2024-04-18, 17:14
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Min gissning: moskva-micke vet att han inte kommer sitta särskilt länge till som talman om slynan, förräderskan och analfabeten till missbildade missfostret Major Trailertrash Guncrazy får sin vilja genom så han kanske har gått full "fuck it"-läge. Eller så hittade han sin ryggrad i nån gömd garderob.

Kanske är det även kopplad till trumpetens rättegångar.

Från en sak till en annan. Från Washington Post:

https://www.washingtonpost.com/world/2024/04/17/russia-foreign-policy-us-weaken/

Min kommentar: förklarar ryssvännernas ökade aktivitet senaste dagarna här.

Det är möjligt att Moscow Mike kör enligt strategin "Moscow Mike first" och han gjorde därför en snabb kalylering kring var chanserna är bäst att sitta kvar på posten.

Inte omöjligt att det finns överenskommelser i stängda rum med Demokraterna att han får sitta till valet om han börjar göra sitt jobb och lägga fram förslag som faktiskt har majoritet att gå igenom.

Det andra spåret att göra ultra-MAGA glada hade slutat med discharge petition för det finns tillräckligt med republikaner som inte är ultra-MAGA, och det tredje alternativet att hitta kompromisser och försöka göra alla inom republikanerna nöjda var dödfött då MTG-token och andra tok-MAGA blir vansinniga om de inte får exakt som de vill. Han visste att han låg pyrt till och att ett dolt stöd hos demokraterna var det enda som kunde rädda honom.
Citera
2024-04-18, 17:15
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
How to cope

1 hota med kärnvapen
2 hota med att första dem i natoland
3 lova att förstöra dem vid polska gränsen
4 ljug om att 386% är förstört innan de ens skickats
5 hävda att de ändå är verkningslösa

Spelar ingen roll vad det är. Samma visa från vatniks
Eller som i det här fallet, länka till en 32 år gammal artikel... ..Jag visste att det var låg nivå på Rysstrollen men det här är nog ett rekord, precis som att utvecklingen av Patriot skulle ha stått stilla.
Citera
2024-04-18, 17:16
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Intressant. Det betyder förstås att de är allvarligt oroade för vad som kommer härnäst. Det kan ju också förklara den senaste spamfloden från våra små troll. De är rädda nu och har fått instruktioner att sabotera så mycket de kan.
Spot on! Genomskinligt som alltid när ryssen ljuger. Märkligt att inte megafonen höll truten istället. Var det månne Putin som vred om örat på'n. Denna gång är ljuget om att vapen aldrig spelar någon roll för den överlägsna och uppblåsta ryssen inte heller avsedd för den inhemska hjärntvätten. Rysslands psykiatriska diagnos borde ställas av någon psykiatrikunnig? Bipolär med kraftiga inslag av mytomani? Mentalt frisk är moder Ryssland definitivt inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Min gissning: moskva-micke vet att han inte kommer sitta särskilt länge till som talman om slynan, förräderskan och analfabeten till missbildade missfostret Major Trailertrash Guncrazy får sin vilja genom så han kanske har gått full "fuck it"-läge. Eller så hittade han sin ryggrad i nån gömd garderob.

Kanske är det även kopplad till trumpetens rättegångar.

Från en sak till en annan. Från Washington Post:

https://www.washingtonpost.com/world/2024/04/17/russia-foreign-policy-us-weaken/

Min kommentar: förklarar ryssvännernas ökade aktivitet senaste dagarna här.

Ja, vad har hänt med Moscow Mike? Helt plötsligt säger han det vi icke-putinlovers i tråden hela tiden sagt; De onda makterna i världen, med Putin i spetsen, har teamat upp mot den fria världen och mycket står på spel nu. Det är inte bara Ukrainas framtid som står på spel utan den fria världens. Det är bättre för USA att skicka ammunition nu än amerikanska pojkar framöver. Vem det än var på briefingen som fick Mike att se ljuset ska denne ha stort tack! Putin måste stoppas redan nu i Ukraina och inte tillåtas marschera vidare över Europa.
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag håller inte med. Föst bygga upp eget luftvärn. Det är också en svaghet om NATO-länder inom skotthåll från Ryssland inte kan försvara sig; det kan utnyttjas till utpressning. Om vi försvagar vårt luftförsvar så kan Putin säga: "Sluta stödja Ukraina annars bombar vi Stockholm och andra större orter". Detta gäller Polen, Finland och Baltländerna också. Skicka luftvärn från Portugal, Spanien, Italien etc. De behöver dem mindre.

