2024-04-16, 23:53
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Dina privata åsikter trumfar dock inte gällande lag, vilken jag förmodar är satt på goda grunder. Oavsett vilken åldersgräns som är satt, kommer det alltid att finnas kåtbockar som anser, att "något år hit eller dit har väl ingen betydelse".
Det är inte åsikter direkt, jag försöker pejla den allmänna inställningen, kan erkänna att jag liksom du inte vet den exakta inställningen bland medelmedborgaren. Angående gällande lag så är det frottering med riktig underåring som gäller. Och då om man ska åberopa lag, då är det polis man anger till i så fall.

Det är väl så att de som inte tycker det är så allvarligt säger- skriver inget, inte lönt att nämna tycker de, utom några få som gör det, men jag tror att det är många som tycker det är en skitsak. Har förstått att en del jurister, en del poliser, en del kvinnosakskvinnor tycker att våldtäkt är den rätta benämningen på fenomenet. The Thomas Bodström gang

De som tror att Dumpen kommer ha evig högstatus tror jag har fel, vi får väl se.
Citera
2024-04-17, 00:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det är inte åsikter direkt, jag försöker pejla den allmänna inställningen, kan erkänna att jag liksom du inte vet den exakta inställningen bland medelmedborgaren. Angående gällande lag så är det frottering med riktig underåring som gäller. Och då om man ska åberopa lag, då är det polis man anger till i så fall.

Det är väl så att de som inte tycker det är så allvarligt säger- skriver inget, inte lönt att nämna tycker de, utom några få som gör det, men jag tror att det är många som tycker det är en skitsak. Har förstått att en del jurister, en del poliser, en del kvinnosakskvinnor tycker att våldtäkt är den rätta benämningen på fenomenet. The Thomas Bodström gang

De som tror att Dumpen kommer ha evig högstatus tror jag har fel, vi får väl se.

Mnja, det är inte så mycket att diskutera, egentligen – antar att åldersgränsen är satt med tillbörliga marginaler på Gauss-kurvan, vad gäller vilka åldrar som kan anses vara kapabla att bestämma huruvida de kan anses vara mogna att bedöma, huruvida de har förmågan att inse eventuella konsekvenser av att ingå i en sexuell relation (flera distinktioner där...). "The Thomas Bodström gang" har troligen haft inflytande från den rättsliga sidan, vilken inte är oväsentlig i sammanhanget.

Lagen är skriven som den är – vi har alla att rätta och packa oss därefter. Tills vidare får man engagera sig politiskt för att försöka få den ändrad – om man så önskar...

När det gäller Dumpen så ser jag för närvarande en betydande erodering av deras "högstatus" – vilken jag aldrig har erkänt eller erfarit i min bekantskapskrets...
Citera
2024-04-17, 07:53
Bannlyst
Sara är väl sjukskriven? Som jag fattat det rätt så permanent, då har man bara rätten till att tjäna 45 000 kr under ett år har jag för mig. Det har hon väl överstigit? Varför är det ingen som vidarebefordra detta till försäkringskassan.
Citera
2024-04-17, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Sara är väl sjukskriven? Som jag fattat det rätt så permanent, då har man bara rätten till att tjäna 45 000 kr under ett år har jag för mig. Det har hon väl överstigit? Varför är det ingen som vidarebefordra detta till försäkringskassan.
Är det verkligen beloppet som avgör hur mycket man får jobba som sjukskriven. Om du som sjukskriven jobbar 8 tim./dag men tar inte ut någon lön. Då skulle det alltså va ok. Det låter otroligt om det stämmer.
Citera
2024-04-17, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Är det verkligen beloppet som avgör hur mycket man får jobba som sjukskriven. Om du som sjukskriven jobbar 8 tim./dag men tar inte ut någon lön. Då skulle det alltså va ok. Det låter otroligt om det stämmer.

Det är beloppet som avgör.
Citera
2024-04-17, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Jag hör till den skaran. Jag har alltid ansett att Dumpen tjänar ett gott syfte. Jag tror att Dumpen har en viktig funktion att fylla, framförallt som digital ”städare”, en preventiv funktion även gentemot dem som inte vill träffas fysiskt - många sexualbrott mot barn begås idag enbart online. Dumpens arbete ”spiller över” även på dem i förebyggande avseende, tillåter jag mig att anta.

Den för Dumpen mindre smickrande relationen till Impulskollen blev emellertid för mig en rejäl tankeställare: bara att så raskt som möjligt få till ett avtal med en gädda som vid tillfället uppenbart är bringad ur fattningen av lätt insedda skäl och kräva förskottsbetalning på 135 000 kr, i strid med branschsedvänja, luktar illa.

