2024-04-18, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Iofs men nu är det inte Jocke och Jonna det handlar om? Dom har nog även dom fått sina anmälningar genom åren. Dom har inte flytt landet än..
Skrev jag alla inblandade? Det var väl ändå din kommentar jag svarade på?
Citera
2024-04-18, 08:35
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jocke insåg snabbt när Chrippa fick ihop det med Linnea att det skulle bli problematiskt. Jag säger inte att det är så, men det ligger nära till hands att Jocke "försökt" och Linnea nobbat. Då började hatet på Jockemanér gro i gubben. Vem trodde hon att hon var? Nobba honom? Hela den här mobben som följer Jockibois minsta vink är fan vidrig, man slutar tänka själv och låter en psykiskt sjuk människa visa vägen. Linnea skall straffas med alla medel. Han har gjort det förut och så länge ingen sätter ner foten och säger till honom att det här är inte rätt så kommer han att fortsätta

Hur kan det komma sig att när Anjo nu beskriver Julia precis så som flera i tråden beskrivit henne i veckor, månader, plötsligt blir sant? Han kryddar på lite med avsaknaden av hygien och tusentals DM. Det behövde inte vi, som i tråden ifrågasatt länge. Då var det flashbackare som var dumma i huvudet, Julia var bästa föräldern och borde ha hela vårdnaden bla bla bla.

Vad har vi mer berättat om som idiotförklarat oss om allt? Är det också sanningar som inte blir sant förrän dom kommer från Anjo och Jocke? Fy fan vad ni är patetiska. Chrippa gör vad föräldrar gör när man inte träffat sitt barn på länge, dom umgås och har det gött. Han håller tösen borta från kameran och folk går bananas, likaså gör Linnea som filmar Chrippa utan dottern. Det är tydligen inte bra det heller. Hör ni inte galenskapen själv i era huvuden. Chrippa och Linnea har bestämt sig för att inte exponera flickan, och med tanke på dom som tittar och kommenterar så förstår jag dom.

Jocke är så djävla butthurt att han inte kommer ge sig förrän han förstört livet för Chrippa, ord tagna från den store influencern själv.
Anjo kör med, ge mig mera likes och subs så får ni mera
Jocke kör med "avfölj"
Vuxna människor? Fy fan

Vet inte om jag tror på det? Men jag kan såklart ha fel. Nej, varför skulle Jocke vilja ha Linnea? Till vad? Sedan att Jocke ska ha förstört livet för Chrippa köper jag inte heller. Men det kan ligga någon slags sjuk avundsjuka mellan bröderna? Chrippa som är butt på Jockes framgångar och Jocke på sin sk *förlorade* barndom? Vad vet jag?
Men det är bra att dom kommit ifrån varandra nu.
Vi får väl gratta Chrippa nu som tagit beslutet att flytta till Spanien. Det har han ju alltid velat så.
Där är det väl billigare med boende och jobb behöver han ju inte tänka på. SNEA har nog även hon lätt för att få jobb där.
Fogden har inget dom kan utmäta där. Han kan fly sina skulder *tillfälligt*
Men väljer han en dag att komma tillbaka hit så lär det nog inte bli så kul. Här tickar skulden på och väntar.
Citera
2024-04-18, 08:47
Avslutad
Socialen måste ta hand om lillen nu, båda föräldrarna är helt störda.
Citera
2024-04-18, 08:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Vad är det för vaneföreställningar ni har om Jocke? Ni har inbillat er att han är någon form av psykopat och skapat en helt egen psykos ang hur han är och vad han gör. Känner man Jocke eller vet vem han är/ umgås i samma kretsar så vet man att det du skriver är rena vaneföreställningar sök vård innan du börjar höra röster mannen.

Det roligaste är att de inte ens har nåt motiv. Varför vill Jocke bråka med Chrippa? Varför vill han så gärna ha bort Linnea?.Han tjänar inga pengar på detta. Om det skulle vara en konspiration mellan alla har de blandat in Soc, Polis osv väldigt skickligt och med stora risker att det går åt helvete. Det är för riskfyllt och detta är inga NASA ingenjörer. I sådana fall borde Jocke också använda sin kanal och Sociala medier för att hälla mer eld på bensinen.

Eller så har Jocke sett hur Linnea är och först ville hjälpa sin bror och sedan prioritera C. Vi har 7 sek videon, Linneas sms, vittnesmål, sett själv från Sälen och Cypern osv. Vi har C egna ord om Linnea monster osv. Nej det är inga ledande frågor. Det är ja och nej frågor. Även om Julia inte är världens bästa utfrågare. Sedan bråkar Linnea och Chrippa mycket framför barnet och barn har livlig fantasi. Det är svårtolkat absolut.

