilja på skoj och bråk?
Om du provar kasta något på hunden på lek och sedan kastar något när du sjuihlevete förbannad och ryter åt hunden kommer den reagera likadant då också tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in