Jag tror inte Iron Dome är budgetvänligt. Det är nog dyra robotar och system. Men förutom fler Patriot så fler sådana här CV-90-varianter: https://www.forsvarsmakten.se/sv/information-och-fakta/materiel-och-teknik/mark/luftvarnskanonvagn-90/ Sedan vet jag inte vilka fler Sverige har. De skickade ju en typ av mindre luftvärnsrobotar till Ukraina som skjutit ned ryska helikoptrar. Jag minns inte vad den hette.
Och så kanske man behöver ännu enklare system mot små men långsamma drönare?

Jag tor som sagt att det är möjligt att göra ett upplägg där vår försvarsförmåga inte minskar för att vi donerar ett system. Det bygger på att USA ser det som positivt att deras industri får en tillägsorder på 2st system och därmed lånar ut några av sina system under tiden vi väntar på våra nya. Det är exakt sådana lösningar som är möjliga tack vare NATO.
Citera
2024-04-18, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ryssarna mobiliserade 300k vilket troligen var många fler.
Efter det har det uppgetts 30k i månaden vilket vid det är laget i så fall borde röra sig omkring 500k.
Sedan PMC.
Samt att man tvångsmobiliserat (ytterligare ett i den långa raden av krigsbrott) alla män i stridbar ålder i de initialt ockuperade områdena.
Utöver det legoknektar vilket Ryssland till skillnad mot Ukraina använder sig av.
de inkallade reservister 2023.
sedan årsskiftet 2024 så har det sagts att det 1000 om dagen som anmäler som frivilliga.

det har inte skett någon tvångsmobilisering, så det finns inget krigsbrott där.. hur nu mobilisering skulle kunna vara det.
är det så, så har ukraina gjort det sedan starten och framför allt nu då det är slut på lämpliga offer så man nu struntar i medicinska undantag eller handikapp.

nazisterna har fortfarande inte givit någon tidsrymd för demobilsering... men jag tror inte det är ett krigsbrott heller.
adolf zelensky är snart olaglig på riktigt i sin regim, så det finsn ingen ansvarig att förhandla med heller... vilket ukraina verkligen skulle behöva nu.
Citera
2024-04-18, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Hur tänker du nu? Det är väl inte jobbigt med demokratier, tvärtom, det är fascistiska diktaturer som den ryska som är problemet. Vem påstår något annat förutom ryssar och ryssapologeter? De vurmar ju för diktatur, död och förstörelse.

ryssland är en demokrati, ukraina är en regim.
finns ingen ryss som vurmar för det du påstår.

du är oinformerad av eget val
Citera
2024-04-18, 17:20
Medlem
Condottieris avatar
Ännu mer vatnikpropaganda från Dagens Nyheter: https://www.dn.se/varlden/ukrainska-underlaget-forvarras-dag-for-dag-har-nastan-slut-pa-ammunition/
Citera
2024-04-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Vem har sagt något om, efter årsskiftet?

Om du ska svara i någons annans ställe, bör du läsa hela påståendet som jag svarar på.

för att siffrorna är de som gäller efter årsskiftet.
Citera
2024-04-18, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Ditt inlägg är ett enda stort cope.

Nej, det är en korrekt beskrivning av vatniks mo.

Att ljuga och förneka det alla ändå vet är en annan vatnik grej

Det verkar vara en kulturell grej. Är det inte genetiskt så kanske ni kommer ikapp om 70 80 år.
Citera
2024-04-18, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Det har bara varit känt sedan 90-talet.

https://www.washingtonpost.com/archive/politics/1992/09/30/new-study-cuts-patriot-missile-success-rate-to-9-percent/468b0d2d-ddf3-4d90-a2f5-2379b6bf7175/
Jag kan inte läsa WP, låst artikel så kopiera gärna.
Citera
2024-04-18, 17:38
Medlem
Taggads avatar
Kanske har sin bäring för tråden iom att Putin erövraren blir dragen vid näsan - igen
Citat:
Kreml rasar mot franskt beslag av Putins exfrus hus
Franska åklagare har beslagtagit en villa i kuststaden Anglet som tillhör Vladimir Putins exfru Ljudmila, skriver AFP.

– Franska myndigheter underminerar grunderna för sitt eget rättssystem, säger Kremls talesperson Dmitrij Peskov till journalister på torsdagen efter att beslaget som skedde i december i fjol avslöjats i franska medier.
https://omni.se/t/sanktionerna/d72f52be-8cfa-409c-b5a7-04a0ea756516
Att han inte skäms Peskov, att ens ta ordet rättsäkerhet i sin mun som representant för ett genomkorrumperat/ruttet rättsystem vilket Putin exploaterar för sina privata hämdbegär. (Bla, Navalnyj)
Senast redigerad av Taggad 2024-04-18 kl. 17:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in