2024-03-26, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvAnon
Varför tror du så? Asså varför det inte hänt om Bengtsson inte funnits med i bilden? O varför o hur har han hetsat fram det tror du? Har läst fup men intressant o höra fr ngn i Malå. Är btw gärningsmännen också inflyttade? el bara Bengtsson.

samtliga gärningsmän är inflyttade.
Citera
2024-03-27, 09:19
Medlem
F0ck-its avatar
Citat:
Varför tror du så? Asså varför det inte hänt om Bengtsson inte funnits med i bilden? O varför o hur har han hetsat fram det tror du? Har läst fup men intressant o höra fr ngn i Malå. Är btw gärningsmännen också inflyttade? el bara Bengtsson.

Jag har haft med honom att göra. Som han framstår i fup och under rättegången ger inte en riktig bild av honom. Jag blev förvånad över hur "vettig" han verkade under rättegången.
Det är svårt känner jag att förklara varför han ligger bakom det hela, men det är nog en allmän bild folk på orten har. Det är hur han framställer sig själv och saker han påstår att han gjort, vilka kontakter han har osv. Allt lögn såklart. Men hon blev påverkad av honom och fattade ett riktigt dåligt beslut.

Obs jag tar inte henne och grabbarna i försvar. Men Bengtsson kom undan.
Citera
2024-03-27, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F0ck-it
Jag har haft med honom att göra. Som han framstår i fup och under rättegången ger inte en riktig bild av honom. Jag blev förvånad över hur "vettig" han verkade under rättegången.
Det är svårt känner jag att förklara varför han ligger bakom det hela, men det är nog en allmän bild folk på orten har. Det är hur han framställer sig själv och saker han påstår att han gjort, vilka kontakter han har osv. Allt lögn såklart. Men hon blev påverkad av honom och fattade ett riktigt dåligt beslut.

Obs jag tar inte henne och grabbarna i försvar. Men Bengtsson kom undan.

Okej.. En grej jag inte fattar: ryktena kring BO är väl kring saker som sägs ha hänt för längesen. Varför i så fall hämnas nu och inte tidigare? Hade dessa rykten på något sätt eskalerat sista tiden och isf varför? Eller finns andra orsaker? Tycker inte jag kan läsa mig till det i fupen..
Citera
2024-03-27, 12:50
Medlem
F0ck-its avatar
Citat:
Okej.. En grej jag inte fattar: ryktena kring BO är väl kring saker som sägs ha hänt för längesen. Varför i så fall hämnas nu och inte tidigare? Hade dessa rykten på något sätt eskalerat sista tiden och isf varför? Eller finns andra orsaker? Tycker inte jag kan läsa mig till det i fupen..

Det som han påstås ha gjort mot dom inblandade killarna är för längesedan när dom alla var barn. Sen dom andra ryktena vet jag inte var dom kommer ifrån. Det står väl i fupen att han ska ha skrivit till och skickat dick pics till småtjejer. Men jag vet inte något om det annat än vad som står i fupen.
Det är ju det som är grejen. Bengtsson fick höra talas om händelsen med killarna och det där med tjejerna som b.o ska ha snapat med. Och sen gått runt och gormat om att killen är pedofil och att det borde göras något åt honom. Och sen bestämmer sig kvinnan, hennes son och systerson att nu ska vi göra något åt pedofilen.
Ungefär så. Under rättegången låter det som att det var en engångsgrej att Bengtsson skrikit om att b.o var pedofil, men så var det inte. Han har hetsat länge om den killen.
Citera
2024-04-06, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F0ck-it
Det som han påstås ha gjort mot dom inblandade killarna är för längesedan när dom alla var barn. Sen dom andra ryktena vet jag inte var dom kommer ifrån. Det står väl i fupen att han ska ha skrivit till och skickat dick pics till småtjejer. Men jag vet inte något om det annat än vad som står i fupen.
Det är ju det som är grejen. Bengtsson fick höra talas om händelsen med killarna och det där med tjejerna som b.o ska ha snapat med. Och sen gått runt och gormat om att killen är pedofil och att det borde göras något åt honom. Och sen bestämmer sig kvinnan, hennes son och systerson att nu ska vi göra något åt pedofilen.
Ungefär så. Under rättegången låter det som att det var en engångsgrej att Bengtsson skrikit om att b.o var pedofil, men så var det inte. Han har hetsat länge om den killen.

