2024-04-18, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Glöm för all del inte att Chrippa inte skulle ha barnet mer än 6 timmar per vecka enligt överenskommelse med soc och både Julia och Chrippa struntade i det.

Hon behöver ju tydligen paus från barnet. En soffpotatis som hellre sitter på TikTok och vapear än tar hand om sitt barn och skickar iväg barnet i händerna på en person som hon själv anklagat för att ha misshandlat barnet. Uppenbarligen snyltar hon in sig hos andra titt som tätt och dumpar av barnet för att slippa lyfta ett finger.
Barnets farsa mutar henne för att hålla sig borta från hennes kusiner som hon tycker så mycket om.
Vad är det här för något egentligen?! Vart är soc när de behövs?
Citera
2024-04-18, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Man får ju börja föra anteckningar på vad allt betyder när de hittar på egna benämningar.

Best man= Umgängesstöd
Förhudsundersökning = Förundersökning
Ateist = Agnostiker
Linnéa sa att protestant betyder att man protesterat mot religion. En lyssnare sa också att antagonist betyder att man inte tror på Gud, men heller inte förnekar att han finns.
Citera
2024-04-18, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Mmm… min personliga åsikt är att Julia är både lättlurad och lätt att styra åt precis vilket håll man vill, det har kanske synts i videos också.

Men det är Joakim som från dag 1 har styr drevet, han drog in Anjo redan den 30:e sedan läckte han till Cluee för att han skulle kunna beskyllas för att vara den som såg till att det kom ut. Anjo kom ju med ursäkten ”det är redan ute, så nu måste jag ta upp det.”

OM hon nu inte trodde att något hade skett (vilket jag faktiskt tror, eftersom inget hade anmälts), så blev hon pressad till att hitta på historien, säkert att ta med Lillen också för Joakim har inga gränser och VET att han kommer kunna använda det mot henne, som nu, både faktumet att hon ljög och faktumet att hon låt Lillen ”vittna” på youtube. Det är uträknat.

”Lejonhona” på så sätt att hon kanske försökte skydda familjen. Utifrån den den bilden av verkligheten som hon tyvärr trodde på. Men jag är övertygad om att historien är något dom tillsammans kokade ihop precis som Jockes påstående om att han hade bevittnat en misshandel.

Hade vart kul om Julia var buggad när hon pratar med Anjo eller Jocke.

Nu hoppas jag att både Julia och Chrippa ha brutit sig loss, då får vi höra en och annan sanningen.

Det är Jocke som har pressat honom till det. Jocke har i många år använt samma strategi. Är det inte konstigt att det är samma 2-3 vänner som ställer upp och ”vittnar” åt Jocke varje gång han behöver någon som vittne i ett drev.

Det värmer i hjärtat att han äntligen gör slag i saken och anmäler brotten. Vi har nog flera åtal att vänta, för bevisen är solklara.

Vilka bevis är solklara?

Kräftan har själv pumpat ut ena storyn efter den andra med de mest fruktansvärda anklagelserna. Jullan har matat information till samtliga sedan starten för att hålla igång drevet så mycket det går och kunna sko sig på det.

Om han nu satt isolerad i häktet och inte hade någon aning om utsidan eller kontakt med andra, hur gick de här 47 sidorna till egentligen som.påstås har skrivit i häktet?
Han var väl isolerad från allt och alla och hade ingen aning om vad som spreds på utsidan?
Dessa historier som han själv säger att han skrivit är de som pumpats ut i rask takt till allmänheten. Där har han själv skrivit att barnet blev kastat i backen, han har blivit påpucklad och fått ont i håret, ninjasparkad i ansiktet i bilen och L har gjort ditten datten med allvarliga saker mot barnet.
Eller var det så att alla dessa historier är påhittade i efterhand med hjälp av Jullan? Men att Kräftan gladeligen spred det för att få lite sympati, när han kanske egentligen är en kvinnoboxare men fått så pass mycket hjälp från brorsan och co med drevet att det på något sätt fick att slingra sig ur?

