2024-04-18, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shigeru.mizuki
Japp.
Och det lär väl vara rent.
För det är ju så det oftast smugglas.
Ska bli mycket intressant att följa.

Man kan ju lätt utgå från att polisen beslagtagit en potentiell vinst på minst 1.000.000.000kr.

Är även ganska säker på att en del av den lotten skulle vidare till Norge och Finland. Finns ju tidigare ärenden där man beslagtagit större mängder narkotika som är på väg till just Finland.
Citera
2024-04-18, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Har vi ens så stora spelare i Sverige?

Södertälje nätverket som ändå va stora, Rågsved, Vårby osv har ju opererat i klassen 10-30kg
1,4 ton är betydligt mer
Det e just detta.
1.4ton känns som helt andra spelare,kartell/asiatisk styre.
Kommer bli otroligt spännande läsa fup på denna.
Citera
2024-04-18, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Det e just detta.

Vi får väl se om det stämmer.
Men så otroligt är det inte. Men då är det sannolikt i samarbete med utländska aktörer, även på mottagarsidan.
Citera
2024-04-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis990
Det här stämmer absolut inte. Kanske kunde få dessa priser för 15 år sen. Men idag får du snarare punga ut absolut minst 45k per 100g men mer troligen 50k och 420-500k per kilo.

Gubbpriset du gav stämmer dock.

Beror 100% på ens kretsar, det som inte stämmer för dig stämmer för någon annan :-)

Att hektopriset skulle vara samma som för kilo hör du ju själv att det inte är logiskt.
500k för ett kilo är samma som 50k för ett hekto.

Priserna sjunker ganska rejält, 30k per hekto om du tar 10st är fullt rimligt.
Det var längesen jag såg kilot för 250, men mer realistiskt är 280-300k per kilo! :-)
Detta är i Skåne regionen!
Citera
2024-04-18, 20:15
Medlem
TortyrMickes avatar
Värdet är omöjligt att gissa. Vi vet inte hur rent skiten är?
Hur mycket blandar man ut kokain?
Ett kilo blir tre, fem eller tio kilo?
Citera
2024-04-18, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shigeru.mizuki
Vi får väl se om det stämmer.
Men så otroligt är det inte. Men då är det sannolikt i samarbete med utländska aktörer, även på mottagarsidan.
Jag blir inte förvånad om dessa som blev gripna har bara tagit på sig dela upp förmedla denna last till både Norge o Finland kanske uk.
Det känns fler länder skulle ha av lasten
Citera
2024-04-18, 20:41
Medlem
Citat:
Jag blir inte förvånad om dessa som blev gripna har bara tagit på sig dela upp förmedla denna last till både Norge o Finland kanske uk.
Det känns fler länder skulle ha av lasten

Ja så är det säkert. Men om detta var 1 container, hur många slank igenom samtidigt?
Citera
2024-04-18, 20:42
Medlem
Citat:
Det e just detta.

Om lasten i något led är kopplat till Marias och de Sydostasien kartellen med Vietnamn, Burma, Filippinerna ev Thailand ev Kina så är de tuffare och mer tysta än twittergangsterna Räven och hans gäng med sina guccikepsar och rävringar.
De smälter in i it och spa/massage och budföretag. De verkar utan att synas och håller sig borta från öppna konflikter.
Citera
2024-04-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gathen
Beror 100% på ens kretsar, det som inte stämmer för dig stämmer för någon annan :-)

Att hektopriset skulle vara samma som för kilo hör du ju själv att det inte är logiskt.
500k för ett kilo är samma som 50k för ett hekto.

Priserna sjunker ganska rejält, 30k per hekto om du tar 10st är fullt rimligt.
Det var längesen jag såg kilot för 250, men mer realistiskt är 280-300k per kilo! :-)
Detta är i Skåne regionen!

Ja det beror på kontakter, hämtar din pappa in 500 kilo i månaden kanske han är snäll och ger dig ett kilo för 100k. Men för att vara mer specifik så snackar jag standardpriser för en person som går till den vanliga semi grossisten på gatan i Malmö som jag själv är ifrån och där jag känner folk som säljer dessa mängder. Och i Malmö går 100g på ganska exakt 50k och kilon ligger på 420k sist jag kollade. 100g i sthlm brukar gå på 65k. Och kilo i sthlms området går på 500k för att vara mer specifik. Nu pratar vi att man går och köper ett kilo. Köper du 10 kilo kan du nog pressa ner kilopriset.

Om du får 10 hekto för 30k per hekto så får du drömpriser kan jag säga. Det stämmer inte. Speciellt inte om du köper 1 kilo. Såfall har du en jävligt schyst kran. Du kan få de priserna nere i Spanien eventuellt holland. Där kan man få ett kilo för 300k.
Citera
2024-04-18, 20:48
Medlem
Citat:
Hahahaha tack för kvällens skratt

Glädjer mig 😃
Citera
2024-04-18, 20:50
Medlem
PoljeXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
1,4 Ton i belslag enl Media ett rejält kap

Vilken media då? Fram med källa.
Däremot var 1,4 ton vad tullen hittade ombord på en skorv som en 54-årig göteborgare seglade utanför franska ön Martinique i Västindien 2010.
Tullen gjorde ett annat stort beslag i Nynäs i oktober 2022, då gällde det över ett halvt ton.
Så, vem säger att man tagit 1,4 ton nu?
Citera
2024-04-18, 20:52
Medlem
Inga nya spelare som tar in sådan här mängder. De skulle möjligtvis kunna ta hit det men de skulle inte kunna få iväg det(inte den kundkretsen plus att det inte skulle tillåtas)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in