Skönt att det finns någon som tycker som jag när det gäller Bengtsson.
Jag har upprepade gånger skrivit om det här i tråden.
Men har inte fått gehör.

Några axplock ur mina inlägg:

Livstidsfängelse för en av gärningsmännen (22 år gammal) är ett på tok för hårt straff. Samtidigt kommer en av de vuxna undan med bara skyddande av brottsling, trots att han anstiftat och aktivt hjälpt till att genomföra attacken. Mig veterligen har domarna överklagats, så förhoppningsvis kommer Hovrätten att justera ansvar och påföljder.

Att offret dog var ett olyckligt sammanträffande av olika oförutsägbara omständigheter.
Och jag är inte ensam.
Citat: ”Hovrätten är oenig. Två av rättens ledamöter vill fria alla tre för mordet.”
Däremot den där Robban bör dömas för anstiftan och medhjälp.

Att en ung kille får livstid medan en gubbe får i princip gå fri trots anstiftan och medhjälp.
Det tycker jag är på tok orättvist.

Robert Bengtsson är ett kräk som anstiftat och hjälpt till vid attacken. Att han i princip får gå fri medan William åker in på livstid är obegripligt.

Friskrivning: jag har ingen relation till varken gärningsmännen eller Malå. Jag vet inte ens var Malå ligger.
Citera
2024-04-06, 13:25
Medlem
F0ck-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dupazbita
Skönt att det finns någon som tycker som jag när det gäller Bengtsson.
Jag har upprepade gånger skrivit om det här i tråden.
Men har inte fått gehör.

Några axplock ur mina inlägg:

Livstidsfängelse för en av gärningsmännen (22 år gammal) är ett på tok för hårt straff. Samtidigt kommer en av de vuxna undan med bara skyddande av brottsling, trots att han anstiftat och aktivt hjälpt till att genomföra attacken. Mig veterligen har domarna överklagats, så förhoppningsvis kommer Hovrätten att justera ansvar och påföljder.

Att offret dog var ett olyckligt sammanträffande av olika oförutsägbara omständigheter.
Och jag är inte ensam.
Citat: ”Hovrätten är oenig. Två av rättens ledamöter vill fria alla tre för mordet.”
Däremot den där Robban bör dömas för anstiftan och medhjälp.

Att en ung kille får livstid medan en gubbe får i princip gå fri trots anstiftan och medhjälp.
Det tycker jag är på tok orättvist.

Robert Bengtsson är ett kräk som anstiftat och hjälpt till vid attacken. Att han i princip får gå fri medan William åker in på livstid är obegripligt.

Friskrivning: jag har ingen relation till varken gärningsmännen eller Malå. Jag vet inte ens var Malå ligger.

Här i Malå så är det nog fler som anser att han kom undan än som tycker att det blev rätt.
Men vad ska man göra. Han är friad på den punkten. Jag hoppas att dom som åkt in börjar snacka tillslut. Även om det inte gör någon skillnad så kommer sanningen iaf fram om den där vidriga mannen.
Citera
2024-04-17, 00:10
Medlem
Knut-Annes avatar
Fin morsa, hon har fått in sin son i fängelse på livstid.
En viss tröst får jag över att hon fick 16 år.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bg3JG5/william-22-mordade-tillsammans-med-sin-mamma
Senast redigerad av Knut-Anne 2024-04-17 kl. 00:12.
Citera
2024-04-17, 07:05
Medlem
StonedMonkeys avatar
Nu finns ett poddavsnitt av inför rätta som tar upp detta fall. Där får man en sammanfattning samt får höra ifrån rättegången.

https://poddtoppen.se/podcast/1677305929/infor-ratta/malafamiljen-som-mordade-del-1-pedofiljavel
Citera
2024-04-17, 07:44
Medlem
fearreapers avatar
Var finnes FUP?
Citera
2024-04-17, 11:11
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Var finnes FUP?
Här: https://gofile.io/d/u2is95
Citera
2024-04-29, 14:50
Bannlyst
Är den här familjen nån form av resande/tattar familj uppblandat med WT. Ovanligt att att svenska familjer umgås så här tight över generationerna, samt så nära kontakt med släktingar, dessutom verkar dom vara rotlösa.

Synd att kärringen kom så billigt undan.
Citera
2024-05-04, 17:02
Medlem
Christopher.s avatar
Vad var motivet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in