2024-04-18, 21:25
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har besökt många olika företag inom elektronikhandeln och måste säga att Kjell & Company har de bästa försäljare. Inte någon gång har de försökt att pracka på mig onödiga produkter. Tvärtom, de har varit väldigt duktiga på att sälja saker som man verkligen behöver och väldigt hjälpsamma. Dessutom extremt duktiga på sitt område.

Vad tycker ni om Kjell & Company?
Annat?

(Nu kommer moderatorer tro att jag äger Kjell & Company. Nej, det gör jag inte.)
Citera
2024-04-18, 21:28
Avslutad
Konstigt, jag har upplevt det totalt motsatta förhållandet. VARJE gång jag besökt Kjell & Co i en viss stad har de prackat på en batterier.
Citera
2024-04-18, 21:43
Medlem
Crabbofixs avatar
Har inte tänkt på det så mycket annat än att dom är trevliga.
Citera
2024-04-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Konstigt, jag har upplevt det totalt motsatta förhållandet. VARJE gång jag besökt Kjell & Co i en viss stad har de prackat på en batterier.

Säker på att det inte är Clas Ohlson, det där känner jag igen därifrån..
Citera
2024-04-18, 22:01
Medlem
Jordgubbes avatar
Kan bara instämma. Cirkeln är sluten. Som butiker såg ut för hundra år sedan. Och som är bra.
Citera
2024-04-18, 22:08
Medlem
Ja de har bra försäljare men det skitföretaget börjar det bli bojkott på för de inte tar landets valuta i många butiker.
Citera
2024-04-18, 22:11
Medlem
triptykens avatar
Lätt! Plus min teknikintresserade morsas favoritbutik för att dom aldrig ljuger eller säger skit som dom inte vet. Dom verkar glatt backa ner från att sälja nåt om dom tror nåt billigare är bättre.

Går dit för allt basically.
Citera
2024-04-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag har besökt många olika företag inom elektronikhandeln och måste säga att Kjell & Company har de bästa försäljare. Inte någon gång har de försökt att pracka på mig onödiga produkter. Tvärtom, de har varit väldigt duktiga på att sälja saker som man verkligen behöver och väldigt hjälpsamma. Dessutom extremt duktiga på sitt område.

Vad tycker ni om Kjell & Company?
Annat?

(Nu kommer moderatorer tro att jag äger Kjell & Company. Nej, det gör jag inte.)

Fungerar bra, köp batterier till en bilnyckel eller liknande så får du batteriet monterat också.
Minst halva sortimentet finns i deras närlager, så kan bli mycket de får hämta in till kund.
Citera
2024-04-18, 22:28
Medlem
Dimpens avatar
Om dom inte försöker sälja mer än vad ni efterfrågar så är de inte säljare eller försäljare utan vanliga kassaexpediter. Precis som på ICA.
Så skriv då även att "ICA har de bästa försäljare. Inte någon gång har de försökt att pracka på mig onödiga produkter"
Citera
2024-04-18, 22:54
Medlem
Krokodilts avatar
De brukar faktiskt vara trevliga och hjälpsamma. Sen är man ju bara på kjell i absoluta nödfall då 90% av sortimentet är helt löjligt högt prissatt. Brukade handla en och annan elektronikkomponent där tidigare men nu har de mest usb-kablar.
Citera
2024-04-18, 23:24
Medlem
Håller med Kjell & Co är en toppenbutik som jag gärna handlar från. Dessutom så har de lite mer kunskap (lite mer är bättre än inget) om elektronik än t.ex. Clas Ohlson
Citera
2024-04-18, 23:54
Medlem
testpatrullens avatar
Bra men dyrt är min sammanfattning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto