2024-04-15, 23:13
Medlem
PersonalSeasonings avatar
Min blatteradar piper inte.
Platsen och tillvägagångssättet är inte direkt typiskt för en blatte. Snarare tvärtom.
Hur många blattar rör sig ute i naturen, och än mer, vaktar där och lurpassar på kvinnor? De står i förortscentrum eller i sina bostadsområden och hoppar på första bästa kvinna som går förbi. Sedan går de väl knappast runt med snören för att binda fast sina offer? De agerar på impuls och det här är snarare ett genomtänkt dåd.

Får snarare vibbar av en mycket störd ensling som planerat detta ett tag. Som någon skrev, lite som Anders Eklund.
Citera
2024-04-15, 23:36
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Men nej. Polisen går inte ens och letar efter tonåringar som försvunnit samma dag. Att leta efter en hundägare som kanske är på jobbet är ovanligt.

Att en människa inte svarar på telefon eller öppnar dörren för att hen inte är hemma är ju jätte vanligt!

Det måste ha varit något annat i detta fall som gjort att de faktiskt misstänker något för att börja söka med helikopter dessutom!
Jag var otydlig.

Polisen har av någon anledning fått veta vem de ska söka efter och var och skickar upp en helikopter i området. Varför?

Jo, genom att hunden har en bricka i halsbandet med info om hennes namn + nummer. Polisen har kännedom om kvinnan sedan tidigare, kan vara anmälan om våld i nära relation t.ex. eller annat våldsbrott. Kvinnan bor också antagligen i området där hon hittades.

(Brickan hunden har med info. är för hunden kanske brukar rymma när de är ute och ett sätt att få hem hunden igen när den blir hittad av allmänheten och har inget med att polisen sökte efter den).
Citera
2024-04-15, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Tack för info.

Är det med säkerhet fastslaget att det är en människa som begått ett våldsbrott mot kvinnan?

JA inget djur. Och svar på tidigare personer om att rasta sin hund kan inte betyda att bli överfallen, kan hända vart som helst och vem som helst. Vet vilken ras hunden är samt heter.

Kan vara någon som kände hunden, kanske dom båda?! Kan vara någon som hotade kvinnan att ta undan hunden och sen begå ett våldsamt brott?! Kan vara en träff som slutade i våldsam tragik?!

MEN nu ett Polisärende. Hon kommer få bra hjälp och är nu vaken.

Så all info där kring platsen, om du / någon var där eller vet något. Ring Polisen.
Citera
2024-04-15, 23:43
Medlem
Hunden räddade troligen hennes liv, den visste hon måste få hjälp.

Tidigare i vintras räddade en annan hund sin mattes liv. Hon hade fallit och skadat sig hemma på tomten och tog sig inte upp.
Ute på vischan, kilometrar till närmsta hus.
Hunden var ute, den gick till närmsta hus och fick den som bodde där att åka och kolla läget hos hundens matte. 🐾
Citera
2024-04-15, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonalSeasoning
Min blatteradar piper inte.
Platsen och tillvägagångssättet är inte direkt typiskt för en blatte. Snarare tvärtom.
Hur många blattar rör sig ute i naturen, och än mer, vaktar där och lurpassar på kvinnor? De står i förortscentrum eller i sina bostadsområden och hoppar på första bästa kvinna som går förbi. Sedan går de väl knappast runt med snören för att binda fast sina offer? De agerar på impuls och det här är snarare ett genomtänkt dåd.

Får snarare vibbar av en mycket störd ensling som planerat detta ett tag. Som någon skrev, lite som Anders Eklund.
Innan jag såg platsen tänkte jag ”är nytorgsmannen redan igång med nytt tillvägagångssätt”.
Citera
2024-04-15, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Det finns ingen rättvisa i det nuvarande svenska samhället.

NEJ precis så, det är så himla ledsamt att veta att en vän drabbats på detta ofullständiga sätt samt lämnad i skogen. Vidrigt. Men hon lever. All kärlek till hennes familj att hon är hittad samt under vård.
Citera
2024-04-15, 23:47
Medlem
Hagamannen?
Citera
2024-04-16, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag undrar jag om du inte är på rätt spår. Ledarhundar är ju vanligtvis labbar, stora och respektingivande som nog inte drar sig för att skydda sin matte/husse.

GM kan säkert fått ett bett eller två som vi inte vet.
Nja, dom flesta labbar jag träffat är snälla och goa. En korvbit och du är bästis med hunden. Det är nog en ras jag upplever skulle ha svårt att ta till aggressivitet eller bett i en hotfull situation och jag tror inte det är en ras som skulle skydda sin ägare så som tex en malinois hade gjort.
Citera
2024-04-16, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Det brukar lämnas rejält med DNA-spår i såna här fall. Har man tur finns GM redan i en databas. Om inte så kommer han sannolikt att trilla dit för eller senare.
Ja och tänk om det var tillåtet att använda släktforskning för att hitta GM, sås som man gjorde i ett mordfall i Linköping. Då hade man nog kunnat hitta GM om han är svensk även om han inte finns i någon databas…
Citera
2024-04-16, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Den dåren som våldtog och extremt svårt skadade en tjej i trollhättan 2011/12 något (hjulkvarnelund) är ännu på fri fot. De vet vem han är men det kunde inte bevisas. Polisen sa att han kommer slå till igen, jag har svårt att tro att han lyckas hålla sig lugn länge till. En intressant sak är att hans morsa har hund, så hundvana har han sedan barnsben
Har du länk till tråd möjligtvis?
Citera
2024-04-16, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Inte vanligt att man letar efter ägaren till en hund på det sättet väl? Får man inte tag på ägaren lämnar man hunden till stallet eller så får den vara kvar hos polisen.

Vad gör detta till ett fall där man letar efter ägaren med helikopter?

Btw, det hände i Flaten. Och jätte vanligt i Nacka att hundar springer lösa. Men inte letar man efter ägarna med helikopter.
Där jag läst så står det att det började med en lös hund och att det sedan utvecklade sig till en försvunnen person. Kan det vara så att tex kvinnans arbete har hört av sig till polisen då hon inte dykt upp? Men det är riktigt imponerande av svensk polis om dom lyckats lägga ihop 1+1. Men att man då börjar misstänka att kvinnan råkat illa ut och att det är därför hunden är lös och hon saknas på jobb? Eller har hunden varit blodig/skadad?
Citera
2024-04-16, 00:07
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvaresomfakking
JA inget djur. Och svar på tidigare personer om att rasta sin hund kan inte betyda att bli överfallen, kan hända vart som helst och vem som helst. Vet vilken ras hunden är samt heter.

Kan vara någon som kände hunden, kanske dom båda?! Kan vara någon som hotade kvinnan att ta undan hunden och sen begå ett våldsamt brott?! Kan vara en träff som slutade i våldsam tragik?!

MEN nu ett Polisärende. Hon kommer få bra hjälp och är nu vaken.

Så all info där kring platsen, om du / någon var där eller vet något. Ring Polisen.
Tack!

Bra. Då slipper vi spekulera om djur och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in