Han har själv sagt att syftet med resan till Barcelona med L var att få tillbaka sin kanal, och sen vips drog sig båda ur utredningen.
Sen säger han att allt som sagt är en lögn.

Hur ska han ha det?
Citera
2024-04-18, 06:55
Medlem
Citat:
Nu kommer hon säkert spela oskyldig och försöka förklara bort allt.
Hur fan kan två vårdnadshavare utnyttja ett barn på det här sättet. Obegripligt.
Hon varken vill eller kan ta hand om barnet och varken hon eller farsan är kapabla till att potträna eller sätta sunda rutiner för barnet.
Hur fan ska det gå då när förskolan börjar?
Man blir mörkrädd att det inte sker ett ingripande så att barnet får komma till en sund miljö och ges bättre förutsättningar. Det här är rent av vansinne!

Instämmer! Sen när det är dags för förskolan har de andra barnen träffats och känner varandra och har redan bildat vänskapsband.
Citera
2024-04-18, 07:00
Medlem
Citat:
Hon behöver ju tydligen paus från barnet. En soffpotatis som hellre sitter på TikTok och vapear än tar hand om sitt barn och skickar iväg barnet i händerna på en person som hon själv anklagat för att ha misshandlat barnet. Uppenbarligen snyltar hon in sig hos andra titt som tätt och dumpar av barnet för att slippa lyfta ett finger.
Barnets farsa mutar henne för att hålla sig borta från hennes kusiner som hon tycker så mycket om.
Vad är det här för något egentligen?! Vart är soc när de behövs?

Man häpnar! Stackars Julia som inte har tid att vara mamma och dåren till pappa har verkligen visar vad han går för. Prata sig fri nu går inte. Det är loggat och klart. Soc kommer stå där med stora pekpinnen och barnperspektiv i högsta hugg hoppas jag.
Citera
2024-04-18, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Mmm… min personliga åsikt är att Julia är både lättlurad och lätt att styra åt precis vilket håll man vill, det har kanske synts i videos också.

Men det är Joakim som från dag 1 har styr drevet, han drog in Anjo redan den 30:e sedan läckte han till Cluee för att han skulle kunna beskyllas för att vara den som såg till att det kom ut. Anjo kom ju med ursäkten ”det är redan ute, så nu måste jag ta upp det.”

OM hon nu inte trodde att något hade skett (vilket jag faktiskt tror, eftersom inget hade anmälts), så blev hon pressad till att hitta på historien, säkert att ta med Lillen också för Joakim har inga gränser och VET att han kommer kunna använda det mot henne, som nu, både faktumet att hon ljög och faktumet att hon låt Lillen ”vittna” på youtube. Det är uträknat.

”Lejonhona” på så sätt att hon kanske försökte skydda familjen. Utifrån den den bilden av verkligheten som hon tyvärr trodde på. Men jag är övertygad om att historien är något dom tillsammans kokade ihop precis som Jockes påstående om att han hade bevittnat en misshandel.

Hade vart kul om Julia var buggad när hon pratar med Anjo eller Jocke.

Nu hoppas jag att både Julia och Chrippa ha brutit sig loss, då får vi höra en och annan sanningen.

Det är Jocke som har pressat honom till det. Jocke har i många år använt samma strategi. Är det inte konstigt att det är samma 2-3 vänner som ställer upp och ”vittnar” åt Jocke varje gång han behöver någon som vittne i ett drev.

Det värmer i hjärtat att han äntligen gör slag i saken och anmäler brotten. Vi har nog flera åtal att vänta, för bevisen är solklara.

Vilka är föräldrar? Det är oerhört dumt att hela tiden skylla på någon annan. Det enda dom hade behövt göra nu är att följa överenskommelsen med soc.
Citera
2024-04-18, 07:07
Avslutad
Citat:
Vilka bevis är solklara?

Kräftan har själv pumpat ut ena storyn efter den andra med de mest fruktansvärda anklagelserna. Jullan har matat information till samtliga sedan starten för att hålla igång drevet så mycket det går och kunna sko sig på det.