Därtill har Sara vidgått att Dumpen får 360 000 kr (har jag för mig) per år av Impulskollen. Falsifiera mig gärna, men jag hyser dubier om att Impulskollens köp av annonsplats skulle vara värt så mycket årligen, det vill säga beloppet är över marknadspris. Överskjutande del blir då i praktiken ren provision för att Dumpen förser Impulskollen med klienter. Smutsigt så det förslår.

Självklart så räknas det som reklam!
Sedan vad det är värt är ju en annan sak!
Det känns ju mera som om att impullskollen har ett riktigt dåligt affärsupplägg, vem tror att några gäddor kan eller vill betalar dessa summor?
Citera
2024-04-17, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Någon som kan lägga upp Dumpens årsredovisning?

https://dumpen.se/2024/04/15/endast-for-medlemmar-nyhetsbrev-1-2024/

Kolla på allabolag. se
Citera
2024-04-17, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Självklart så räknas det som reklam!
Sedan vad det är värt är ju en annan sak!
Det känns ju mera som om att impullskollen har ett riktigt dåligt affärsupplägg, vem tror att några gäddor kan eller vill betalar dessa summor?
Frågan avgörs av ett par andra faktorer i mitt huvud också... Vilka andra källor till kunder har Impulskollen? Finns andra aktörer där de spenderar lika mycket på reklam, relativt sett?
Citera
2024-04-17, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Frågan avgörs av ett par andra faktorer i mitt huvud också... Vilka andra källor till kunder har Impulskollen? Finns andra aktörer där de spenderar lika mycket på reklam, relativt sett?

Har ingen koll på impulskollen!
Men de känns ju som några som tror att det går att tjäna pengar på att konsulta denna verksamheten.
Men ska du hyra in personal samt betala reklam och ev löner, så känns det som en otroligt dålig äffärsidé.
Om de nu inte kör någon konsultverksamhet inom någon annan ”vårdverksamhet” ?

De skulle ju behöva ha 1-2 betalande gäddor per månad för att ha någon möjlighet att tjäna några pengar
Senast redigerad av Karlsson05 2024-04-17 kl. 11:58.
Citera
2024-04-17, 13:17
Medlem
Citat:
Har ingen koll på impulskollen!
Men de känns ju som några som tror att det går att tjäna pengar på att konsulta denna verksamheten.
Men ska du hyra in personal samt betala reklam och ev löner, så känns det som en otroligt dålig äffärsidé.
Om de nu inte kör någon konsultverksamhet inom någon annan ”vårdverksamhet” ?

De skulle ju behöva ha 1-2 betalande gäddor per månad för att ha någon möjlighet att tjäna några pengar
Föreningen Dumpen köper ju in terapi för alla pengar dom får in i föreningen säger dom. Med 1600 medlemmar som betalar 250 kr/år blir det 400 000kr/år. Vart går dom pengarna i vilket företag köper Dumpen terapi. Kan det va Impulsskollen någon som vet.
Senast redigerad av Berraperra1975 2024-04-17 kl. 13:20.
Citera
2024-04-17, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Föreningen Dumpen köper ju in terapi för alla pengar dom får in i föreningen säger dom. Med 1600 medlemmar som betalar 250 kr/år blir det 400 000kr/år. Vart går dom pengarna i vilket företag köper Dumpen terapi. Kan det va Impulsskollen någon som vet.

Då har du nog tolkat det fel!
De måste ju betala alla omkostnader som blir när de reser runt i Sverige.
Är det gäddors eller utsatta som du betalar terapi för?
Tror och hoppas verkligen att de inte betalar för några gäddor.
De klarar ju inte av att läsa in att det står 14år, så att det ska gå att behandla dem känns långsökt
Citera
2024-04-17, 13:54
Medlem
Citat:
Då har du nog tolkat det fel!
De måste ju betala alla omkostnader som blir när de reser runt i Sverige.
Är det gäddors eller utsatta som du betalar terapi för?
Tror och hoppas verkligen att de inte betalar för några gäddor.
De klarar ju inte av att läsa in att det står 14år, så att det ska gå att behandla dem känns långsökt
Det är du min vän som inte förstår. Föreningen Dumpen är helt fristående och har inget med Dumpen förövrigt. Medlemsavgiften man betalar till Föreningen Dumpen går hela beloppet till inköp av terapi.
https://dumpen.se/2023/08/10/kan-vi-bli-1600-medlemmar-i-foreningen-dumpen/
Senast redigerad av Berraperra1975 2024-04-17 kl. 13:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in