Citat:
Ursprungligen postat av
Dennis990
Ja det beror på kontakter, hämtar din pappa in 500 kilo i månaden kanske han är snäll och ger dig ett kilo för 100k. Men för att vara mer specifik så snackar jag standardpriser för en person som går till den vanliga semi grossisten på gatan i Malmö som jag själv är ifrån och där jag känner folk som säljer dessa mängder. Och i Malmö går 100g på ganska exakt 50k och kilon ligger på 420k sist jag kollade. 100g i sthlm brukar gå på 65k. Och kilo i sthlms området går på 500k för att vara mer specifik. Nu pratar vi att man går och köper ett kilo. Köper du 10 kilo kan du nog pressa ner kilopriset.
Om du får 10 hekto för 30k per hekto så får du drömpriser kan jag säga. Det stämmer inte. Speciellt inte om du köper 1 kilo. Såfall har du en jävligt schyst kran. Du kan få de priserna nere i Spanien eventuellt holland. Där kan man få ett kilo för 300k.
Ja då delar vi ju nästan samma kommun!
Dom aktörerna jag refferade till har priserna som jag nämnde ovan.
Tjänar absolut inget på att ljuga om dom priserna.
För enda sättet jag kan bevisa är genom att namedroppa och det vill jag absolut inte göra.
50k för ett hekto är alldeles för dyrt, då är det en mellanhand där som vill ha sin del av kakan. Pun intended.
Vi kan ju nöja oss där egentligen. Och vill du prata vidare så PMa mig ! Så ska jag samla ihop 50 inlägg så kan vi fortsätta prata där :-)
Men ja kranen jag köper är snäll med sina priser. Och när jag får höra att sthlmarna betalar dom priserna fattar jag varför deras gubbar är 0.6or 😅