2024-04-18, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
Om lasten i något led är kopplat till Marias och de Sydostasien kartellen med Vietnamn, Burma, Filippinerna ev Thailand ev Kina så är de tuffare och mer tysta än twittergangsterna Räven och hans gäng med sina guccikepsar och rävringar.
De smälter in i it och spa/massage och budföretag. De verkar utan att synas och håller sig borta från öppna konflikter.
Jo men här e det 1.4ton(om stämmer)
Nån måste stå till svars känns de som,
Om de inte skicka 10x1.4ton,då kan förlusten tas med leende.
Men troligtvis kommer det bli konsekvenser för någon.
Kommer det va Maria inblandade känns de med de skulle använd sina egna i alla led.
Citera
2024-04-18, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Inga nya spelare som tar in sådan här mängder. De skulle möjligtvis kunna ta hit det men de skulle inte kunna få iväg det(inte den kundkretsen plus att det inte skulle tillåtas)
En ny spelare med dessa mängder kola tillgängliga och troligen en armé bakom med hade fått röda mattan utrullad qv spelare i Sverige
Citera
2024-04-18, 20:56
Medlem
Ingen kommer behöva stå till svars. Att torska ingår i kalkylen. Det straffas ingen för.
Citera
2024-04-18, 21:14
Medlem
Jag tror Mrado har vattnat, att JW och Jorge skulle låta detta passera är osannolikt. Betänk att JW går på studiemedel, detta är en stor förlust även om han känner Nippe som kan skicka en livboj.
Citera
2024-04-18, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis990
Ja det beror på kontakter, hämtar din pappa in 500 kilo i månaden kanske han är snäll och ger dig ett kilo för 100k. Men för att vara mer specifik så snackar jag standardpriser för en person som går till den vanliga semi grossisten på gatan i Malmö som jag själv är ifrån och där jag känner folk som säljer dessa mängder. Och i Malmö går 100g på ganska exakt 50k och kilon ligger på 420k sist jag kollade. 100g i sthlm brukar gå på 65k. Och kilo i sthlms området går på 500k för att vara mer specifik. Nu pratar vi att man går och köper ett kilo. Köper du 10 kilo kan du nog pressa ner kilopriset.

Om du får 10 hekto för 30k per hekto så får du drömpriser kan jag säga. Det stämmer inte. Speciellt inte om du köper 1 kilo. Såfall har du en jävligt schyst kran. Du kan få de priserna nere i Spanien eventuellt holland. Där kan man få ett kilo för 300k.

Ja då delar vi ju nästan samma kommun!

Dom aktörerna jag refferade till har priserna som jag nämnde ovan.
Tjänar absolut inget på att ljuga om dom priserna.
För enda sättet jag kan bevisa är genom att namedroppa och det vill jag absolut inte göra.
50k för ett hekto är alldeles för dyrt, då är det en mellanhand där som vill ha sin del av kakan. Pun intended.

Vi kan ju nöja oss där egentligen. Och vill du prata vidare så PMa mig ! Så ska jag samla ihop 50 inlägg så kan vi fortsätta prata där :-)

Men ja kranen jag köper är snäll med sina priser. Och när jag får höra att sthlmarna betalar dom priserna fattar jag varför deras gubbar är 0.6or 😅
Citera
2024-04-18, 21:40
Medlem
Efter helg bör namn på anhållna komma v
Citera
2024-04-18, 22:06
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InPain
Det har kostat runt 5-10kr grammet innan det har smugglats.
Så värdet i första ledet är inte mycket.
Det är jag väl medveten om. Det jag reagerade på var följande;
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
1 kilo ligger på ca 1.6 miljoner enligt tullverket iaf.
Vilket i mina öron låter alldeles för mycket, hälften av 1.6 miljoner låter en aning närmare verkligheten.
Citera
2024-04-18, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebanana
Förmodar att polis haft vetskap om denna narkotikasmuggling en tid och haft span.

Eftersom det rör sig om en hamn och smuggling så är det troligare att Tullen initierat ärendet, haft span i hamnen, och sedan bett polisen om biträde inför tillslaget. Tullen har visserligen beväpnade spanare och insatsgrupper men ingen insatsstyrka, helikopter, osv. och begär därför ofta biträde av polisen vid större, planerade tillslag.

Men det lär väl visa sig när FUP kommer.

Talas om rekordbeslag i tråden men frågan är om det ens blir en krusning på den totala marknaden.
Citera
2024-04-19, 00:21
Medlem
.alprazolam.s avatar
1.4ton kokain är värt mycket mer än 1.4 miljarder, så det måste väl vara något annat som dom har tagit?

Vart kommer ens dessa uppgifter ifrån om att det är 1.4t?
Citera
2024-04-19, 01:00
Medlem
Skulle förvånas om någon blir dömd i detta "fall".
Ser detta som en false flag op tills vidare.
Men har gärna fel skall tilläggas.
Citera
2024-04-19, 06:18
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Så jävla härligt.
Men det är väl bara minderåriga som grips men hur det än går så får vi hoppad straffet slutar med livstids utvisning

Två killar är under 18 år och de andra fyra är i 20-årsåldern. Boende runt Stockholm. Minst en av dem har kopplingar till ett kriminellt gäng. Alla sex greps i hamnen vid 4-tiden igår morse. Enlig AB.

De är nu anhållna allihop och senast söndag klockan 12 fattas beslut om häktning.
Senast redigerad av Combival 2024-04-19 kl. 06:21.
Citera
2024-04-19, 08:06
Medlem
MyJustices avatar
Spännande .
Har nån i hamnen tipsat polisen
Har nån i hamnen som jobbar för att annat gäng tipsat polisen .
Har knarket upptäckts i Belgien och tullen har haft övervakning .

Spännande läsning
Åkte nån som arbetar i hamnen fast eller kommer det sen
Vi får se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in