Man fick lätt en bild i Januari av hur deras förhållande såg ut där Chrippa var rädd och ett offer där Linnea var ett monster. Nu några månader senare vet vi att det inte riktigt var så. Chrippa, Julia, Linnea. Alla är dumma i huvudet. De förstår inte bättre. Den enda det är synd om är C. När hon blir LVUad finns ingen bensin kvar att hälla på att det skulle finnas nåt drev.

Jag tror inte Linnea i det stora hela är våldsam mot C. Men allt som kommit fram hade hon inte fått vara nära mina barn utan andra ansvarsfulla vuxna närvarande och det är solklart att deras förhållande är destruktivt och inte en bra miljö för barn. Alla 3 vuxna behöver hjälp och stöd.
Senast redigerad av 400Ben 2024-04-18 kl. 08:57.
Citera
2024-04-18, 08:55
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Socialen måste ta hand om lillen nu, båda föräldrarna är helt störda.

Den risken finns ju.
Jupp! Dom e lika störda bägge 2 och 3...
Hur närvarande blir han boendes i ett annat land?
Julia skaffar väl sig någon ny gangster?
Kanske får/måste Chrippa försörja både Julia, SNEA och Lillen?

Chrippa Kungen på Kurrekurreduttön.
Citera
2024-04-18, 08:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det roligaste är att de inte ens har nåt motiv. Varför vill Jocke bråka med Chrippa? Varför vill han så gärna ha bort Linnea?.Han tjänar inga pengar på detta. Om det skulle vara en konspiration mellan alla har de blandat in Soc, Polis osv väldigt skickligt och med stora risker att det går åt helvete. Det är för riskfyllt och detta är inga NASA ingenjörer. I sådana fall borde Jocke också använda sin kanal och Sociala medier för att hälla mer eld på bensinen.

Eller så har Jocke sett hur Linnea är och först ville hjälpa sin bror och sedan prioritera C. Vi har 7 sek videon, Linneas sms, vittnesmål, sett själv från Sälen och Cypern osv. Vi har C egna ord om Linnea monster osv. Nej det är inga ledande frågor. Det är ja och nej frågor. Även om Julia inte är världens bästa utfrågare. Sedan bråkar Linnea och Chrippa mycket framför barnet och barn har livlig fantasi. Det är svårtolkat absolut.

Man fick lätt en bild i Januari av hur deras förhållande såg ut där Chrippa var rädd och ett offer där Linnea var ett monster. Nu några månader senare vet vi att det inte riktigt var så. Chrippa, Julia, Linnea. Alla är dumma i huvudet. De förstår inte bättre. Den enda det är synd om är C. När hon blir LVUad finns ingen bensin kvar att hälla på att det skulle finnas nåt drev.

Vad vet du om hur nära jag varit Chrippa och Jockiboi? Inte ett skit skulle jag påstå , jag har sett tillräckligt för att inse att Jocke inte har i offentligheten att göra, han är inte stabil någonstans
Citera
2024-04-18, 09:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vad vet du om hur nära jag varit Chrippa och Jockiboi? Inte ett skit skulle jag påstå , jag har sett tillräckligt för att inse att Jocke inte har i offentligheten att göra, han är inte stabil någonstans

Vad fan snackar du om? Inte ens nämnt dig?
Citera
2024-04-18, 09:02
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Jag tror inte Linnea i det stora hela är våldsam mot C. Men allt som kommit fram hade hon inte fått vara nära mina barn utan andra ansvarsfulla vuxna närvarande och det är solklart att deras förhållande är destruktivt och inte en bra miljö för barn. Alla 3 vuxna behöver hjälp och stöd.

Jag tror på det *fetade* ..
Hur ska dom få hjälp när dom nu flytt landet?
Citera
2024-04-18, 09:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag tror på det *fetade* ..

Ja det är saker jag är relativt säker på.
Citera
2024-04-18, 09:06
Medlem
p5ys avatar
vad är det för tiktok-live från linnea och bild med chloe från affären som det pratas om i RASK senaste video?
Citera
2024-04-18, 09:22
Medlem
Citat:
Är det sant är det det dummaste jag hört. Finns video?
Jag har inte videon, men kanske nån annan har. Linnéas live på tiktok igår kväll. Det diskuterades vad Linnéa har för religion, och någon föreslog protestant. Linnéa svarade typ "nää aså protestant, då e man väl såhär stopp å protesterar mot religion?"
" Antagonisten" skrev "du är som jag, antagonist. Tror inte på gud men säger inte heller att han INTE finns".
Citera
2024-04-18, 09:26
Medlem
Detta handlar ju inte om dom "vuxna".
Det handlar om att barn har rätt till en trygg uppväxt med trygga hemförhållande, stabila föräldrar, varierad kost, kompisar, gå i skolan m.m

Socialen i deras kommun måste ju vara helt blåsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in