Om han nu satt isolerad i häktet och inte hade någon aning om utsidan eller kontakt med andra, hur gick de här 47 sidorna till egentligen som.påstås har skrivit i häktet?
Han var väl isolerad från allt och alla och hade ingen aning om vad som spreds på utsidan?
Dessa historier som han själv säger att han skrivit är de som pumpats ut i rask takt till allmänheten. Där har han själv skrivit att barnet blev kastat i backen, han har blivit påpucklad och fått ont i håret, ninjasparkad i ansiktet i bilen och L har gjort ditten datten med allvarliga saker mot barnet.
Eller var det så att alla dessa historier är påhittade i efterhand med hjälp av Jullan? Men att Kräftan gladeligen spred det för att få lite sympati, när han kanske egentligen är en kvinnoboxare men fått så pass mycket hjälp från brorsan och co med drevet att det på något sätt fick att slingra sig ur?

Han har själv sagt att syftet med resan till Barcelona med L var att få tillbaka sin kanal, och sen vips drog sig båda ur utredningen.
Sen säger han att allt som sagt är en lögn.

Hur ska han ha det?
Det kommer ju att komma en förklaringsvideo, men just nu kommer Christofer och Linnéa att prioritera Lillen. Ta igen förlorad tid, skapa roliga minnen med henne, låta henne få vara en 3 1/2 årig bekymmersfria flicka hon ska vara, utanför granskning av låtsaspoliser, låtsassocionomer och låtsasbarnförhörsutredare.
Citera
2024-04-18, 07:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekropp
Linnéa sa att protestant betyder att man protesterat mot religion.

Är det sant är det det dummaste jag hört. Finns video?
Citera
2024-04-18, 07:15
Avslutad
Citat:
Vilka är föräldrar? Det är oerhört dumt att hela tiden skylla på någon annan. Det enda dom hade behövt göra nu är att följa överenskommelsen med soc.
Hur kan det komma sig att Anjo och Jocke ens uttalar sig om vad socialtjänsten har beslutat?
Dom har ingenting med det att göra, det är bara vårdnadshavarna som vet vad som beslutats, ingen annan.
Jag trodde i min enfald att släkt och vänner önskade Chloé det allra bästa? Föräldrar som kan samarbeta för just barnets bästa.
Skilsmässobarn är vanligare än barn som växer upp i kärnfamiljer, som både Linnéa och Christofer gjort.

Är det där skon klämmer?
Är dessa vuxna män avundsjuka på Linnéa och Christofer?
Det verkar inte bättre.
Citera
2024-04-18, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekropp
Linnéa sa att protestant betyder att man protesterat mot religion. En lyssnare sa också att antagonist betyder att man inte tror på Gud, men heller inte förnekar att han finns.

Om nu Kräftan skulle gifta sig så blir det kul att se vem han väljer som umgängesstöd
Senast redigerad av VilaVila 2024-04-18 kl. 07:36. Anledning: Korrigering
Citera
2024-04-18, 07:19
Medlem
Citat:
Instämmer! Sen när det är dags för förskolan har de andra barnen träffats och känner varandra och har redan bildat vänskapsband.

Jag tror inte att hon kommer ha problem när hon väl är på förskolan, tror det kommer göra en gott.
Dock kommer med största sannolikhet problematiken ligga hos vårdnadshavarna som inte kommer klara av att följa regler och rutiner.
Dock är förskolan bra på att notera avvikelser och har skyldighet att anmäla vid minsta misstanke om något inte står rätt till.
Behöver inte vara beteende hos barnet, utan hur föräldrarna beter sig och förhåller sig till förskolan.
Citera
2024-04-18, 07:19
Medlem
Citat:
Vilken överenskommelse pratar du om?
Påhittet att Lillen inte fick umgås med Linnea? Det var en lögn.

Det enda du behöver göra är att sluta tro att något som Joakim eller Anjo säger någonsin är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in